تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

مفقود شدن دو سرباز آمریکایی در افغانستان

در حالی که طالبان روز شنبه ادعا کرد که دو سرباز آمریکایی را اسیر کرده است، اما نیروهای ناتو در افغانستان با اعلام مفقود شدن دو عضو خود می‌گویند عملیات جست‌وجوی آن‌ها ادامه دارد.

به گزارش رویترز، نیروهایی آمریکایی می‌گویند که این دو روز جمعه و پس از آن‌که با یک خودرو پایگاه خود را ترک کردند مفقود شدند. این در حالی است که در گزارش اولیه ناتو اشاره‌ای به ملیت این دو سرباز نشده بود.


نیروهای اتحاد عملیاتی را در قالب گشت زمینی و هوایی برای جست‌وجوی این دو و خودروی آن‌ها آغاز کرده‌اند و این جست‌وجوها کماکان ادامه دارد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این دو آخرین بار با لباس استتار مخصوص نیروهای آمریکایی دیده شده و در ایالت لوگر مفقود شده‌اند. احتمال داده می‌شود که آن‌ها یا از سایر نیروها جدا شده و یا مسیر خود را گم کرده‌اند.

یک سخنگوی طالبان به رویترز گفته است که این دو سرباز توسط نیروهای آن‌ها نگهداری می‌شوند، اما سه نیروی سرویس امنیتی دیگر کشته شده‌اند

یک سخنگوی طالبان به رویترز گفته است که این دو سرباز توسط نیروهای آن‌ها نگهداری می‌شوند، اما سه نیروی سرویس امنیتی دیگر کشته شده‌اند.

این اظهارنظر سخنگوی طالبان در حالی است که در اطلاعیه ناتو فقط به مفقود شدن دو سرباز اشاره شده است و نامی از سه نیروی سرویس امنیتی ناتو به میان نیامده است.

ارتش آمریکا ٢٠ هزار دلار برای هرگونه اطلاعاتی که آن‌ها را موفق به یافتن این دو سرباز بکند مشخص کرده است.

سال ٢٠١٠ خونین‌ترین سال برای نیروهای خارجی مستقر در افغانستان بوده است. از آغاز این سال بیش از ٣٠٠ سرباز کشته شده‌اند که ١٠٠ تن آن‌ها مربوط به ماه گذشته بوده است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)