تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

قتل فجيع گوينده خبر تلويزيون ملی افغانستان

سيد حامد نوری، گوينده باسابقه و نام‌آشنای تلويزيون ملی افغانستان شب گذشته در مجمتع مسکونی «مکروريان کهنه» کابل از سوی افراد ناشناس به طرز فجيعی به قتل رسيد.

محمد ظاهر، معاون امور کشفی پليس حوزوی کابل گفت که آقای نوری حوالی ساعت ۸.۳۰ دورتر از خانه مسکونی‌اش با ضربات چاقو به قتل رسيده است.


سيد حامد نوری

به گفته وی سيد حامد نوری درحالی که لباس خواب به تن داشته است در يک تماس تلفنی به خارج از خانه‌اش دعوت می‌شود و بعد مورد هجوم قرار می‌گيرد.

از سال ۱۳۸۰ تا مردادماه ۱۳۸۹ ۲۶ خبرنگار و فعال رسانه‌ای در مناطق مختلف افغانستان کشته شده‌اند

اطلاعات پليس نشان می‌دهد که احتمالا مهاجمان از قبل با آقای نوری آشنا بوده‌اند چرا که وی مسافتی نسبتأ طولانی را از خانه‌اش در بلوک ۱۵۴ تا بلوک ۵۲ مجمتع را با پای پياده طی کرده و سپس مورد حمله قرار گرفته است.

جسد سيد حامد نوری به منظور تحقيقات بيشتر به پزشک قانوی کابل انتقال داده شده است.

تاکنون هيچ شخص يا گروهی مسئوليت اين قتل را برعهده نگرفته است.

سيد مخدوم رهين، وزير اطلاعات و فرهنگ افغانستان اين رويداد را شديدأ محکوم کرد و از نيروهای امنيتی اين کشور خواست تا اين جنايت را پيگيری کرده و عاملان آن را مورد پيگرد قرار دهند.

مرکز حمايت از خبرنگاران افغانستان نيز با صدور اطلاعيه خبری ضمن نکوهش اين قتل نسبت به افزايش مخاطرات امنيتی فراروی خبرنگاران در اين کشور ابراز نگرانی کرده است.

از سال ۱۳۸۰ تا مردادماه ۱۳۸۹ خورشيدی ۲۶ خبرنگار و فعال رسانه‌ای که ۱۴ نفر آنان شهروندان افغانستان بوده‌اند در مناطق مختلف کشور کشته و ۱۲ تن زخمی شده‌اند.

مرکز حمايت ازخبرنگاران افغانستان گفته است که به رغم افزايش شمار قربانيان جامعه رسانه‌ای، تاکنون دولت افغانستان و کشورهای حامی آن که متعهد به حفظ آزادی بيان هستند؛ در جهت شناسايی و مجازات عاملان اين جنايات اقدامی نکرده‌اند و ميزان اين مخاطرات همچنان سير صعودی دارد.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)