تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
محمود احمدی‌نژاد:

پاسخ ایران به حمله، «کل کره زمین» است

محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری ایران به روزنامه قطری‌ «الشرق» گفته که در صورت حمله آمریکا به ایران، پاسخ تهران به مرزهای خاصی محدود نخواهد بود و «کل کره زمین» را شامل می‌شود.

آقای احمدی‌نژاد در این مصاحبه که امروز منتشر شده، افزوده که اگر اسراییل بخواهد به ایران حمله کند، آمریکا مانع خواهد شد.


آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران نیز چهارشنبه ٢٧ مرداد ٨٩ در جمع مقامات این کشور گفت که در صورت حمله آمریکا به ایران، «جنگ به خارج از منظطقه کشیده خواهد شد.»

سپاه پاسداران ایران نیز به دنبال اظهارت آیت‌الله خامنه‌ای، روز پنج‌شنبه ٢٨ مرداد با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در صورت حمله آمریکا، «سپاه آمادگی دارد تا منافع دشمنان را در هر نقطه‌ای مورد حمله قرار دهد.»

احمدی‌نژاد در این مصاحبه که امروز منتشر شده، افزوده که اگر اسراییل بخواهد به ایران حمله کند، آمریکا مانع خواهد شد.

واکنش‌ مقامات ایران به حمله احتمالی آمریکا پس از آن شدت گرفت که دریاسالار مایک مولن، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا ١١مرداد ٨٩ از «آماده بودن طرح حمله به ایران» سخن گفت.

او گفت که در صورتی که حمله به ایران ضروری باشد، ارتش آمریکا نقشه عملیاتی این حمله را آماده کرده است.

احمد وحیدی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران یک روز پس از اظهارات دریاسالار مولن، سخنان او را «تداعی‌کننده ادبیات فاشیستی» خواند و گفت که «نیروهای مسلح ایران، آماده دفاع از ایران هستند و طرح‌های دفاعی دشمن‌کوب و پشیمان کننده‌ای را آماده کرده‌اند.»

دولت ایران همچنین از آن‌چه که «تهدیدات نظامی» علیه این کشور نامیده از کشورهای تهدید‌کننده به سازمان ملل شکایت کرده است.

در همین حال سردار علی شادمانی، رئیس اداره عملیات ستاد کل نیروهای مسلح ایران نیز ٢٦ مرداد از «بستن تنگه هرمز و به گروگان گرفتن نیروهای آمریکایی در افغانستان و عراق» به عنوان واکنش‌های ایران به حمله احتمالی آمریکا به این کشور نام برده است.

سردار شادمانی سومین اقدام ایران در برابر حمله آمریکا، «بر هم زدن آسایش اسراییل» توسط ایران عنوان کرده و افزوده است:‌ «چون می‌دانیم اسرائیل، حیات خلوت آمریکا است، اگر کوچک‌ترین تجاوزی به ایران شود، این حیات خلوت را در آسایش نخواهیم گذاشت و این را نیز به آمریکایی‌ها اثبات کرده‌ایم.»

ایران در حالی از گسترش منطقه حمله احتمالی سخن می‌گوید که صبح امروز مرحله مقدماتی راه‌اندازی نيروگاه بوشهر امروز آغاز شد.

آمریکا می‌گوید که با راه‌اندازی این نیروگاه تهران دیگر نیازی به غنی‌سازی اورانیوم ندارد. مقامات ایران اما «غنی‌سازی اورانیوم» را «حق» خود می‌دانند.

آمریکا همواره اعلام کرده که برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران گزینه نظامی را کنار نگذاشته اما می‌خواهد که با دیپلماسی و تحریم، ایران را «وادار به عقب نشینی از برنامه هسته‌ای کند.»

آمریکا و غرب می‌گویند که به برنامه هسته‌ای ایران «بدگمان» هستند و احتمال می‌دهند که ایران دنبال «مقاصد نظامی» باشد. ایران اما این اتهام را رد می‌کند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

کهکشان راه شیری را فراموش کرد !

-- بدون نام ، Aug 21, 2010

خب دیگر ما همین را کم داشتیم اعلان جنگ با کره ی زمین! و این یعنی اینکه کره ی زمین بیخود نیست که با ما سر جنگ خواهد داشت! و باز این یعنی اینکه اگر ایران را ویران کنند جهان خواهد گفت خب اینها که با ما اعلان جنگ کرده بودند پس چه خوب شد که ایران ویران شود. اینان حتا یک قدم نه در راه آبادانی ایران، بلکه در راه دور کردن ایران از ویرانی برنداشته و نخواهند برداشت!

-- بدون نام ، Aug 21, 2010

جنگ با ایران و تجاوز اسرائیل یا آمریکا به ایران یعنی نابودی امنیت کل خاورمیانه - آفریقا - آمریکای لاتین و نفوذ به خاک اروپا و در حقیقت یعنی آغاز جنگ جهانی سوم...
میلیون ها نفر استشهادی برای دفاع از کشورشان آماده اند.
بسم الله...

-- بدون نام ، Aug 29, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)