تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

دیوید پتریوس: طالبان خواهان صلح هستند

ژنرال ديويد پتريوس، فرمانده ارشد نظاميان ناتو و آمريکايی در افغانستان، می‌گويد مقامات بلندپايه گروه طالبان به دولت افغانستان پيشنهاد صلح داده‌اند.

فرمانده نظاميان بين‌المللی در افغانستان که در يک نشست خبری در شمال کابل سخن می‌گفت خاطرنشان کرد که طالبان می‌خواهند از طريق گفت‌وگو با مقامات ارشد دولت افغانستان راه حلی را برای برون‌رفت از جنگ بيابند.


ژنرال پتريوس گفت که شرايط حامد کرزی، رئيس جمهوری افغانستان در مورد صلح با طالبان روشن است و آمريکا نيز از آن حمايت می‌کند.

دولت افغانستان پذيرش قانون اساسی اين کشور را که در آن حقوق زنان محترم شناخته شده، از جمله شرايط اصلی صلح با شورشيان اعلام کرده است.

دولت افغانستان پذيرش قانون اساسی اين کشور را از جمله شرايط اصلی صلح با شورشيان اعلام کرده است

اظهارات اين مقام ارشد نظاميان بين‌المللی در مورد برنامه صلح با طالبان در حالی مطرح می‌شود که امروز سه‌شنبه حامد کرزی، رئيس جمهوری افغانستان گفت که فهرست شورای عالی صلح اين کشور امروز اعلام خواهد شد.

به گفته آقای کرزی اين شورا که مرکب از ۶۰ تا ۶۵ تن می‌باشد برای پيشبرد برنامه مصالحه ملی تشکيل شده است.

تاکنون طالبان در مورد اظهارات تازه ژنرال پتريوس واکنشی نشان نداده‌اند اما پيش از اين همواره بر خروج نيروهای خارجی به‌عنوان پيش‌شرط آغاز مذاکرات صلح تأکيد کرده‌اند و مذاکرات صلح با حضور نظاميان خارجی را غير ممکن خوانده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)