تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
دادستان تهران:

«پنج پرونده جاسوسی جديد در دادگاه»

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران گفت دشمنان جمهوری اسلامی ايران برای نفوذ در ارکان اجرايی و بهره‌برداری از افراد تلاش می‌کنند. وی اعلام کرد ۱۰ نفر به اتهام جاسوسی در زندان هستند.

به گزارش خبرگزاری‌های ايران، جعفری دولت‌آبادی در مورد «جاسوسی دشمنان» به مقامات ايران هشدار داد که آمريکا تلاش زيادی را در اين‌باره آغاز کرده است.


وی خطاب مسئولان ايران گفت: «مراقب افرادی باشيد که ممکن است امانت را رعايت نکنند.»

دادستان تهران در مورد پرونده‌های جديد «جاسوسی» با بيان اين‌که «نمی‌توانم اسمی را در اين خصوص بياورم» گفت: «به طور خلاصه به پنج پرونده در اين خصوص اشاره می‌کنم که همه آن‌ها به‌زودی به دادگاه ارسال خواهد شد.

جعفری دولت‌آبادی از احضار ۱۰ هنرمند تئاتر به دادسرا خبر داد

وی يک پرونده را متعلق به فردی اعلام کرد که «سابقه همکاری در حوزه‌های هوايی ـ فضايی دارد و اطلاعاتی را تهيه و جمع‌آوری کرده و در اختيار دولت‌های خارجی قرار داده است.»

فرد ديگر «در دستگاه اجرايی بوده و با سرويس‌های خارجی ارتباط برقرار کرده و چندين بار ملاقات داشته و وجوه بسياری را از آن‌ها دريافت کرده و سعی کرده اطلاعات مهمی را از قوه قضاييه و مسائل رايانه‌ای را در اختيار ديگران قرار دهد.»

وی گفت در پرونده ديگر شخصی «بسيار جوان»، اطلاعات بسيار زيادی را به دشمن داده و فرد ديگری نيز که «در يکی از مؤسسات مالی فعاليت می‌کرده اطلاعات ريزی را در زمينه دفاعی در اختيار دشمنان قرار داده است.»

دادستان تهران با بيان اين‌که «تحقيقات اين پرونده‌ها تکميل شده و به‌زودی به دادگاه ارسال می‌شود»، افزود: «پرونده‌های ديگری نيز وجود دارد و به محض اين‌که پرونده‌ها به نتيجه برسد اعلام می‌کنيم.»

جعفری دولت‌آبادی گفت در همين رابطه «بالغ بر ۱۰ نفر در زندان در حال تحمل حبس هستند و احکام‌شان در حال اجراست.»

دادستان تهران تأکيد کرد که در شرايط کنونی «دشمنان» تلاش می‌کنند تا از «همه‌ حوزه‌ها سر در بياورند» در حالی‌که در گذشته بيشتر اطلاعات نظامی بوده است.

جعفری دولت‌آبادی در بخش ديگری از سخنان خود از احضار ۱۰ هنرمند تئاتر به دادسرا، به دليل اجرای نمايش‌نامه‌ای که به گفته وی «رفتار بازيگران آن کاملأ اشکال داشت» خبر داد.

وی گفت برای اين هنرمندان پرونده تشکيل داده شد و سپس آزاد شدند.

دادستان تهران در اين رابطه افزود: «به همه هنرمندان توصيه می‌کنيم که در اجرای برنامه‌های هنری دقت کنند؛ زيرا مدعی‌العموم؛ اگرچه امروز سرش شلوغ است، ولی به همه جا توجه دارد. اين‌طور نيست که چون درگير سياست هستيم از حوزه‌های ديگر غفلت کنيم.»

جعفری دولت‌آبادی در انتها در مورد «اخلال در اجرای قانون هدفمندسازی يارانه‌ها» نيز گفت: «اگر کسی در مسيری حرکت کند که بخواهد افرادی را به منظور مقابله با نظام تحريک کند، به طور طبيعی قابل اقدام خواهد بود.»

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)