تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
ديدارها و مذاکرات احمدی‌نژاد در نيويورک

«رقبای انتخاباتی من کاملأ آزاد هستند»

در حالی که مخالفان دولت ايران در اعتراض به حضور احمدی‌نژاد در نيويورک دست به تظاهرات زدند، محمود احمدی‌نژاد به ديدارها و مذاکرات خود در اين شهر ادامه می‌دهد.

به گزارش آسوشيتدپرس روز گذشته گروهی از مخالفان دولت ايران در حالی که دهان‌های خود را به نشانه نبود آزادی در اين کشور با چسب بسته بودند، در اعتراض به سياست‌های دولت ايران در قبال مخالفان خود و حضور محمود احمدی‌نژاد در نيويورک، در اين شهر دست به تجمع زدند.


تظاهرات مخالفان دولت ايران در نيويورک

اين در حالی است که محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهوری اسلامی ايران در سفر خود به نيويورک برای شرکت در اجلاس سازمان ملل، به ديدارها و مصاحبه‌های خود ادامه می‌دهد.

وی در گفت‌وگويی با آسوشيتدپرس درباره مخالفان دولت ايران گفت: «رقبای انتخاباتی من کاملأ آزاد هستند و مانند بقيه مردم ايران مشغول زندگی و فعاليت می‌باشند.»

احمدی‌نژاد: مخالفان با آزادی نظرات و ديدگاه‌های خود را ابراز می‌کنند

احمدی‌نژاد افزود: «آنان با آزادی نظرات و ديدگاه‌های خود را ابراز می‌کنند. محدوديتی برای فعاليت‌های قانونی وجود ندارد و مانند بقيه مردم ايران می‌توانند نقش‌آفرينی داشته باشند البته بايد توجه داشت که همه در ايران در چارچوب قانون می‌توانند به نقش‌آفرينی بپردازند.»


وی اظهار داشت: «هر کس در برابر قانون تخطی کند دستگاه قضايی به تخلفات آن رسيدگی خواهد کرد؛ چرا که همه در برابر قانون مساوی هستند. از جانب دولت هيچ‌گونه محدوديتی برای رقبای سياسی و مخالفين دولت اعمال نشده است البته ممکن است خود آن‌ها از فضای مردمی نگرانی داشته باشند.»

وی در بخش‌های ديگری از اين گفت‌وگو از برنامه هسته‌ای ايران دفاع کرد و از در جريان بودن مذاکرات ديگری بين ايران و گروه ‌١+۵ خبر داد.

احمدی‌نژاد: بدون ترديد ايران حجم اورانيوم غنی‌سازی خود را افزايش خواهد داد

محمود احمدی‌نژاد با تأکيد بر اين‌که «تمام فعاليت‌های هسته‌ای ايران زير نظر آژانس بين‌المللی انرژی اتمی است» در مورد غنی‌سازی اورانيوم اعلام کرد: «بدون ترديد ايران حجم اورانيوم غنی‌سازی خود را افزايش خواهد داد؛ چرا که اولين نيروگاه اتمی به زودی راه‌اندازی می‌شود که سالانه به ‌٢٧ تن اورانيوم ‌٥/٣ درصد نياز دارد و با توجه به اين‌که به ‌٢٠ نيروگاه مانند نيروگاه بوشهر نياز داريم بايد بتوانيم اورانيوم مورد نياز اين نيروگاه‌ها را تأمين کنيم.»

محمود احمدی‌نژاد در ديدار با يان کی‌مون، دبيرکل سازمان ملل از تغيير ساختار سازمان ملل سخن گفت و از «حق وتوی برخی دولت‌ها» در اين سازمان انتقاد کرد و آن را «محدود کردن ساير ملت‌ها در اداره و مديريت جهانی» دانست.

دبير کل سازمان ملل متحد نيز در اين ديدار از ايران خواست تا گفت‌وگو با کشورهای عضو گروه ١+۵ درباره برنامه هسته‌ای اين کشور را از سر بگيرد.

محمود احمدی‌نژاد يکشنبه شب به وقت محلی در بين جمعی از ايرانيان مقيم آمريکا سخن گفت. به نوشته خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، وی در اين مراسم گفت: «در دنيا دو نگاه حاکم است که يکی مربوط به ايرانی‌ها و ديگری مربوط به آمريکايی‌هاست.»

وی افزود: «تفاوت‌های‌ اين دو نگاه بسيار زياد است؛ مديريت آمريکايی‌ها به پايان راه رسيده ولی مديريت ملت ايران در حال بروز و ظهور است.»

وی با بيان اين‌که ايران «ظرفيت مديريت جهان را دارد و از مقبوليت لازم نيز برخوردار است»، افزود: «آن‌ها می‌دانند که ملت ايران دارای ظرفيت و توانمندی است که اگر فرصت پيدا کند با فرهنگ خود دنيا را می‌گيرد.»

وی در مورد سخنرانی خود در مقر سازمان ملل گفت: «ممکن است در هنگام سخنرانی چند نفر بلند شوند و بيرون بروند» و افزود: «اين اقدام از سوی کسانی صورت می‌گيرد که شعار آزادی و تحمل را می‌دهند و به ما می‌گويند تحمل کنيد ولی خودشان تحمل ندارند. من به آن‌ها می‌گويم که بهتر است زبان‌های شما کوتاه‌تر شود و گوش‌های‌تان برای شنيدن بزرگ‌تر شود و حرف بشنويد و تحمل داشته باشيد. شمايی که شعار آزادی و تحمل را می‌دهيد.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

ايران يعنی عدالت، ايران يعنی صداقت، ايران يعنی ديانت، ايران يعنی نجابت، ايران يعنی شهامت، ايران يعنی شهادت، ايران يعنی فصاحت، ايران يعنی بلاغت و ..... عاطفه ها را که ديگه نگو !ا

-- بدون نام ، Sep 20, 2010

..تا کی دروغ و تکذيب پينوکيو؟!

-- ali ، Sep 20, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)