تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
وزیر نفت:

«تولید بنزین را افزایش می‌دهیم»

مسعود میرکاظمی، وزیر نفت ایران از آمادگی مجتمع‌های پتروشیمی ایران برای تولید روزانه دست‌کم ١٥ میلیون لیتر بنزین خبر داده است.

سال گذشته نیز مسوولان وزارت نفت برای مقابله با تحریم‌های بین‌المللی اعلام کردند که طرح افزایش تولید بنزین طی ٤٨ ساعت را بررسی می‌کنند.


خبرگزاری ایلنا امروز به نقل از میرکاظمی که در مراسم بهره‌برداری از دو طرح پتروشیمی در عسلویه سخن می‌گفته، گزارش داده: «تا پایان سال ٩٢ به امکان تولید روزانه ١٧٠ میلیون لیتر بنزین دست خواهیم یافت که در آن سال نیاز کشور بیش از ٦٦ میلیون لیتر در روز نیست، بنابراین می‌توانیم بگوییم تا سال ٩٢ صادرکننده بنزین خواهیم بود.»

به گفته محمد رویانیان، رییس ستاد حمل‌ونقل و مدیریت مصرف سوخت ایران، مصرف روزانه بنزین در ایران در سال جاری کمتر از ٦٣ میلیون لیتر است.

ایران در حال حاضر ٤٣ میلیون لیتر بنزین در روز تولید می‌کند.

علیرضا ضیغمی، معاون وزیر نفت ١٦ تیر ٨٩ با اشاره به پیشرفت ٦٠ درصدی پنج طرح تازه بنزین‌سازی، از افزایش تولید روزانه بنزین ایران به ٨٤ میلیون لیتر تا سال ١٣٩٠ خبر داده بود.

علیرضا ضیغمی، معاون وزیر نفت ١٦ تیر ٨٩ با اشاره به پیشرفت ٦٠ درصدی پنج طرح تازه بنزین‌سازی، از افزایش تولید روزانه بنزین ایران به ٨٤ میلیون لیتر تا سال ١٣٩٠ خبر داده بود

محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت دهم، سوم مردادماه جاری با اشاره به تحریم بنزین گفته بود که:‌«می‌گویند که بنزین را تحریم می‌کنیم. این از آرزوهای من است که بنزین تحریم شود. ظرف دو روز ۱۷ میلیون لیتر جایگزین می‌کنیم. همه‌ کارها را انجام داده‌ایم و کلیدش آماده و در دست ما است.»

قدرت‌الله علیخانی یکی از نمایندگان اطلاح‌طلب مجلس در واکنش به این سخنان احمدی‌نژاد گفت که «آرزو می‌کنم که آقای احمدی‌نژاد یک وقت آرزوی بزرگ‌تری مثل جنگ را نداشته باشد.»

مجالس نمایندگان و سنای آمریکا چهار تیر ٨٩ طرح تحریم فراگیر ایران را تصویب کردند. بر اساس این طرح صادرات بنزین نیز در شمار تحریم‌ها قرار گرفت.

شرکت توتال فرانسه نیز از خردادماه گذشته فروش بنزین به ایران را متوقف کرد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

برادر ضعیفی، من تو را می فهمم. من هم موقع اوج هیجان واماندگی بی اختیار از نوشادور استفاده می کنم.

ونداد ز

-- بدون نام ، Jul 28, 2010

این حکومت از همان زمان که به قدرت رسید مطلقن هیچ برنامه‌ای برای اداره و پیشبردن این مملکت نداشت. هنوز هم به همان سیاق بی برنامه و یلخی بهزندگی ی انگلی اش ادامه می دهد. از همان روزهاینخست برای هر مشکلی که پیش می آمد راه حل یک بار مصرفی پیدا میکردند و با استخاره و دعا و نظر و نیاز به این امید که دارند مشکل مملکت حل می کنند جیبهااشان را پر میکردند. تازه آن وقت معلوم میشد که مشکل را حل کرده اند یا مشکلی به مشکلات خواهند افزوده اند . بیش از ۳۰ سال است که پول نفت را چاپیدند و به حسابهای شخصی شان واریز کردند و یک لحظه به حل واقعی مشکل نفت فکر نکردند و تازه حالا ،،،،،،،

-- بدون نام ، Jul 30, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)