تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

انتقاد امامی‌کاشانی از «حکم‌های غلط» قضایی

محمد امامی‌کاشانی، خطیب موقت نماز جمعه تهران می‌گوید: «خیلی ناله‌ها از کارشناسی‌های غلط و از حکم‌های غلط در دستگاه قضایی بلند است.»

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، وی با بیان اینکه اگر حکم پرونده‌ای غلط بود، آهش به دامان قاضی، دادرس، کارشناس و شهود آن پرونده بازمی‌گردد، گفت: «دستگاه قضایی باید ببیند و بداند که صدق در تمام امور نسبت به کار قضا ارزشمندتر است.»

در یک سال گذشته، پس از اعتراضات به «تقلب» در دهمین انتخابات ریاست جمهوری هزاران نفر ار مخالفان دولت در ایران بازداشت شده‌اند.

دادگاه انقلاب شمار زیادی از بازداشت‎شدگان را به احکام طولانی حبس محکوم کرده و برای برخی از آنها حکم اعدام صادر کرده‌است.

تعداد زیادی از چهره‌های سرشناس سیاسی و مدنی و مقامات سابق جمهوری اسلامی در میان بازداشت‌شدگان هستند.

برخی از روحانیون و چهره‌های معتدل اصول‌گرا نیز پیش از این خواهان برخورد نرم و «رافت اسلامی» با مخالفان شده بودند.


امام جمعه تهران در بخشی دیگر از سخنانش با هشدار به کشورهای غربی که از صدور قطعنامه‌های تحریمی علیه ایران حمایت کرده‌اند، گفت: «قطعنامه‌های شما جز ناامنی هیچ چیز دیگر برای شما به ارمغان نخواهد آورد و سیاهی نیز در انتها برای ذغال باقی می‌ماند.»

پیش از این نیز برخی مقامات ایران تهدید کرده بودند که در صورت شدت گرفتن تهدیدها، اقدام به مقابله مثل با کشورهای غربی خواهند کرد.

امامی کاشانی:«قطعنامه‌های شما جز ناامنی هیچ چیز دیگر برای شما به ارمغان نخواهد آورد و سیاهی نیز در انتها برای ذغال باقی می‌ماند»

مجتبی ذوالنور، نماینده آیت‌الله خامنه‌ای در سپاه امروز، جمعه در دیدار با امام جمعه مشهد اعلام کرد که اگر بر اساس قطعنامه پنجم شورای امنیت، «تاسیساتی» که به مقصد ایران ارسال می‌شود، بازرسی شوند، ایران نیز تنگه هرمز و خلیج فارس را برای کشورهای حامی این تصمیمم ناامن خواهد کرد.

در چند ماه گذشته شورای امنیت سازمان ملل، اتحادیه اروپا و کشورهای آمریکا، کانادا و استرالیا تحریم های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران تصویب کرده اند. هدف این تحریم ها ترغیب ایران به متوقف ساختن برنامه هسته ای اعلام شده است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)