تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
اکبر هاشمی رفسنجانی خبر داد:

«دستور رهبر ایران برای رسیدگی به وضعیت زندانیان سیاسی»

آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران در جمع برخی از خانواده‌های زندانیان سیاسی از صدور دستور آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران برای رسیدگی به حقوق زندانیان خبر داد.

به گزارش تارنمای شخصی هاشمی رفسنجانی، وی افزود: «رهبری درخصوص اعمال قانون و تسریع در رسیدگی و حقوق قانونی آن‌ها (زندانیان) در زندان دستورات مناسبی صادر کرده که می‌تواند بسیاری از مشکلات حاضر را رفع نماید.»


به نوشته این تارنما، خانواده زندانیان در این دیدار که صبح امروز، سه‌شنبه برگزار شد، خواهان رسیدگی عادلانه به پرونده متهمان و حقوق آن‌ها در زندان و همچنین تحقیق نهادهای مسئول درباره روند برگزاری دادگاه‌های پس از انتخابات شدند.

هاشمی رفسنجانی در پاسخ به خواسته‌های خانواده‌های زندانیان سیاسی گفت:‌ «اگر بخواهم خواسته شما را به مأموران منتقل کنم، مطمئن نیستم که جواب مساعد بگیرم و شاید نتیجه عکس بدهد. ولی خواسته‌های شما را خدمت رهبری پیگیرم و امیدوارم بی‌نتیجه نباشد.»

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش از این نیز گفته بود که «مشکلات پس از انتخابات» با دخالت رهبر ایران حل می‌شود.

دیدار خانواده زندانیان سیاسی با هاشمی رفسنجانی بیش از سه ساعت طول کشیده اما با این حال جزییات بیش‌تری از این دیدار منتشر نشده است.

هاشمی رفسنجانی پیش از این نیز گفته بود که «مشکلات پس از انتخابات» با دخالت رهبر ایران حل می‌شود

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ٢٦ تیر سال گذشته نیز در جریان سخنرانی در نماز جمعه تهران خواستار آزادی بازداشت‌شدگان ناآرامی‌های پس از انتخابات شد.

رئیس مجلس تشخیص مصلحت در این نماز جمعه گفت که افرادی که در جریان ناآرامی‌ها بازداشت شدند، باید آزاد شوند و «نباید به خاطر زندانی بودن عده‌ای، دشمنان ما را استهزا کنند.»

«آزادی بازداشت‌شدگان، ایجاد فضای باز برای بیان اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات و دلجویی از آسیب‌دیدگان حوادث پس از انتخابات» از جمله پیشنهاد‌هایی بود که از سوی هاشمی رفسنجانی برای برون‌رفت از وضعیت «بحرانی» ایران در نماز جمعه ٢٦ تیر ارائه شد.

این خواسته‌های هاشمی رفسنجانی هر چند با استقبال احزاب مخالفت دولت روبرو شود اما حکومت ایران از آن استقبال نکرد.

پس از انتخابات بحث‌برانگیز ریاست‌جمهوری سال گذشته ایران که ٢٢ خرداد ١٣٨٨ برگزار شد، ده‌ها از نفر فعالان سیاسی و احزاب، دانشجویان، روزنامه‌نگاران، فعالان حفوف بشر و زنان عمدتاً به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام» بازداشت و به زندان‌های طولانی محکوم شدند.

مخالفان می‌گویند که در انتخابات سال گذشته، محمود احمدی‌نژاد با «آرای مهندسی شده و دخالت نیروهای امنیتی و سپاه پاسداران» رئیس‌جمهور شده است.

با این حال حکومت ایران همواره این گفته مخالفان را رد می‌کند.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی دو تن از رهبران مخالف دولت نیز بارها از دخالت سپاه پاسداران در انتخابات سخن گفته‌اند.

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا نیز چند روز پیش از مردم ایران خواست تا با افزایش قدرت نظامیان در این کشور مخالفت کنند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

حالا که تمامی زندانیان سیاسی را تبدیل به مردگانی متحرک کرده اند البته آنها را آزاد خواهند کرد. اما بیشرفتر از این رهبری تا کنون نه ایران بخودش دیده و نه جهان متمدن!
زنده باد انقلاب سبز

-- بدون نام ، Sep 21, 2010

عجب آزاده ای ست این رهبری!!! چشم جهان متحیر است از اینهمه نامردی و این همه خناثی و خناسی! تا کنون جهان چنین روحانیتی شرافتمند را بخود ندیده است. در برابر این رهبری تمامی آدمکشان تاریخ خردمندان و قدیسین و صالحین می شوند. حتا بزرگان و رهبران خود رهبری!
سلام بر زندانیان معنی کننده شرف و ایرانیت. امید است که آنان در زندان فهمیده باشند که راهی مگر حکومت ایرانی نیست، و جمهوری ایرانی برای ماست.
زنده باد جمهوری ایرانی

-- بدون نام ، Sep 22, 2010

<دستور رهبر ایران برای رسیدگی به وضعیت زندانیان سیاسی»!! جوک است ؟!

-- sina ، Sep 22, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)