تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

بی‌خبری از وضعيت محمد نوری‌زاد در زندان

همسر محمد نوری‌زاد، روزنامه‌نگار، نويسنده و فيلم‌ساز زندانی، اعلام کرد با گذشت نزديک به ۲۰ روز از بازگشت آقای نوری‌زاد به زندان، هنوز ملاقاتی با وی نداشته و نمی‌داند او در کدام زندان است.

به گزارش تارنمای کلمه، فاطمه ملکی، همسر محمد نوری‌زاد در مصاحبه خود با اين سايت گفت: «نزديک بيست روز از بازگشت دوباره همسرم به زندان اوين می‌گذرد اما ما در طول اين مدت از محلی که وی در آن به سر می‌برد بی‌خبريم.»


محمد نوری‌زاد پس از آزادی در تيرماه گذشته

محمد نوری‌زاد در پی نگارش ششمين نامه خود به آيت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران، چهارشنبه ۲۸ مردادماه، در حالی که در مرخصی به سر می‌برد دوباره به زندان اوين بازگشت.

وی لحظاتی قبل از بازگشت به زندان در مطلب کوتاهی در سايت خود نوشت: «نمی‌دانم مرا به کجا خواهند برد» و افزود انتظار «پذيرايی» و «رفتار و برخورد خوب» را ندارد.

درخواست‌های فاطمه ملکی برای دانستن محل نگهداری همسرش تا کنون بی‌پاسخ مانده است

خانم ملکی در اين گفت‌وگو از تماس‌های مکرر خود با مقامات قضايی و دادستانی تهران در اين مدت خبر داد اما درخواست‌های وی برای دانستن محل نگهداری همسرش تاکنون بی‌پاسخ مانده است.

وی با اظهار نگرانی از سلامت همسرش گفت که در اين مدت هيچ گونه تماسی با او نداشته است.

فاطمه ملکی گفت خانواده نوری‌زاد فکر می‌کرد که زمان اجرای حکم سه سال و نيم حبس او فرارسيده و به بند ۳۵۰ اوين، در کنار ديگر زندانيان سياسی، منتقل می‌شود اما اين اتفاق تا کنون نيفتاده است.

وی افزود: «با اين برخوردهايی که از آقايان سرمی‌زند، می‌بينيم هيچ چيز مبنای قانونی ندارد و حتی با زندانی که حکم زندان قطعی دارد برخوردهای عجيب و غريب صورت می‌گيرد.»

محمد نوری‌زاد، ۵۸ ساله فعاليت هنری خود را از سال ۱۳۵۹ آغاز کرد. وی که از نويسندگان سابق روزنامه کيهان بود تا پيش از سال ۱۳۸۸ از حاميان رهبری جمهوری اسلامی ايران و مخالف سرسخت جريان اصلاح‌طلبی به شمار می‌رفت؛ اما در جريان اعتراضات پس از انتخابات رياست‌جمهوری ۱۳۸۸ به صف منتقدان حکومت ايران پيوست و به دليل انتشار نامه‌های سرگشاده انتقادی خطاب به آيت‌الله خامنه‌ای، دستگير شد.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)