تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

تمهیدات دولت برای مقابله با اعتراضات احتمالی

در حالی که برخی از معترضان از طریق شبکه‏های اجتماعی مردم را به شرکت در راه‌پیمایی اعتراضی فردا دعوت کرده‏اند، نیروی انتظامی از انجام مانور امنیتی و بسیاری از کاربران از کاهش سرعت و اختلال شدید در اینترنت خبر داده اند.


عکس آرشیوی

به گزارش خبرگزاری فارس، نیروی انتظامی از صبح امروز مانوری تحت عنوان «مهار در تهران» به اجرا درآورده است. حسین ساجدی‌نیا فرمانده نیروی انتظامی تهران دلیل انجام این مانور را «ایجاد تعامل بین نیروی‌های تخصصی پلیس» و برخورد و مقابله با جرائم ذکر کرد.

وی افزود فردا، در روز قدس هم نیروهای انتظامی در تمام نقاط حساس شهر حضور خواهند داشت تا مانع بروز کوچک‌ترین مشکل شوند.

نیروی ویژه ضد شورش در نقاط مرکزی شهر مستقر و به حالت آماده باش درآمده اند تا در صورت لزوم به مداخله بپردازند

در همین حال گزارش‌های رسيده حاکی از آن است که نیروی ویژه ضد شورش در نقاط مرکزی شهر از جمله میدان هفت تیر، میدان ولی‌عصر و میدان انقلاب با استقرار در اماکن مختلف از جمله استادیوم شیرودی به حالت آماده‌باش درآمده‌اند تا در صورت لزوم به مداخله بپردازند.

سال گذشته در آخرین جمعه ماه رمضان که «روز قدس» نامیده می‌شود، معترضان ایرانی در تهران با حضور در راه‌پیمایی، مقامات امنیتی را غافلگیر و به سردادن شعارهای ضدحکومتی پرداختند.

از سوی دیگر از صبح امروز اختلال شدیدی در اینترنت، به ویژه در تهران گزارش شده است که تقریبا دسترسی اغلب کاربران به انواع مسنجرها و شبکه‌های اجتماعی مانند یوتیوب، تویتر و فیس‌بوک را از میان برده است.

گفته می‌شود سرعت اینترنت دایل اپ تا حداقل یعنی سه کیلوبایت در ثانیه کاهش یافته است و حتی امکان دسترسی به پست الکترونیکی نیز بسیار مشکل شده است.

در همین حال سرعت خطوط پرسرعت نیز به شدت کاهش یافته و به حداقل ممکن رسیده است.

مهدی کروبی نامزد پیشین انتخابات ریاست جمهوری که منزل وی در چند شب گذشته به‌صورت پیاپی هدف حمله مهاجمان لباس شخصی قرار داشته است پیش‌تر اعلام کرده بود که در راه‌پیمایی روز قدس شرکت خواهد کرد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

؟!.....مصباح یزدی: بعد از آن که جامعه اسلامی تشکیل شد، اگر کسی مخالفت کرد، باید او را سرجایش نشاند!..عين دموکراسی طالبانی !

-- Payman ، Sep 2, 2010

http://www.radiofarda.com/archive/Iran_In_World_Media/latest/138/3272.htmlمجله فارین پالیسی در مقاله‌ای به نام «احمدی و دوستان» می‌نویسد که اختلافات درون نظامی جمهوری اسلامی پیش از این نیز وجود داشته و این اشتباه است اگر این اختلافات را نتیجه تحریم‌ها و یا «احیای دوباره» جنبش سبز بپنداریم. ادامه
بلاخره غربیها دارند یاد میگیرند که به واقعیت ها بپردازند نه آنچه اپوزیسیون خوش خیال ۳۱ سال است روی ان فقط مانور سیاسی میکند . امید است که دستگاه دیپلماسی امریکا هم به دور از جنجال های رسانه ای و بر اساس واقعیت با صاحبان اصلی قدرت در ایران وارد مذاکره مستقیم شده و ایران را از رادیکالیسم چپ ساخته روس محور خارج کند و به مدار غرب برگرداند .
جنبش های آزادیخواهی و دموکراسی طلبی و حقوق بشر در ان بستر راحت تر به حیات خود ادامه میدهد و طبقه متوسط که ماهیت لیبرالی و غربی دارد در دراز مدت خودش را به رژیم مذهبی و ارزشهای سنتی ان تحمیل خواهد کرد . این تنها راه نجات ایران از ماجراجویی و رادیکالیسم ضد امریکا حمایت شده توسط چپ روسی است . قرن ۲۱ قرن ماهواره و اینترنت و اقتصاد آزاد است نه اسلام رادیکال نه کمونیسم ورشکسته . به چین و روسیه و کوبا و ویتنام نگاه کنید جواب آنجاست .

-- soraya ، Sep 2, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)