تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

نامه زندانيان سياسی به بانوی اول فرانسه

پنج تن از زندانيان سياسی زندان رجايی‌شهر کرج نامه‌ای به کارلا برونی، همسر نيکلا سارکوزی، رئيس جمهوری فرانسه نوشتند و از وی در برابر اتهامات روزنامه کيهان پشتيبانی کردند.

به گزارش کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی، منصور اسانلو، فعال کارگری؛ رسول بداقی، فعال صنفی معلمان؛ مجيد توکلی، فعال دانشجويی؛ رضا رفيعی فروشان، روزنامه‌نگار؛ و حشمت الله طبرزدی، فعال سياسی؛ با انتشار نامه‌ای خطاب به کارلا برونی انزجار خود را از مطالب اخير روزنامه کيهان، چاپ تهران ابراز داشتند.


کارلا برونی و همسرش نيکلا سارکوزی

اين روزنامه طی روزهای اخير چند مطلب در باره بانوی اول فرانسه منتشر کرد و در آن وی را «فاحشه» ناميد.

مطالب روزنامه کيهان در پی دفاع همسر نيکلا سارکوزی از سکينه محمدی آشتيانی، زن محکوم به سنگسار در ايران، منتشر شد.

«ما زندانيان سياسی ايران نيز قربانی اتهامات ناروا در محاکم غير صالحه توسط حاميان و همفکران همين روزنامه کيهان شده‌ايم.»

اين زندانيان سياسی در نامه خود روزنامه کيهان را به «زير پا گذاشتن اصول اخلاقی متعارف در جامعه‌های بشری» و انتشار «مطالب تحريف‌شده و اهانت‌آميز در مورد بانوی اول کشور متمدن فرانسه» متهم کردند.

آن‌ها از طرف ملت ايران، از اين حرکت «غير اخلاقی، غير ايرانی و غير انسانی» روزنامه کيهان اعلام «تنفر» کردند.

اين پنج زندانی سياسی ضمن معرفی روزنامه کيهان به عنوان «روزنامه‌ای بدنام» که «سال‌ها با حمايت قوای حکومتی به اهانت، فحاشی، تهمت‌زنی و افتراپراکنی عليه دگرانديشان، آزادی‌خواهان و طرفداران دموکراسی و حقوق بشر در ايران مشغول است» متذکر شده‌اند که هواداران «جنبش مردمی» در ايران نيز «مشمول درج غير اخلاقی‌ترين مطالب در مورد خود و خانواده‌هايشان»، در اين روزنامه بوده‌اند.

آن‌ها نوشته‌اند که «ما زندانيان سياسی و عقيدتی در ايران نيز قربانی اتهامات ناروا در محاکم غير صالحه توسط حاميان و همفکران همين روزنامه کيهان و امثال آن بوده و به حبس‌های ناعادلانه و طولانی‌مدت محکوم شده‌ايم.»

زندانيان با تقدير از اقدام کارلا برونی در حمايت از سکينه محمدی آشتيانی، آورده‌اند که دولت و ملت فرانسه در تاريخ معاصر «همواره پيشگام دفاع از آزادی، عدالت، حقوق بشر و دمکراسی بوده و در مقطع حساس کنونی نيز، از حقوق بشر در ايران پشتيبانی کرده‌اند.»

آن‌ها «رويکرد انسانی دولت فرانسه و شخص رئيس جمهوری و بانوی اول فرانسه» را دليل «هتاکی‌های روزنامه کيهان» دانسته‌اند.

کارلا برونی در نامه‌ای که روزنامه ليبراسيون فرانسه آن را در تاريخ ۲۴ اوت گذشته به چاپ رساند خطاب به سکينه محمدی آشتيانی نوشته بود: «دردآور است، آن‌جا که بخواهم تصور کنم تو و چشمان پر درد و زجرت قرار است زنده در خاک و سنگسار شوند، آن‌جا که کرامت انسانی تو سنگسار می‌شود. آن‌جا که پيشانی تو، چشمان تو و روح پر درد تو قرار است هدف سنگ‌های جهالت قرار گيرد....در صبحدمی، شايد! و اين کابوسی است نفرت‌انگيز...!»

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)