تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

افزايش فشار بر مادران عزادار

مادران پارک لاله (مادران عزادار) طی اطلاعيه‌ای از افزايش فشارها بر اين گروه از مادران خبر دادند. آن‌ها نوشتند اکرم نقابی و ژيلا ترمسی، دو تن از اين مادران به همراه دختران‌شان بازداشت شده‌اند.

در اين اطلاعيه آمده است که خانم اکرم نقابی، مادر سعيد زينالی است که پسرش در سال ۷۸ توسط نيروهای امنيتی از منزل خود، ربوده و به‌رغم همه تلاش‌های قانونی خانواده، اثری از او نيست.


مادران عزادار همچنين نوشته‌اند که اين دو مادر به همراه دختران خود بازداشت شده اند.

ژيلا ترمسی، مادر حسام ترمسی، جوان ۱۹ ساله و زندانی حوادث پس از انتخابات است که به تازگی از زندان آزاد و دچار انواع بيماری‌هاست و در بستر بيماری به‌سرمی‌برد.

مادران عزادار: اتهام‌های وارده به مادران با روح حرکت مسالمت‌آميز آنان در تضاد و نارواست

طبق خبرهای منتشرشده مأموران امنيتی، پاسپورت، پول، کيس‌های کامپيوتر، کتاب و ديگر لوازم شخصی ساکنان منزل خانم نقابی و ترمسی را هم با خود برده‌اند.

اين بازداشت‌ها در روز شنبه ۱۷ مهرماه صورت گرفته است.

مادران عزادار خبرهايی که در روزهای اخير در سايت‌ها و روزنامه‌های دولتی عليه آن‌ها منتشر شده‌اند را تکذيب کردند.

روزنامه دولتی ايران، در پی اين بازداشت‌ها از دستگيری چهار نفر از اعضای گروه مادران عزادار و «ارتباط آن‌ها با گروهک تروريستی منافقين و ضدانقلاب خارج‌نشين با زهرا رهنورد» خبر داد.

در خبر روزنامه ايران آمده است: «اين چهار نفر به سرکردگی رهنورد که نام "مادران عزادار" بر خود نهاده‌اند پس از آن‌که ارتباط‌شان با اعضای گروهک تروريستی منافقين مسجل شد هنگام سفر به آلمان جهت تماس با رابط مهم اين گروهک دستگير شدند.»

مادران عزادار در سايت اينترنتی خود آورده‌اند که دختران خانم ترمسی و نقابی هر دو برای ادامه تحصيل قصد خروج قانونی از کشور را داشته‌اند. اين دو دختر هيچ فعاليت سياسی يا حتا اجتماعی هم نداشته‌اند.

اين مادران در اطلاعيه خود با رد کامل همکاری با سازمان مجاهدين خلق، نوشته‌اند: «ضمن احترام به خانم زهرا رهنورد، تاکنون هيچ ارتباطی با ايشان نداشته‌اند و به صورت خودجوش و مردمی برای کاهش خشونت در جامعه خواسته‌هايی داشته و حرکت‌هايی انجام داده‌اند.»

آن‌ها ضمن درخواست آزادی بازداشت‌شدگان تأکيد کرده‌اند که اتهام‌های وارده به مادران عزادار با روح حرکت مسالمت‌آميز آنان در تضاد و نارواست.

از سوی ديگر سايت کلمه، نزديک به ميرحسين موسوی، نيز از افزايش برخوردهای مراجع امنيتی و قضايی با خانواده‌های زندانيان سياسی در هفته‌های اخير نوشته و آن را «فاز تازه‌ای از اين فشارها» ارزيابی کرده است.

اين سايت از حضور چند روز پيش مأموران امنيتی در خانه علی مليحی، عضو بازداشت‌شده ادوار تحکيم وحدت نوشته و خبر داده است که مأموران پدر وی را تهديد کرده و گفته‌اند حق مصاحبه با رسانه‌ها را ندارد.

چندی پيش نيز پروين تاجيک، خواهر عبدالرضا تاجيک، روزنامه‌نگار زندانی، به‌خاطر دفاع از برادرش متهم به اقدام عليه امنيت ملی شد و پرونده‌ای در مراجع قضايی برای وی تشکيل شد.

«کلمه» همچنين خبر داده است الهه مجردی، همسر محسن ميردامادی، دبيرکل جبهه مشارکت ايران اسلامی که هم‌اکنون در زندان به‌سرمی‌برد؛ به تازگی به دليل انجام مصاحبه با رسانه‌ها درباره وضعيت همسرش و ديگر زندانيان سياسی به دادستانی تهران احضار شده است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)