تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

«سخنان احمدی‌نژاد غیر مسئولانه است»

روسیه اتهامات محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری ایران، علیه دیمیتری مدودف رئیس جمهوری روسیه را رد کرده و سخنان او را «بی حاصل» و «غیر مسئولانه» قلمداد کرد.

دمیتری مدودف رئیس جمهوری روسیه، ١٢ جولای در جمع سفرای خارجی گفته بود که «ایران در حال نزدیک شدن به توان ساخت تسلیحات هسته‌ای است.»


محمود احمدی‌نژاد نیز در واکنش به مدودف گفت که اظهارات او آغازگر یک «جنگ روانی» است که آمریکا قصد دارد علیه ایران به راه بیاندازد.

به گزارش رویترز، احمدی‌نژاد همچنین با انتقاد از این‌که رئیس جمهوری روسیه نباید وارد بازی آمریکا شود گفت که در آینده‌ای نزدیک جزئیاتی از این سناریو را که به دست آمریکا طراحی و نوشته شده و توسط تعدادی از کشورها که از روی «نادانی و تحلیل غلط» از آمریکا پیروی می‌کنند، اعلام خواهد کرد.

وزارت خارجه روسیه روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که موضع مسکو در برابر برنامه هسته‌ای ایران «مستقل» و «سازنده» بوده و این کشور در تلاش است تا راه حلی «سیاسی و دیپلماتیک» برای برطرف کردن نگرانی‌های جامعه جهانی درباره ایران پیدا کند.

روسیه: اظهارات رئیس جمهوری ایران تحریف کننده روش‌های «عینی» روسیه و سیاست «مستقل و سازنده» مسکو در رابطه با برنامه هسته‌ای به شمار آمده و مطلقا قابل قبول نیست

این بیانیه تصریح می‌کند که اظهارات رئیس جمهوری ایران تحریف کننده روش‌های «عینی» روسیه و سیاست «مستقل و سازنده» مسکو در رابطه با برنامه هسته‌ای به شمار آمده و مطلقا قابل قبول نیست.

روسیه همواره از متحدان نزدیک ایران به شمار می‌آمد، اما به قطع‌نامه ١٩٢٩ شورای امنیت سازمان ملل در مورد دور چهارم تحریم‌ها علیه ایران رأی مثبت داد. این مسأله در طی ماه گذشته باعث واکنش مقامات ایرانی و انتقادهای تند آن‌ها علیه مسکو شده است.

این بیانیه همچنین می‌افزاید: به اعتقاد ما، مقامات ایران به جای ادبیات «بی‌ثمر و نامسئولانه» باید گام‌های سازنده و معینی در خصوص حل فوری اوضاع انتخاب کنند، همان کاری که مدت‌ها است روسیه و کلیه اعضای گروه ١+٥ به آن اصرار می‌ورزند.

ایران روز دوشنبه اعلام کرد که حاضر است بدون هیچ‌گونه پیش شرطی مذاکرات برای ارسال اورانیوم را از سر بگیرد. این موضع ایران زمانی اتخاذ شد که اتحادیه اروپا تحریم‌های سختی را علیه برنامه اتمی ایران تصویب کرد.

وزارت خارجه روسیه ابراز امیدواری کرده است که مذاکرات میان ایران و گروه ١+٥ در اولین فرصت ممکن از سر گرفته شود.

غرب بیم دارد که ایران در تلاش برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای است اما ایران همواره این اتهام را رد کرده و عنوان می‌کند که برنامه هسته‌ای‌اش مسالمت‌آمیز است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

آقای مدودف، کدامیک از سخن پراکنی ها، روش ها و اعمال حاج محمود و دیگر سران فاسد و آدم کش حکومت اسلامی «مسئولانه» است؟ که این یکی باشد. حمایت روسیه از این نظام فاشیست مذهبی، عملی غیر انسانی بود و هست.
کوروش،

-- Korosh ، Jul 27, 2010

احمدی‌نژاد و احساس مسئولیت دو مفهوم متضاد هستند. این ادام نادان سرعت زبانش بیش از عقلش است .

-- حاجی ، Jul 27, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)