تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

مهاجمان به منزل کروبی: امشب برمی گردیم

در حالی که در پنج شب گذشته افراد موسوم به لباس شخصی به حمله به منزل مهدی کروبی پرداخته‏اند، گزارش‌ها حاکی است که این افراد وعده داده‏اند امشب نیز به این محل بازخواهند گشت.


يکی از حملات سال گذشته به مهدی کروبی

به گزارش‌های رسیده از تهران، این افراد که از صبح برای ممانعت از خروج کروبی در برابر منزل دبیرکل حزب اعتماد ملی صف آرایی کرده بودند حوالی ظهر این محل را ترک کردند و وعده دادند که شبانگاه مجددا بازخواهند گشت.

شب گذشته در جریان تیراندازی متقابل بین مهاجمان و پاسداران محافظ کروبی چند نفر زخمی شدند و گفته می شود سرتیم محافظان وی نیز توسط مهاجمان به شدت مجروح شده است.

میرحسین موسوی، حزب اعتماد ملی، مجمع مدرسین، محققین حوزه علمیه قم و ادوار تحکيم وحدت نیز در بیانیه‌هایی این حملات را محکوم کرده‏اند

همچنین برای نخستین بار مهاجمان اقدام به تیراندازی به سوی پنجره‌ها، پرتاب گاز اشک‌آور به منزل و آتش زدن در ورودی کرده بودند، این افراد همچنین کابل تلفن را نیز قطع و در اثر تیراندازی آن‌ها چراغ‌های خیابان شکسته و لوله آب مجتمع مسکونی نیز ترکیده بود.

در همین حال میرحسین موسوی با ارسال پیامی آمادگی خود را برای دفاع از دیگر نامزد پیشین انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد و گفت: حمله به منزل کروبی نشانگر خوف اقتدارگریان از جنبش مردمی است.

موسوی در این پیام گفته است: «با این اقدامات سیاه و نفرت‌انگیز اراده معطوف به آزادی مردم را نمی‌توانید سد کنید بلکه راه نیل به آزادی را برای آزادی‌خواهان کوتاه‌تر می‌کنید.»

حزب اعتماد ملی، مجمع مدرسین، محققین حوزه علمیه قم و ادوار تحکيم وحدت نیز در بیانیه‌هایی این حملات را محکوم کرده‏اند.

از سوی دیگر یاسر خمینی، نوه آیت الله خمینی امروز فرصت یافت تا با مهدی کروبی و خانواده‌اش دیدار کند و به گزارش سحام نیوز این «اقدامات غیرانسانی» را به شدت محکوم کرد.

برخی از گزارش‌ها از تهران حاکی از حضور پلیس در منطقه و جو متشنج منطقه است.

مهدی کروبی در گفت‌وگو با رسانه‌ها تاکید کرده بود که آماده پرداخت هرگونه هزینه‌ای هست، همسر وی نیز اخیرا در نامه‌ای به شدت از آیت‌الله خامنه ای برای حمله به منزل مسکونی خانواده خود انتقاد کرده بود.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)