تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
احمد جنتی:

«نظام چندین بار در آستانه سقوط بود»

آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان ایران گفته که جمهوری اسلامی ایران در زمان رهبری آیت‌الله خامنه‌ای با «فتنه‌هایی» روبرو شده که «نظام» را چندین بار در آستانه «سقوط» قرار داده است.

خبرگزاری کار ایران، ایلنا به نقل از جنتی که سه شنبه پنج مرداد ٨٩ در مسجد جمکران قم سخن می‌گفته، افزوده که «خداوند» ایران را از «سقوط» نجات داده است.


جنتی اما توضیح بیش‌تری درباره جزییات «سقوط نظام» نداده است.

آیت‌الله خامنه‌ای از سال ١٣٦٨ و پس از درگذست آیت‌الله خمینی، توسط مجلس خبرگان به رهبری جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد.

هوادران حکومت ایران از ١٨ تیر ١٣٧٨ و رویدادهای پس از انتخابات ٢٢ خرداد ١٣٨٨ به عنوان «فتنه» یاد می‌کنند.

در جریان ١٨ تیر ماموران پلیس و لباس شخصی به دانشجویانی که در اعتراض به توقیف روزنامه سلام تجمع کرده بودند، حمله کردند. دانشجویان کوی دانشگاه تهران نیز شبانه مورد حمله نیروهای لباس شخصی و پلیس قرار گرفتند.

در جریان این حملات، مقامات ایران تایید کردند که دست کم یک نفر به نام عزت ابراهیم‌نژاد کشته شده است.

حامیان حکومت همچنین اعتراضات به نتیجه انتخابات بحث‌برانگیز ریاست‌جمهوری سال ٨٨ را «فتنه‌گری» می‌نامند و میرحسین موسوی و مهدی کروبی را که از رهبران مخالفان دولت هستند، «سران فتنه» می‌خوانند.

مخالفان دولت می‌گویند که محمود احمدی نژاد با «تقلب و آرای مهندسی شده» رئیس جمهور شده است. حکومت ایران و شخص آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران این گفته مخالفان را رد می‌کنند و آن را «هم نوایی با دشمنان» می‌دانند.

جنتی با اشاره به انتخابات سال گذشته، «فتنه ٨٨» را از «رذیلانه‌ترین و خبیثانه‌ترین»، «فتنه‌هایی» دانسته که در زمان رهبری آیت‌الله خامنه ای رخ داده است.

احمد جنتی همچنین گفته که سندی در دست دارد که نشان می‌دهد آمریکا یک میلیارد دلار از طریق «افراد سعودی» به «سران فتنه» داده است

احمد جنتی همچنین گفته که سندی در دست دارد که نشان می‌دهد آمریکا یک میلیارد دلار از طریق «افراد سعودی» به «سران فتنه» داده است.

دبیر شورای نگهبان افزوده: «سعودی‌ها که به نمایندگی آمریکا صحبت می‌کردند، (به رهبران مخالفان دولت) گفتند اگر توانستید نظام را منقرض کنید، تا پنجاه میلیارد دلار دیگر را هم می‌دهیم.»

او جزئیات بیش‌تری درباره این سند ارایه نکرده است.

جنتی افزوده:‌«در فتنه اخیر، سران فتنه با کمک آمریکایی‌ها فتنه‌ای را برپا کردند و مطمئن بودند که با کمک آمریکا دیگر کار انقلاب تمام می‌شود و چیزی برای نظام باقی نمی‌ماند، چرا که جنگ نرم است و این‌گونه مردم از نظام می‌برند و نظام وقتی مردم را نداشت، خود به خود سقوط می‌کند.»

در پی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته در ایران، میلیون‌ها نفر از مردم در اعتراض به نتیجه انتخابات به خیابان‌ها ریختند. به گفته مقامات قضایی در روزها نخست اعتراض‌ها نزدیک به چهار هزار نفر بازداشت شدند. همچنین در پی این اعتراض‌ها ده‌ها نفر در خیابان‌ها کشته شدند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

دقت کنید به خدا تو معاملات دیدیم لااقل نصف اول می گیرند مابقی در انتهای کار ... دقت کنید 1 به 50
حرف دروغ و چرت از همین نکته معلومه

-- محمد ، Jul 28, 2010

خوب ....چه فایده.... هیچ بدیل سازمان یافته ای وجود ندارد....صد بار دیگر هم در آستانه سقوط .... بدون یک اپوزیسیون منسجم وسازمان یافته هیچ اتفاقی نخواهدافتاد ....فقط در شرایط امکان آشوب وجنگ داخلی وجود دارد.....

-- بدون نام ، Jul 28, 2010

شاید ، حقیقتی در گفته‌های این حاج آقا در مورد یک میلیارد دلار سعودیها باشد، جأ زدن ناگهانی موسوی در مهمترین لحظات تغییر در ایران و کوتاه امدن پر رمز و راز آنها در بحبوحهٔ قیام مردم ، نشان از مسائلی پشت پرده دارد، با شناخت از روحیه آقای موسوی ، ایشان به زمان زیادی نیاز دارند که نا‌ گفته را در زمان دیر، بصورت ایما اشاره، کم و ناقص بگویند(اشاره به دولت او و جنگ در روزهای اخیر). شاید با نوشتن خاطرات خود ،بعد از ایشان، ایشان در تاریخ معاصر ایران تبرئه شوند. اشتیاق خواندن آن کتاب را از حالا داریم !

-- ایراندوست ، Jul 28, 2010

پس معلومه اونقدری هم که ادعا میکنن جاشون محکم و باثبات نیست

-- بخت النصر خراسانی ، Jul 28, 2010

عمر اگر خوش گذرد ، زندگی نوح کم است
ور به سختی گذرد ، یک نفسش بسیار است

-- احمد ج ؛ محمود ا.ن و شرکاء ، Jul 28, 2010

باسلام بخوانندگان گرامی و مسؤلین سایت

مقامات رسمی جمهوری اسلامی ، بی وقفه بتخریب کشور و باورهای دینی ملت ایران مشغولندو چنان در جاده ای یکطرفه و با شتاب حرکت می کتتد که گوئی برای تحمیق مردم و تخریب کشور با یکدیگر مسابقه گذارده اند.

نگاهی به سایت های اصولگرایان و دولتی نشان می دهد که مقامات جمهوری اسلامی و عقبه های آنان در حوزه های علمیه ، چه سازمان یافته سیاست تحمیق مردم مسلمان را به پیش می برند.

سخنان آقای جنتی در دو بعد سیاسی و اعتقادی که در همین راستا است ، چنان بی پایه و اساس و چنان ناجوانمردانه است که احتمال هر نوع اشتباه و سهوی را برای ادای این سخنان منتفی می سازد.

در بعد سیاسی می گوید « .. آمریکایی‌ها یک میلیارد دلار از طریق افراد سعودی که هم‌اکنون عامل آمریکا در کشور‌های منطقه هستند، به سران فتنه دادند و همین سعودی‌ها که به نمایندگی آمریکا صحبت می‌کردند، گفتند، اگر توانستید نظام را منقرض کنید، تا ۵۰ میلیارد دلار دیگر را هم می‌دهیم، اما خداوند این فتنه را به دست بندگان صالحش خاموش کرد.»

کسی به این مرد خبیث نمی گوید که تو اگر سند داری چرا در اختیار قوهء قضائیه نمی گداری تا این قوه به استناد این سند و سند های دیگری از این قبیل که در مدت بعد از کودتای انتخاباتی دهمین دورهء ریاست جمهوری ایران، اینهمه در بارهء آنها سخن گفته اند، شر به قول خودشان سران فتنه را از سر مردم و کشور بکنند.

آخر بی شرمی هم حدی دارد و مثل اینکه در جمهوری اسلامی در بارهء هرچه که صحبت می شود باید از مشابه های آنها در سراسر دنیا برتر باشد حتی بی شرمی.

در مقولهء اعتقادی می گوید « ...بعد از آن که امام نهم، دهم و یازدهم در سنین جوانین به شهادت رسیدند، معلوم شد، که انسان‌ها لیاقت حضور داشتن امام معصوم(ع) را در جمع خود ندارند، و به همین دلیل امام زمان(عج) باید غیبت می‌کرد، تا همان ظالمانی که امامان دیگر را به جرم آن که در راستای عدالت گام برمی داشتند، کشتند، نتوانند با ایجاد فتنه، به او آسیبی برسانند....»

از خواننده خواهش می شود که خوب دقت کند و ببیند که چگونه با نام دین و تأسی به امامان، باور های دینی مردم را بمسخره می گیرد.برای روشن شدن مطلب بار دیگر جمله ای از افاضات این مرد خبیث را تکرار می کنم.

او می گوید « ..بعد از آن که امام نهم، دهم و یازدهم در سنین جوانین به شهادت رسیدند، معلوم شد، که انسان‌ها لیاقت حضور داشتن امام معصوم(ع) را در جمع خود ندارند، ...» یعنی تا امام نهم، دهم و یازدهم در سنین جوانی کشته نمی شدند « معلوم » نمی شد که انسان ها هنوز لیاقت حضور داشتن امام معصوم (ع) را در جمع خود ندارند .

خوب ، سؤال اینست که بعد از اینکه سه تن از امامان در سن جوانی کشته شدند بر چه کسانی معلوم شد که انسانها هنوز لیاقت تدارند؟ برعمهء امام ، بر خاله اش ، بر دیگر اقوامش و یا بر آنهائی که آن سه تن قبلی را بقتل رسانده بودند ، بر کدام یک از آنها؟ و یا بر خدا ؟

بنا بر گفتهء آقای جنتی غیر از خدا ،افرادی که نسبت هایشان را اشاره کردم قادر نبودند که وسیلهء غیبت امام دوازدهم را فراهم کرده و بنا بر نظر ایشان تا امروز او را زنده نگهدارد تا اینکه دولت دهم منابع کشور را برای تعجیل در ظهور آن حضرت بباد دهد؟

اینگونه اظهارات نشان می دهد که خدای آقای جنتی و همپالگی های آنها خدای کوتوله هاست و آنقدر خرفت است که بعد از بقتل رسیدن اولین امام جوان نتوانست تشخیص بدهد که انسانها هنوز لیاقت حضور امام معصوم را ندارند و باید دو تن دیگر از بهترین انسانها نیز در سنین جوانی بقتل می رسیدند تا سکهء دو ریالی خدای این کوتوله ها می افتاد که هنوز این انسانها لیاقت حضور امام معصوم را ندارند.

اینگونه خدای قادر متعال را که معتقدیم بر همهءامور آشکار و پنهان جهان خلقت آکاه است
، در دستگاه فکری این حضرات تا سطح یک خدای کوتولهء خرفت تنزل پیدا می کند.حال کسانی که باور های خود به اصول دین و سپس مقوله های سیاسی را می خواهند از زبان این کوتوله ها بیاموزند ، اولا" چه کسانی هستند و ثانیا" بدرد چه کاری می خورند؟

آیا سرنوشت کنونی کشور ما در حال حاضر که به ابن روز دچار شده است ،به این دلیل نیست که دست پرورده های این رئیس سازمان تبلیغات اسلامی - بله همین آقای احمد جنتی ، امام جمعهء موقت تهران ، نمایندهء ولی فقیه در شورای نگهبان و دبیر آن شورا را می گویم - بر امور مسلط هستند ؟

آیا این سخنان توهین به شعور انسانهای موحد نیست؟ این سخنان توهین به مردم با فرهنگ ایران نیست؟ آیا موحدین در برابر ارائهء این نظریات باید خاموش بمانند؟ آنانی که مدعی سر آمد بودن تحصیل کرده های حوزه های دینی هستند کجایند؟ آنهائی که پیدا بودن موی بانوان و چگونگی پوشش آنها را « منکر » می دانند وخواستار برخورد حتی قهر آمیز با این« منکر» می شوند بر این باورند که منکری که بوسیلهء جنتی ها تبلیغ می شود از پیدائی موی بانوان و چگونگی پوشش آنها کوچکتر است ؟ در صورتی که چنین قضاوت کنند ، آیا مردم حق ندارند آنان را نیز جزء حقوق بگیران حکومتی فاسد به حساب بیاورند ؟

امیدوارم هر چه سریعتر جلو اشاعهء این اباطیل گرفته شود تا بیش از این بجای اینکه ناظر بر « یدخلون فی دین الله افواجا » باشیم، ناظر بر « یخرجون من دین الله افواجا » نباشیم .

-- psdk ، Jul 28, 2010

آقای pdsk از اسلام (شیوه حکومت بر سرزمین‌های فتح شده توسط اعراب) چه انتظاری دارید. معلوم است که شناخت کافی از مسلمانان (مردم تسلیم شده در سرزمین‌های فتح شده توسط اعراب) ندارید

-- محسن ، Jul 29, 2010

نظام سالهاست که سقوط کرده است ،سقوط ارزش‌های انسانی‌ ، اخلاق ، معرفت ، اقتصاد ،سطح فرهنگ ، سقوط اقتصاد و صنایع ،سقوط ورزش ، سقوط حقوق اجتماعی و ارزش‌های خانوادگی ، سقوط کامل مذهب ،سقوط پول ملی‌ سقوط عدالت اجتماعی ، سقوط کشور داری ، سقوط در عرضه دیپلماسی و روابط بین الملل و حیثیت و اعتبار ملی‌ ، سقوط در ارزش گذاری نیمی از مردم یعنی‌ زنان در قوانین و روابط اجتماعی و خانوادگی .سقوط در حقوق بشر با اجرای وحشیانه ترین جنایات یعنی‌ کشتار ،تجاوز و شکنجه در مورد انسانهای بیگناه و آزادی خواه . سقوط چیست آی‌ فسیلهای ۱۴۰۰ در ته مرداب تعصب و کور دلی‌ مانده . شرم کنید ای جانیان آدمخوار

-- jahangir Arshid ، Jul 29, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)