تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

جبهه مشارکت:‌ جنتی مصونیت آهنین دارد

جبهه مشارکت ایران با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به سخنان اخیر احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان او را دارای «مصونیت آهنینی» خوانده که سبب شده تا به شکایت‌هایی که از او می‌شود، رسیدگی نشود.

احمد جنتی، سه شنبه پنج مرداد ٨٩ در مسجد جمکران قم گفته بود که سندی در دست دارد که نشان می‌دهد آمریکا یک میلیارد دلار از طریق «افراد سعودی» به «سران فتنه» داده است.


دبیر شورای نگهبان افزوده بود: «سعودی‌ها که به نمایندگی آمریکا صحبت می‌کردند، (به رهبران مخالفان دولت) گفتند اگر توانستید نظام را منقرض کنید، تا پنجاه میلیارد دلار دیگر را هم می‌دهیم.»

حامیان حکومت ایران، میرحسین موسوی و مهدی کروبی را که از رهبران مخالفان دولت هستند، «سران فتنه» می‌خوانند.

بیانیه جبهه مشارکت که امروز در تارنمای کلمه منتشر شده، می‌گوید که «آیا کسی که قدری عدد و رقم بداند و بفهمد سند یعنی چه، به این ادعا نمی‌خندد؟»

جبهه مشارکت افزوده که احمد جنتی با «همین اندازه فهم و درایت، صحت انتخاباتی را که تقلب و تخلف در آن موج می‌زد، تأیید کرده است.»
مخالفان دولت می‌گویند که محمود احمدی‌نژاد در جریان انتخابات ٢٢ خرداد ٨٨ با «تقلب و آرای مهندسی شده» رئیس جمهور ایران شده است. شورای نگهبان اما اعتراض مخالفان را رد می‌کند.

بیانیه جبهه مشارکت با اشاره به این‌که جنتی در اثر «القائات کودکانه» سخن می‌گوید، از او خواسته تا که «مشخص کند چگونه و در چه زمانی به این اطلاعات دست یافته، آیا این اطلاعات را در اختیار مقامات مسئول گذاشته؟ آیا با اجازه آن‌ها این افشاگری‌ها را انجام داده است؟»

جبهه مشارکت گفته که احمد جنتی با همین اندازه فهم و درایت، صحت انتخاباتی را که تقلب و تخلف در آن موج می‌زد، تأیید کرده است

جبهه مشارکت افزوده:‌ «چگونه فردی که کوچک‌ترین پرهیزی از ارتکاب بزرگ‌ترین گناهان ندارد، متصدی دو منصبی شده است که شرط اول آن عدالت است.»

احمد جنتی هم اکنون دبیر شورای نگهبان و امام جمعه موقت تهران است.

این حزب اصلاح‌طلب در ادامه بیانیه از دبیر شورای نگهبان خواسته تا اسامی افرادی را که به گفته او «پول دریافت کرده‌اند»، اعلام کند.

این بیانیه افزود که اگر «ادعای» احمد جنتی ثابت نشد،‌ «آیا همچنان به غصب مناصب شورای نگهبان و امامت جمعه تهران اصرار خواهد داشت؟»

جبهه مشارکت همچنین خطاب به قوه قضاییه نوشته که «قوه قضاییه باید صریحا مشخص کند آیا خبری از اطلاعات مورد ادعای آقای جنتی دارد یا خیر و چه تمهیداتی برای اثبات صحت و سقم آن خواهد اندیشید؟»

این حزب اصلاح‌طلب از قوه قضاییه پرسیده که اگر جنتی نتواند حرف‌های خود را ثابت کند، چه مجازاتی در انتظارش خواهد بود؟

مهدی کروبی، از رهبران مخالفان دولت نیز روز گذشته در نامه‌ای خطاب به احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، او را «شریک دزدان رای مردم» دانست.

کروبی در واکنش به سخنان جنتی گفت که: «هر دليل و مدرک و سندی داريد افشا کنيد و گرنه دروغ‌گويی و رسوايی بيش از پيش شما را آشکارا و در هر کوی و برزنی و با هر روشی که ممکن باشد، جار خواهم زد.»

دبیر کل حزب اعتماد ملی با یادآوری این‌که آقای جنتی در «پایان راه زندگی» قرار دارد، از او خواسته‌ که «توبه» کند و از مردم ایران «طلب بخشایش» کند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

اقای جنتی حتمن سند دارند!! مگر ممکنه بدون سند چنیین ادعای بکنند!؟باتوجه به جایگاه حقیقی حقوقی ومذهبی ایشان.
اقای جنتی احمق که نیستند و اگاهند(باتوجه به جایگاه مذهبی ایشان)که اگر نتوانند سند ارائه دهند مردم چاره ای جز قبول تئوری غصب 20 ساله قدرت بوسیله رهبر معظم انقلاب ندارند و محقانه باور خواهند کرد که رهبری هم دغلباز, حقه باز و دروغ گوست چون بعد از 20 سال هیچ بهانه ای از جانب ایشان پذیرفتنی نیست.

-- janbaz ، Jul 30, 2010

در جمهوری اسلامی وقتی در روز روشن رای ملت رو می دزدن که در راس آنها جنتی قرار دارد پس بقیه جنایات و درغگوئی هاش غیر قابل انکارست

-- حسینی ، Jul 30, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)