تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

«زندانی سیاسی در ایران نداریم»

غلامحسین اسماعیلی، رئیس سازمان زندان‌های ایران می‌گوید که در ایران «مجرم سیاسی» وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اسماعیلی امروز در جمع خبرنگاران گفت که در ایران فقط تعداد کمی به جرم امنیتی در زندان هستند.


حکومت ایران همواره وجود زندانی سیاسی در این کشور را تکذیب می‌کند.

با این حال تنها در یک سال گذشته، ده‌ها عضو احزاب سیاسی مخالف دولت در ایران عمدتاً به اتهام «اقدام علیه امنیت کشور، تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبر و رئیس‌جمهور» بازداشت شده‌اند.

حکومت ایران همواره وجود زندانی سیاسی در این کشور را تکذیب می‌کند

رئیس سازمان زندان‌های ایران همچنین گفت که «با استفاده از دوربین‌های مدار بسته در زندان‌ها كنترل الكترونیكی انجام می‌شود و در تلاش هستیم این كنترل به خارج از زندان نیز كشیده شود.»

وی درباره چگونگی کنترل خارج از زندان توضیح بیش‌تری نداد.

شهریورماه گذشته نیز تارنماهای مخالفان دولت اعلام کردند که مسئولان زندان اوین با نصب دوربین‌های مدار بسته در بند ۳۵۰ رفتارهای زندانیان سیاسی را تحت کنترل مقامات امنیتی و قضایی قرار داده‌اند.

به گزارش این تارنماها، دادستان تهران و برخی از مسئولان امنیتی در روزهایی که به اوین می‌روند، چندین ساعت در اتاق‌های مدیریت این دوربین‌ها می‌نشینند و رفتارهای زندانیان سیاسی را کنترل می‌کنند.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه زنان ٣/٥ درصد از زندانیان و مردان ٩٦/٥ در صد را تشکیل می‌دهد، افزود: «ارتكاب جرم در مردان به ترتیب مواد مخدر، سرقت، جرائم علیه اشخاص و اطفال و منافی عفت است.»

رئیس سازمان زندان‌های ایران سرانه فضای مسقف زندان‌ها را که شامل محل اقامت، راهروها، اشتغال، آموزش و اداری می‌شود، كمتر از ١٠ مترمربع اعلام کرد.

محمدعلی زنجیره‌ای، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان زندان‌ها نیز هفته گذشته خبر داد که آمار زندانیان ایران با ٣٥ درصد افزایش تا پایان مردادماه سال ١٣٨٩ به بیش از ٢٠٤ هزار نفر رسیده است.

غلامحسین اسماعیلی همچنین امروز در سفرش به یزد در مرکز ایران، گفت که «رسالت و مسؤولیت اصلی مسؤولان زندان‌ها تربیت و اصلاح جمعی از انسان‌ها در پناه اسلام و احكام است كه به هر دلیل راه را گم كرده و به بیراهه رفته‌اند.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

اینها از درک معنای زندانی سیاسی عاجز هستند. بر طبق نظر این دانشمندان اگر زمانی یک بسیجی گرفتار زندان شود، به دلیل هر جنایتی، زندانی سیاسی حساب می شود. بنابراین فعلا زندان سیاسی نداریم!!!

-- کوشا ، Oct 7, 2010

با کلمات بازی کردن چه کسی را ميخواهند گول بزنند..اينها در تمام دنيا بی آبرو هستند...

-- Karim ، Oct 7, 2010

ترجیع بند تکراری:
«زندانی سیاسی در ایران نداریم!»

-- بدون نام ، Oct 7, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)