تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

احتمال افزایش دوباره قیمت بلیت هواپیما

رضا نخجوانی، رئیس سازمان هواپیمایی ایران از احتمال افزایش دوباره بلیت هواپیما پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نخجوانی گفت: «افزايش ٣٠ درصدی قیمت بلیت به منظور جبران عقب ماندگی صنعت با قیمت‌های واقعی روز بوده و اگر هیچ تغییری در نرخ سوخت هواپیما ایجاد نشود، همین مبلغ افزایشی ٣٠ درصدی قیمت بلیت باقی خواهد ماند در غیر این صورت به نسبت حذف یارانه از سوخت این صنعت، قیمت بلیت نیز مجدداً افزایش می‌یابد.»


معاون وزیر راه وترابری افزود: «اگر قیمت سوخت دو برابر افزایش یابد به همین نسبت تأثیر آن در نرخ فعلی هواپیما اعمال خواهد شد.»

رییس سازمان هواپیمایی ایران پیشنهاد داده که نرخ سوخت و نرخ بلیت هواپیما «صد درصد آزاد شود.»

پیش‌تر قیمت بلیط هواپیما در ایران ۳۰ درصد افزایش یافته بود

١١ مهرماه جاری اعلام شد که براساس بخشنامه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، قیمت بلیت هواپیما از چهارشنبه ۱۵ مهرماه ۳۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

پیش از این گفته شده بود که بحث افزایش قیمت بلیت هواپیما در فاز اول و آزادسازی قیمت آن در مرحله بعدی همزمان با اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها در ایران صورت می‌گیرد.

گران شدن بهای بلیت هواپیما در حالی به اجرا درمی‌آید که در سال ۸۷ خورشیدی نیز بلیت هواپیماها به شکل «غیر قانونی» افزایش یافت و در سازمان تعزیرات حکومتی پرونده‌ای برای این موضوع تشکیل شد که هنوز به آن رسیدگی نشده و مردم خسارات مالی خود را دریافت نکرده‌اند.

پس از بحث بر سر قانونی یا غیر قانونی بودن افزایش قیمت بلیت هواپیما در ایران، اعلام شد که این اقدام با موافقت محمود احمدی‌نژاد صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، در جلسه ویژه‌ای که ١٩ مهر بین مسئولان نهاد ریاست جمهوری و وزارتخانه‌های بازرگانی و راه و ترابری درباره افزایش قانونی یا غیر قانونی بلیت هواپیما برگزار شد، اعلام شد که افزایش قیمت بلیت هواپیما پس از مکاتبه با محمود احمدی‌نژاد انجام شده است.

در پی افزایش ۳۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما در ایران، راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز اعلام کرد قیمت بلیت قطارهای بخش خصوصی افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، قیمت بلیت قطارهای بخش خصوصی، به‌ویژه در محور جنوب کشور بین ۳۰ تا ۴۰ درصد بالا رفته است.

مهدی حاجیان، سخنگوی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در همین رابطه گفت: «هیچ‌گونه افزایشی در قیمت بلیت قطار بخش دولتی اتفاق نیفتاده است.»

افزایش قیمت‌ها در حالی صورت گرفته است که بر اساس دستور محمود احمدی‌نژاد قرار بر این بود که هرگونه افزایش قیمتی با تصویب کارگروه تحول اقتصادی انجام شود.

پیش‌تر قیمت بلیط هواپیما در ایران ۳۰ درصد افزایش یافته بود

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)