تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

صدور دستور تعطیلی تلویزیون «امروز»

شورای وزیران افغانستان تلویزیون خصوصی «امروز» را به دلیل آنچه که «دامن زدن به اختلافات مذهبی» و «تلاش برای برهم زدن وحدت ملی» در افغانستان خوانده است، تعطیل کرد.

بر پایه اطلاعیه خبری ریاست جمهوری افغانستان ادامه کار این تلویزیون «خطر شدید به حاکمیت دولت» وارد می‌کند و به وزارت اطلاعات و فرهنگ دستور داده شده است تا در قطع این تلویزیون به سرعت اقدام کند.


اما نجیب‌الله کابلی عضو ولسی جرگه (پارلمان) افغانستان و رئیس تلویزیون امروز با اعتراض شدید به این دستور شورای وزیران گفت: «این اقدام به دلیل «فشار رهبران مذهبی شیعه» و «موضع‌گیری‌های شدید او علیه ایران» صورت گرفته است.

در سال جاری به دلیل آنچه که اعدام ده‌ها تن از شهروندان افغانستان و ایران از سوی حکومت ایران خوانده می‌شد، تظاهراتی در شهرهای کابل، جلال آباد و هرات راه‌اندازی شد و طی آن رهبران ایران به شدت محکوم شده و تصاویر آنان به آتش کشیده شد.

گفته می‌شود تظاهرات کابل از سوی آقای کابلی راه‌اندازی شده بود و حتی خود وی نیز دراین تظاهرات شرکت داشت.

شورای وزیران افغانستان همچنین محتوای دو برنامه در تلویزیون «طلوع» و تلویزیون «یک» را غیر اسلامی خوانده است و پخش آن را ممنوع اعلام کردند

شورای وزیران افغانستان همچنین محتوای دو برنامه در تلویزیون «طلوع» و تلویزیون «یک» را غیر اسلامی خوانده است و پخش آن را ممنوع اعلام کردند.

برنامه «دل و نادل» تلویزیون خصوصی «یک» و برنامه «بازی بخت» در تلویزیون خصوصی «طلوع» است که در آن شرکت کنندگان بخت خود را برای برنده شدن پول نقد می‌آزمایند.

در حال حاضر در افغانستان ٧٠٠ رسانه مختلف از جمله ١٠٩ رادیو، ٥٦ تلویزیون و ٦٠ روزنامه مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند.

در این میان شماری از رسانه‌های صوتی و تصویری همواره به دلیل پخش برنامه‌های «خلاف فرهنگ اسلامی و بومی» تحت فشار قرار داشته‌اند اما این اولین مورد از صدور دستور تعطیلی یک تلویزیون در افغانستان است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)