تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

مهدی خزعلی بازداشت شد

مهدی خزعلی، مديرمسئول موسّسه فرهنگی انتشاراتی حیّان، مديرمسئول بانک اطّلاعات پزشکی و فرزند آيت‌الله ابوالقاسم خزعلی، ظهر روز گذشته توسط مأموران امنيتی جمهوری اسلامی ايران دستگير شد.

بنا بر گزارش منابع خبری، اين پزشک و وبلاگ‌نويس منتقد دولت، صبح روز چهارشنبه ۲۱ مهرماه از طرف پليس امينت تهديد و سپس به زندان اوين برای بازجويی فراخوانده شد و قرار بازداشت موقت وی صادر گرديد.


گفته می شود اتهام وی «اقدام عليه امنيت ملی و تشويش اذهان عمومی» ذکر شده است.

مهدی خزعلی در سال ۱۳۸۶ برای نمايندگی مجلس ‏هشتم از قم داوطلب شد، که شورای نگهبان وی را به دليل اين‌که ادعا کرده بود در انتخابات نهمين دوره رياست جمهوری تقلب شده است، رد صلاحيت کردند.

مهدی خزعلی در سال‌های اخير اظهارنظرهای تندی عليه محمود احمدی‌نژاد داشته است

او در سال ۱۳۸۷ پس از رد صلاحيت برای هيئت مديره نظام پزشکی، به اتفاق آرا ‏به عنوان رئيس هيات مديره تعاونی مطبوعات استان تهران انتخاب شد.

وی در دو سال اخير در وبلاگ خود و سايت‌های اينترنتی، اظهارنظرهای تندی عليه محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهوری ايران داشته است.

مهدی خزعلی در يکی از گفت‌وگوهای خود در سال ۱۳۸۷ گفته بود: «احمدی‌نژاد ديوانه توجه است و حاضر است حتا جان خود را در راه شهرت بدهد.»

وی در همين سال نوشت: «من معتقدم نه تنها احمدی‌نژاد اطاعت ‏چشم و گوش بسته نمی‌کند بلکه روزی را می‌بينم که در مقابل رهبر بايستد‎!‎‏»

در بهمن‌ماه ۱۳۸۷ نيز نشريه العربيه به نقل از مهدی خزعلی نوشت: «احمدی‌نژاد يک يهودی‌زاده است که نام فاميلی‌اش را تغيير داده است.»

مهدی خزعلی در روزهای پس از انتخابات بحث‌برانگيز دهمين دوره رياست جمهوری در ايران، از عملکرد دولت و نتايج انتخابات انتقاد کرد.

وی يک بار نيز در روز يکشنبه هفتم تيرماه سال گذشته، پس از حضور در دادگاه ويژه روحانيت استان تهران بازداشت و به زندان اوين منتقل شد که در ۳۱ تيرماه با وثيقه ۲۰ ميليون تومانی آزاد گرديد.

مهدی خزعلی، فرزند آيت‌الله ابوالقاسم خزعلی، از روحانيان تندرو، عضو مجلس خبرگان رهبری و از پشتيابان محمود احمدی‌نژاد است. آيت‌الله خزعلی به‌دنبال انتقادهای فرزندش، از وی اعلام برائت کرد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

Pedareh pireh khereftash layegh in farzand nis !Dr mehdi Khazali ra azad konid !

-- بدون نام ، Oct 14, 2010

حيف اين آقای دکتر! آقای مهدی خزعلی فرزند نابغه، نويسنده شيرين قلم،دکتر عالی رتبه فرزند عزيز خاک ايران است! در آنجائی که مجتبی خامنه ای از پدر بدتر است،اين نابغۀ انساندوست ما را به ايرانی بودنمان خرسند ميکند.ما به پدرش هيچ افتخاری نداريم،خواهان آزادی اين فرد ايرانپرست و انساندوست هستيم.

-- بدون نام ، Oct 14, 2010

جناب خزعلی،بدلیل تماس‌های اندرونی که با اولیای امور در بلاد ایران اسلامی و اطلاعاتی‌ که داشتند، نقش سوپاپ اطمینان،سخنگوی جناحی از امنیتی‌های اصلاح طلب،تاکتیک افشاه Aبرای بدنامی B و همکاری با Cتا Dبه هدف خود برسد و بلعکس...را داشتند.البته شهامت و افشاه گریهای ایشان قابل قدردانی‌ است ولی برای یکپارچگی قدرت عمامه به سرها و کت شلواری های یقه بسته،آقا زادگی هم حدی دارد و تک‌ صدایی خصوصیت بارز اینگونه حکومتها است.حال این افراد احمد خمینی باشد یا چمران،یا فلاحی،یا فکوری،یا.....

-- ایراندوست ، Oct 14, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)