تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

اعتصاب غذای حسين رونقی ملکی در زندان

حسين رونقی ملکی، وبلاگ‌نويس و فعال حقوق بشر در اعتراض به حکم دادگاه‌اش و نحوه برخورد مقامات قضايی در زندان دست به اعتصاب غذا زده است.

به گزارش خبرگزاری حقوق بشر ايران (رهانا)، زليخا موسوی، مادر حسين رونقی گفت که فرزندش در روزهای گذشته دست به اعتصاب غذا زده و خواسته‌اش را در ديدار با دادستان تهران اعلام کرده است.


وی همچنين افزود که طی دو روز گذشته پسرش با خانه تماسی نگرفت اما روز گذشته در تماس تلفنی گفت که در اعتصاب غذا به‌سر می‌برد.

حسين رونقی ملکی، وبلاگ‌نويسی که با نام بابک خرمدين مطالب خود را می‌نوشت، پنج روز پيش به ۱۵ سال زندان محکوم گرديد.

حسين رونقی قرار بود مردادماه گذشته با قرار وثيقه ٣٠٠ ميليون تومانی آزاد شود

طبق خبرهای منتشر شده، مسئولان قضائی اجازه ديدن و خواندن حکم را به وی نداده و او را با ضرب و شتم و تهديد وادار به امضای حکم ابلاغ شده کرده بودند.

حسين رونقی ملکی در روز ۲۲ آذر ماه گذشته در منزل پدری‌اش در شهر ملکان آذربايجان شرقی به همراه برادرش حسن رونقی ملکی بازداشت و به زندان اوين تهران منتقل شد.

برادر وی پس از يک ماه بازداشت با قرار وثيقه ٨٠ ميليون تومانی از زندان آزاد شد اما حسين رونقی ملکی بعد از ١٠ ماه در انفرادی به سر بردن و تحمل فشارهای روحی و جسمی شديد در بند دو - الف زندان اوين برای اخذ اعتراف‌ و مصاحبه تلويزيونی، سرانجام به ۱۵ سال زندان محکوم گرديد.

اين حکم زمانی صادر شد که پيش از آن مسئولان قضائی در روز ٢۴ مرداد ماه برای وی قرار وثيقه ٣٠٠ ميليون تومانی تعيين کرده بودند و خانواده وی نيز اين مبلغ را تهيه کرده بود اما وی آزاد نشد.

حکم ۱۵ سال زندان اين وبلاگ‌نويس هنوز به وکيل وی آقای دادخواه اعلام نشده است و اين حکم در دادگاه بدوی صادر شده است.

در ماه‌های گذشته زندانيان سياسی در ايران بارها دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

دو روز پيش نيز خبر رسيد نسرين ستوده، وکيل پايه يک دادگستری و فعال حقوق بشر، به مدت ۱۲ روز است که در زندان در اعتصاب غذا به‌سر می‌برد.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)