تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

انتقال ١٠ زندانی سیاسی به سلول انفرادی

خبرها از ایران حاکی از آن است که روز گذشته دست کم ١٠ زندانی سیاسی بند ٣٥٠ زندان اوین به خاطر «اعتراض» به رفتار مأمورین زندان به سلول انفرادی منتقل شده‌اند.

تارنمای کلمه از «عبدالله مومنی، سخنگوی سازمان دانش آموختگان (ادوار دفتر تحکیم وحدت)، بهمن احمدی‌امویی، روزنامه‌نگار و احمد کریمی، فعال سیاسی» به عنوان سه زندانی‌ سیاسی بند ٣٥٠ اوین نام برده که به سلول انفرادی منتقل شده‌اند.


از اسامی دیگر زندانیانی که به سلول انفرادی منتقل شده‌اند، خبری منتشر نشده است.

کلمه، اعتراض زندانیان به «برخوردهای نامناسب و زننده ماموران و مسئولان بند ٣٥٠ اوین» را علت انتقال آن‌ها به سلول انفرادی اعلام کرده است.

به گزارش کلمه، دوشنبه چهارم مرداد ٨٩، هم زمان با روز ملاقات زندانیان بند ٣٥٠، زندانیان و خانواده‌های آن‌ها با «برخوردهای توهین‌آمیز ماموران و مسئولان بند زندان» روبرو شده‌اند که اعتراض زندانیان را در پی داشته است.

تلفن بند ٣٥٠ اوین نیز از روز دوشنبه چهار مرداد توسط مسئولان بند قطع شده و امکانات رفاهی نیز در این بند زندان اوین محدود شده است

جزئیات بیش‌تری درباره آن‌چه که رفتار «توهین‌آمیز و زننده ماموران و مسئولان بند ٣٥٠ اوین» خوانده شده، اعلام نشده است.

همچنین تارنمای کلمه روز سه‌شنبه پنج مرداد خبر داد که تلفن بند ٣٥٠ اوین از روز دوشنبه چهار مرداد توسط مسئولان بند قطع شده و امکانات رفاهی نیز محدود شده است.

بند ٣٥٠ زندان اوین که پیش‌تر بند کارگری بوده و از سال ٨٦ از زندانیان سیاسی تخلیه شده بود، پس از انتخابات ٢٢ خرداد ٨٨ بار دیگر به بند زندانیان سیاسی تبدیل شده و هم‌اکنون با بیش از ٢٠٠ نفر از بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات بحث‌برانگیز ریاست جمهوری ایران، به عنوان شلوغ‌ترین بند زندانیان سیاسی زندان اوین شناخته می‌شود.

٢٩ خردادماه گذشته نیز اعلام شد که مسئولان زندان اوین، زندانیان سیاسی بند ٣٥٠ زندان اوین را وادار به انجام «کار اجباری» در زمنیه «کارهای ساختمانی» کرده‌اند. دلیل این کار اجباری، آغاز «ساخت و ساز در زندان» و «نبود جای مناسب برای زندانیان» اعلام شد.

کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران نیز ١٢ خرداد با انتشار گزارشی خبر داد که در بند ٣٥٠، زندانیان کم‌تر شناخته شده، برای نظافت راهروها، هواخوری، دستشویی‌ها و زندان به کار گرفته می‌شوند.

همچنین اعلام شد که ماموران زندان با زندانی‌ها رفتارهای «تحقیرآمیز» دارند.

از «علیرضا بهشتی‌شیرازی، قربان بهزادیان‌نژاد، علی عرب‌مازار، عبدالله مومنی، بهمن احمدی‌امویی، علی ملیحی، میلاد اسدی، علی تاجرنیا، کیوان صمیمی، حسین نورانی‌نژاد، مجید دری، ضیا نبوی، احمد کریمی، علی زاهد، علی بیکس، سعید متین پور و علیرضا طاهری» به عنوان افراد شناخته شده‌ای نام برده شده که در این بند زندانی هستند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)