تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

تجمع خانواده‌های زندانیان سیاسی

خانواده‌های ١٦ زندانی سیاسی که در زندان اوین دست به اعتصاب غذا زده‌اند، صبح امروز مقابل دادستانی تهران تجمع کردند.

به گزارش رهانا، در تجمع امروز خانواده‌های حسین نورانی نژاد، بهمن احمدی امویی، علی تاجرنیا، علی پرویز، مسعود باستانی و حدود ۶٠ نفر دیگر حضور داشتند که با دخالت ماموران نیروی انتظامی، نیمی از تجمع‌کنندگان پراکنده شدند.


بنابر این گزارش خانواده‌های برخی از زندانیان که حدود ٣٠ نفر شده بودند پس از آن در مقابل دفتر آوایی، رئیس کل دادگستری تجمع کرده‌اند.

فاطمه آدینه وند همسر عبدالله مومنی، که از زندانیان بند 350 و ملاقات ممنوع است، درباره تجمع امروز خانواده ها در برابر دادستانی تهران در گفتگو با زمانه می گوید: «امروز از ساعت ١٠ صبح تا ساعت تقریبا ١٢، ما خانواده‌های زندانیان سیاسی روبروی دفتر دادستانی جمع شدیم، ولی هیچ جوابی به ما ندادند. یعنی نه تنها جوابی ندادند، بلکه ما را تهدید کردند که اگر تا نیم ساعت دیگر از این‌جا نروید، کسان دیگری خواهند آمد که شما را جمع کنند.»

وی ادامه می‌دهد: «آن‌ها پیشنهاد می‌کردند که ما به جاهای دیگری مراجعه کنیم، ولی این دادستان است که باید جواب ما را بدهد، چون اجرای حکم زندانیان ما زیر نظر دادستان است. ما از روز دوشنبه گذشته، هیچ اطلاعی از زندانیان نداریم. چون ملاقاتشان ممنوع است و تلفن های‌شان هم قطع. نمی‌دانیم چه تعداد در اعتصاب هستند و وضعشان چگونه است. همه خانواده‌ها نگرانند بچه خود من پنج روز است که صدای پدرش را نشنیده و خیلی نگران است.»

فاطمه آدینه‌وند در گفت‌وگو با زمانه اضافه کرد که اکثر خانواده‌های زندانیان بند ٣٥٠ در تجمع امروز حاضر بودند. چه آن‌ها که اعتصاب غذا کرده‌اند و در انفرادی هستند و چه آن‌ها که هنوز در بند ٣٥٠ هستند. چون همه خانواده‌ها از عزیزان‌شان بی‌اطلاع هستند و همه اعتراض داشتند به برخورد بد زندانبانان.»

مجید دری، مجید توکلی، عبدالله مومنی، علی ملیحی، ضیاالدین نبوی، کیوان صمیمی، نادر (ابراهیم) بابایی، حمیدرضا محمدی، پیمان کریمی آزاد، بهمن احمدی امویی، بابک بردبار، جعفر اقدامی، علی پرویز، غلام‌حسین عرشی، حسین نورانی‌نژاد و کوهیار گودرزی ١۶ زندانی سیاسی هستند که در زندان اوین دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

این ١٦ زندانی به سلول انفرادی منتقل شده‌اند.

«رفتار نامناسب ماموران و مسوولان زندان با زندانیان سیاسی و همچنین شرایط نامناسب بند ۳۵۰ و مانع‌تراشی در ملاقات زندانیان» از جمله دلائل اعتصاب غذای زندانیان اعلام شده است

«رفتار نامناسب ماموران و مسوولان زندان با زندانیان سیاسی و همچنین شرایط نامناسب بند ۳۵۰ و مانع‌تراشی در ملاقات زندانیان» از جمله دلائل اعتصاب غذای زندانیان اعلام شده است.

در همین حال به گزارش تارنمای کلمه، جمعی از خانواده‌های زندانیان سیاسی اوین با ارسال نامه‌ای به عباس جعفری ‌دولت‌آبادی، دادستان تهران گفته‌اند که اگر به خواسته‌های زندانی‌ها رسیدگی نشود، اعتصاب غذا خواهند کرد.

آن‌ها در این نامه نوشته‌اند:‌ «ما جمعی از خانواده‌های زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ اوین از روز دوشنبه دوم مرداد از وضعیت آن‌ها بی خبر هستیم و با توجه به اعتصاب غذای آن‌ها ، جان و سلامتی عزیزانمان را در معرض خطر جدی می‌بینیم. تداوم قطع تلفن های بند ۳۵۰ نیز بر نگرانی ما می‌افزاید چرا که اگر اتفاق ناگواری نیفتاده بود دلیلی هم برای قطع شدن تلفن ها وجود نمی‌داشت.»

در یک سال گذشته هزاران نفر از معترضان به «تقلب» در انتخابات ریاست جمهوری بازداشت شده و به اعدام، تبعید و حبس‌های طولانی محکوم شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)