تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

« ٨٠ هزار نفر در ایران به ایدز مبتلا هستند»

دکتر مرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت ایران، آمار مبتلایان به ایدز را در این کشور بیش از ٨٠ هزار نفر اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، وزیر بهداشت امروز در حاشیه نشستی با مدیر اجرایی برنامه مشترک سازمان ملل متحد در زمینه ایدز، آمار رسمی افراد شناسایی شده را که به ایدز مبتلا هستند، ٢٢ هزار نفر اعلام کرد و افزود: « آمارهای واقعی مبتلایان به ایدز در كشورها باید چهار برابر آمارهای شناسایی ارزیابی شوند.»


دکتر دستجردی همچنین گفت که با گسترش «رفتارهای پرخطر جنسی» ممکن است در ایران «آتشفشانی از بیماری ایدز» رخ دهد.

وی از معتادان تزریقی به عنوان بیش‌ترین مبتلایان به ایدز در ایران نام برد.

روزانه بیش از چهار مورد جدید از ابتلا به ایدز در ایران ثبت می‌شود

وزیر بهداشت ایران همچنین گفت که «٥٠ درصد افراد خیابانی به ایدز مبتلا هستند.»

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت ایران، روزانه بیش از چهار مورد جدید از ابتلا به ایدز در این کشور ثبت می‌شود.

وزارت بهداشت ایران می‌گوید که «معتادان تزریقی ٧٠/٥ درصد، روابط جنسی ١٧/٩ درصد و انتقال از مادر مبتلا به کودک ١/٧ درصد» مبتلایان به ایدز را تشکیل می‌دهند.

بر اساس آمارهای رسمی، در ایران ٩٢/٦ درصد مبتلایان به ایدز را مردان و ٧/٤ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

به گزارش منابع رسمی سازمان ملل، بیش از ٣٣ میلیون نفر در جهان حامل ویروس غیرفعال بیماری ایدز هستند.

گزارش های سازمان ملل می‌گوید که ٦٧ درصد حاملین ویروس در قاره آفریقا سکونت دارند.

بر اساس مصوبه سازمان ملل متحد، روز «اول دسامبر» از سال ١٩٨٨ به عنوان روز جهانی ایدز نعیین شده است.

در روز جهانی ایدز مردم لباس‌های‌شان را با روبان قرمز تزئین می‌کنند تا توجه و مراقبت در برابر HIV و ایدز را یادآوری کنند و به دیگران بگویند که تعهد و پایبندی و حمایت آن‌ها مورد نیاز است.

۹۵ درصد تمام آلوده شدگان به ایدز در کشورهای در حال توسعه هستند. ولی همچنان HIV به عنوان تهدیدی برای تمامی سنین و ملل باقی است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

بنده خودم بیمارم ، باید بگویم این خانم دروغ محض می گوید در ایران ایدزیهای سرشماری شده از یک ملیون سیصدهزار نفر هم تجاوز می کند. این خانم مسئله ی فرهنگی را مطرح می کند یکی از دلایل این همه ایدزی در ایران که شاید تعدادشان به سه ملیون نفر برسد همین مسئله ی فرهنگی ست. یعنی بخش مهمی از ایدزیها از فحشای اسلامی ست که تلکه اش به جیب ملایان می رود آنها می گویند که اگر ما خطبه ی دخول بخوانیم شما ایدز نمیگیرید!!! برای این خطبه باید پول بدهید هم زنا و هم مرد!!! دست کم در شهر نو سابق این فقط مرد بود که پول می داد و ایدز هم نبود ولی از دولتی سر پیغمبر و امام و قرآن حالا ملا تکله می گیرد هم از زن و هم از مرد و البته در ازای آن هم مرد و هم زن ایدز می گیرند. بعد هم البته معتاد پروری نظام مقدس است. تعداد معتادان ایران طبق اخبار خودشان پنج ملیون و هفتاد هزار نفر است. البته این هفت ملیون و هفتادهزار نفر معتادان وخیمند. اینان نیز در معرض بیشترین خطرات ایدز گیریند. نظام حتا از معتاد شدن مردن استقبال هم می کند، چون آنها دیگر حال طلب آزادی را نخواهند داشت. به اینها البته با همجنسبازی و ممنوعیت آن در ظاهر و رواجش را در زیر پوست شهرها و حتا دهات جستجو کرد. یکی دیگر از دلایل شیوع سریع ایدز شرمآور جلوه دادن این بیماری ست توسط نظام و... در هر حال ایدز در ایران حتا به حوزه های علمیه و مساجد و تکایا و حسینیه ها هم رسیده. یادمان باشد که روزنامه نگاری در بندرعباس رسیدن ملایان بقدرت را ایدز ایرانی نام نهاده بود. و البته خیلی درست نوشته بود.

-- شوق شرق ، Oct 13, 2010

با اطلاعات ناقص و غلط بسیاری از جوانان درباره راه های پیشگیری از ایدز و گسترش روابط آزاد جنسی به علت بالا رفتن سن ازدواج در ایران این بیماری در آینده گسترش وحشتناکی خواهد یافت. مردم ایران تاوان سنگین بی توجهی حکومت به این بیماری را خواهند پرداخت و بودجه عظیمی صرف درمان این افراد خواهد شد.

-- بابک ، Oct 13, 2010

مردم ایران تاوان صبر احمقانه ی خود را می دهند. مردمی که بلد نیست طغیان کند به دریوزگی و فلاکت خواهد افتاد.

-- بدون نام ، Oct 13, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)