تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

اعتصاب غذای شانزده زندانی سیاسی در اوین

گزارش‌های رسیده از زندان اوین تهران حاکی از اعتصاب غذای شانزده زندانی سیاسی بند ۳۵۰ این زندان است.

به گزارش وب‌سایت کلمه، این شانزده نفر که به سلول‌های انفرادی ۲۴۰ اوین منتقل شده اند، در اعتراض به این انتقال دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

ماموران بند ۳۵۰ اوین، روزهای دوشنبه و سه‌شنبه جاری این افراد را به دلیل اعتراض به رفتار «نامناسب» ماموران و مسئولان زندان و شرایط نامناسب این بند به سلول‌های انفرادی منتقل کرده بودند.

بنا به این گزارش بهمن احمدی امویی و کیوان صمیمی، روزنامه‌نگاران زندانی، ظهر دوشنبه به سلول انفرادی منتقل شدند و از همان روز اعتصاب غذای خود را آغاز کردند. ۱۴ زندانی معترض دیگر ساعت سه بامداد روز سه شنبه مجبور به ترک بند عمومی ۳۵۰ شدند.

«پوزش ماموران و مسوولان زندان از زندانیان به خاطر رفتار نامناسب و همچنین بازگرداندن تمامی این شانزده زندانی به بند عمومی» از جمله خواسته‌های اعتصاب‌کنندگان است

علی ملیحی، حسین نورانی نژاد، عبدالله مومنی، علی پرویز، حمیدرضا محمدی، جعفراقدامی، بابک بردبار، ضیا نبوی، ابراهیم(نادر)بابایی، کوهیار گودرزی، مجید دری، مجید توکلی، غلامحسین عرشی و پیمان کریمی آزاد زندانیانی هستند که طی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه دست به اعتصاب غذا زده اند.

این زندانی‌ها اعلام کرده‌اند که تا تحقق خواسته هایشان دست از اعتصاب بر نمی‌دارند. «پوزش ماموران و مسوولان زندان از زندانیان به خاطر رفتار نامناسب و همچنین بازگرداندن تمامی این شانزده زندانی به بند عمومی» از جمله خواسته‌های اعتصاب‌کنندگان است.

خانواده‌های زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ اوین از قطع تلفن‌های این بند از روز دوشنبه چهارم مرداد ماه خبر داده‌اند. گفته می‌شود که امکانات رفاهی این بند نیز در روزهای اخیر محدود شده‌است.


پیش از این گزارش‌هایی از وضعیت نامناسب رفاهی و بهداشتی این بند منتشر شده بود.

۲۹ خردادماه گذشته نیز اعلام شد که مسئولان زندان اوین، زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین را وادار به انجام «کار اجباری» در زمینه «کارهای ساختمانی» کرده‌اند. دلیل این کار اجباری، آغاز «ساخت و ساز در زندان» و «نبود جای مناسب برای زندانیان» اعلام شد.

هم اکنون بیش از ۲۰۰ نفر از بازداشت‌شدگان رخدادهای پس از دهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران در بند ۳۵۰ اوین نگهداری می‌شوند.

در یک سال گذشته هزاران نفر از معترضان به «تقلب» در انتخابات ریاست جمهوری بازداشت شده و به اعدام، تبعید و حبس های طولانی محکوم شده اند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)