تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

درگيری مسلحانه در سنندج

شهر سنندج امروز شاهد يک درگيری مسلحانه بود که طی آن چهار مأمور نيروی انتظامی و يک عابر پياده جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری‌های ايران عصر امروز در ساعت ۱۷ و ۱۰ دقيقه دو مهاجم ناشناس به سوی مأموران نيروی انتظامی آتش گشوده و چهار تن از آنان را کشتند.


اين حادثه در ميدان آزادی شهر سنندج مرکز استان کردستان ايران اتفاق افتاد.

سرهنگ ابراهيم کاظمی‌نژاد، معاون اجتماعی فرماندهی نيروی انتظامی استان کردستان در اين‌باره گفت: «در جريان اين اقدام تروريستی که با سلاح کلاشينکف انجام شد، علاوه بر چهار عابر پياده، پنج تن از نيروهای انتظامی نيز زخمی شدند.»

حال يک از زخمی‌شدگان وخيم گزارش شده است.

معاون اجتماعی فرماندهی نيروی انتظامی کردستان: سرنخ‌های مناسبی به‌دست آمده است

پس از وقوع اين حادثه، مأموران امنيتی و انتظامی همه خيابان‌های منتهی به محل حادثه را مسدود کرده و اقدامات لازم را انجام دادند. پس از چند ساعت بازرسی و تحقيق در اين محل، وضعيت شهر سنندج به حالت عادی بازگشت.

سرهنگ کاظمی‌نژاد اعلام کرد که عمليات شناسايی و جست‌وجو برای دستگيری عوامل اين تيراندازی شروع شده و «سرنخ‌های مناسبی نيز به‌دست آمده است.»

ميدان آزادی سنندج از ميدان‌های شلوغ شهر و در ساعات بعدازظهر پر ترددترين زمان عبور عابرين در اين ميدان است.

خبرگزاری‌های ايران مسئول اين اقدام را «گروهک‌های وابسته به آمريکا و اسرائيل» دانسته‌اند اما هنوز هيچ گروهی مسئوليت اين عمليات تروريستی را به‌عهده نگرفته است.

نزديک به دو هفته پيش بر اثر انفجار يک بمب در جريان برگزاری رژه نيروهای مسلح به مناسبت «هفته دفاع مقدس» در شهر مهاباد ١٢ نفر کشته و ٨١ تن ديگر زخمی شدند.

يک روز پس از اين حادثه، حجت‌الاسلام حيدر مصلحی، وزير اطلاعات جمهوری اسلامی از شناسايی عوامل بمب‌گذاری در مهاباد خبر داد و به فاصله چند روز عبدالرسول محمودآبادی، فرمانده قرارگاه سيدالشهدا سپاه اعلام کرد، ۳۰ نفر از کسانی که به گفته وی نقش محوری در انفجار مهاباد داشتند، در جريان درگيری با نيروهای اطلاعاتی و انتظامی کشته شدند.

هيچ يک از سازمان‌ها و احزاب کردستان ايران مسئوليت اين بمب‌گذاری را به‌عهده نگرفتند و هيلاری کلينتون نيز اين اقدام را محکوم کرد با اين حال مقامات ايران مسئول بمب‌گذاری مهاباد را گروه‌های کرد، آمريکا، اسرائيل و نيروهای بعثی عراق دانسته‌اند.

پيش از حادثه تروريستی مهاباد، در شهريورماه امسال درگيری مسلحانه ديگری در شهر سقز کردستان رخ داد که طی آن يک نفر از نيروهای امنيتی کشته و چند تن ديگر از پرسنل اين نيروها زخمی شدند.

در اين درگيری که يک ساعت به طول انجاميد، کودکی چهار ساله به علت اصابت گلوله جان خود را از دست داد.

درگيری مسلحانه امروز سنندج سومين درگيری از اين دست در چند هفته اخير و در منطقه کردنشين ايران است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

این احمقها میخان سناریوهای اول انقلاب رو دوباره پیاده کنن. اما انقدر احمقن که نمیفهمن تو شرایط امروز با این گستردگی رسانه ها تحمیق مردم و ایجاد شانتاژ با اون روشها دیگه غیر ممکنه...

-- صالح ، Oct 7, 2010

وقتی مردم را جون به لب میکنید و زندگی را در کردستان به مردم زرمار میکنید و مردم میبینند چند کیلو متر ان طرفتر در کردستان عراق مردم در ازادی و خوشی زندگی میکنند تمام تلاش خود را میکنند که از دست شما خونخواران اسلامی نجات بیابند یک ذره فهم و شعور ندارند این اسلامگرایان ایرانی که لااقل بگذارند مردم ازاد باشند و حسرت ان ور مرز را نخورند و از خود بپرسند چرا ما باید اسیر باشیم مگر ما چه گناهی مرتکب شده ایم که گیر شما افتاده ایم حکومت اسلامی باید منتظر از این بدتر هم باشید

-- بدون نام ، Oct 8, 2010

صالح،امیدوارم که منظورت جمهوری اسلامی باشه. کردها هیچگاه احمق نبوده اند. کردها شرف ایران بودند و هستند. ترور را تایید نمیکنم ولی بازی کردن با دم شیر هم که همیشه بی جواب نمیماند.

-- ایرانی ، Oct 8, 2010

البته که منظورم جمهوری اسلامی بلاهت بوده! مردم و احزاب پیشرو کرد چندباره آزمون آزادگی و شعور خودشونو با سربلندی و افتخار پس دادن دوست عزیز.

-- صالح ، Oct 9, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)