تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

برکناری مدیر عامل بریتیش پترولیوم

در شرایطی که به دلیل نشت نفت در خلیج مکزیک انتقادها به شرکت بریتیش پترولیوم تشدید شده است این شرکت اعلام کرد که تونی هیوارد از سمت مدیر عاملی بی پی، کنار گذاشته می‌شود.

به گزارش شبکه سی ان ان، بی پی می‌گوید که شخصی آمریکایی به نام «رابرت دادلی» جایگزین هیوارد در سمت مدیر عاملی این شرکت نفتی خواهد شد.


دادلی هم مانند هیوارد با بیش از سی سال تجربه در امر تجارت نفت سال‌ها کارمند بی پی بوده است. او که از ماه گذشته مسئولیت پاک‌سازی خلیج مکزیک را بر عهده داشته است از ماه اکتبر رسما جایگزین هیوارد می‌شود.

بریتیش پترولیوم می‌گوید که هیوارد مبلغی معادل یک میلیون و ٦٠٠ هزار دلار معادل حقوق و مزایای یک سال را دریافت خواهد کرد. این شرکت اما جزئیات دیگری از توافق بریتیش پترولیوم با هیوارد در خصوص نحوه کنار گذاشتن او اعلام نکرده است.

خبر تغییر مدیرعامل بریتیش پترولیوم پس از آن مطرح می‌شود که گزارش‌ها حکایت از آن دارند که بر اثر نشت نفت در خلیج مکزیک این شرکت رقمی بیش از ٣٢ میلیارد دلار متضرر خواهد شد

سرویس خبری بی بی سی جهانی اما به نقل از منابعی عنوان کرده است که بریتیش پترولیوم پذیرفته است که سالانه مبلغ ٦٠٠ هزار پوند به عنوان مستمری به او پرداخت کند.

این کمپانی همچین می‌خواهد او را در یک پست غیر اجرایی در یکی از واحدهای‌اش در روسیه منصوب کند.

خبر تغییر مدیرعامل بریتیش پترولیوم پس از آن مطرح می‌شود که گزارش‌ها حکایت از آن دارند که بر اثر نشت نفت در خلیج مکزیک این شرکت رقمی بیش از ٣٢ میلیارد دلار متضرر خواهد شد.


بریتیش پترولیوم در تلاش است تا با تغییر مدیر عامل خود چهره این شرکت را که پس از فاجعه نشت نفت در خلیج مکزیک که بزرگ‌ترین رویداد محیط زیستی آمریکا عنوان می‌شود، ترمیم کند.

عملکرد هیوارد در خصوص نشت نفت در خلیج مکزیک به شدت مورد انتقاد کنگره آمریکا و رسانه‌ها قرار گرفت. در ماه ژوئن و در اوج بحران نشت نفت وی در یک مسابقه قایق‌رانی شرکت کرد که رسانه ها این امر را نشان دهنده بی‌مسئولیتی او در قبال حادثه رخ داده تلقی کردند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)