تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

کرزی خواهان هدف‌گیری «مراکز اصلی تروریسم» شد

حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان با انتقاد از سیاست جامعه بین‌المللی در افغانستان گفت که آن‌ها به‌جای توجه به «مراکز اصلی تروریسم» در دهات افغانستان می‌جنگند.

رئیس جمهور افغانستان در حالی این موضوع را مطرح می‌کند که اسناد محرمانه تازه افشا شده جنگ امریکا در افغانستان نشان دهنده حمایت «آی اس آی»، سازمان اطلاعات ارتش پاکستان از طالبان است.

حامد کرزای که در یک نشست خبری در کابل سخن می‌گفت، افزود: «سالهاست که گفته‌ایم در دهات و خانه‌های مردم علیه تروریسم نجنگید بلکه به دنبال تروریسم در پناه‌گاه‌هایی بروید که در بیرون از مرزهای افغانستان است.»


حامد کرزی به طور مستقیم به کشور خاصی اشاره نکرد اما در گذشته بارها پاکستان از سوی مقامات افغان متهم به کمک به شورشیان شده‌است.

وی در تازه ترین اظهاراتش گفت: «درحالی که جامعه جهانی متحد افغانستان با هدف مبارزه علیه تروریسم به این کشور آمده‌اند چرا نسبت به محلاتی که خطر تروریسم در آن موجود است اقدام نمی‌کنند.»

رئیس جمهورافغانستان به شورای امنیت و وزارت امور خارجه این کشور دستور داده‌است این اسناد را که شمار آن ۹۰ هزار برآورد شده‌است، به دقت بررسی کنند.

کرزی: در دهات و خانه‌های مردم علیه تروریسم نجنگید بلکه به دنبال تروریسم در پناه‌گاه‌هایی بروید که در بیرون از مرزهای افغانستان است

روز گذشته دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا نیز در سفر به هند به پاکستان هشدار که موضوع خود را در قبال جنگجویان مسلح فعال در افغانستان و پاکستان مشخص کند.

به گفته کامرون پاکستان نمی‌تواند به صورت علنی علیه طالبان فعالیت کند اما مخفیانه به شورشیان کمک کند.

پاکستان در واکنش روند کنونی که نشان دهنده فضای گسترده بی‌اعتمادی کنونی بین‌المللی در قبال این کشور، گفته‌است این موارد سازنده نیست و به دورنمای صلح در منطقه آسیب می‌زند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)