تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

«هتک حرمت» عبدالرضا تاجیک در زندان

عبدالرضا تاجیک، روزنامه‌نگار که ٢٣ خرداد ٨٩ بازداشت شده، به خانواده‌اش گفته که در حضور معاون دادستان و بازپرس شعبه اول دادسرای تهران «هتک حرمت» شده است.

به گزارش تارنمای کلمه، خانواده این روزنامه‌نگار زندانی با ارسال نامه‌ای به آیت‌الله صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه گفته‌اند که عبدالرضا تاجیک در جریان ملاقات کابینی که ٢٣ تیر ٨٩ در زندان اوین انجام شده، با «ناراحتی و عصبانیت» از «هتک حرمت» به خود خبر داده و خواهان دیدار با عباس جعفری‌دولت‌آبادی، دادستان تهران و محمد شریف، وکیلش شده است.


عبدالرضا تاجیک، روزنامه‌نگار زندانی

در این نامه درباره جزئیات «هتک حرمت» این روزنامه‌نگار توضیحی وجود ندارد.

خانواده تاجیک در نامه به آیت‌الله لاریجانی گفته‌اند که این ماجرا را طی نامه‌ای به دادستان تهران نیز گزارش داده‌اند اما دادستان به این نامه پاسخی نداده است. آن‌ها از رئیس قوه قضاییه خواسته‌اند که «پیگیر حقوق اساسی برادرشان» باشد.

عبدالرضا تاجیک که با کانون مدافعان حقوق بشر ایران نیز همکاری می‌کرده، ٢٣ خرداد ٨٩ برای سومین بار در یک سال گذشته بازداشت شد. مقامات قضایی هنوز دلیل بازداشت و اتهام او را اعلام نکرده‌اند

عبدالرضا تاجیک که با «کانون مدافعان حقوق بشر ایران» نیز همکاری می‌کرده، ٢٣ خرداد ٨٩ برای سومین بار در یک سال گذشته بازداشت شد. مقامات قضایی هنوز دلیل بازداشت و اتهام او را اعلام نکرده‌اند.

سازمان گزارشگران بدون مرز، ٢٠ تیر با انتشار بیانیه‌ای هشدار داد که ممکن است عبدالرضا تاجیک به «قربانی دستگاه قضایی ایران» تبدیل شود.

روز گذشته نیز کمیته حمایت از روزنامه‌نگاران با انتشار گزارشی گفت که دست کم ٣٧ روزنامه‌نگار در زندان‌های ایران در بازداشت هستند.

این کمیته با اشاره به وضعیت عبدالرضا تاجیک، حامد صابری و محمدصدیق کبودوند از جمهوری اسلامی خواست که «ضمن آزاد کردن روزنامه‌نگاران زندانی به گزارشگران اجازه دهد بدون محدودیت کار خود را انجام دهند.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

منظور از «هتک حرمت»چيست؟آيا در حضور معاون دادستان وبازپرس دادگستري،به او تجاوز جنسي کرده اند يا عمل خفت بار ديگري مرتکب شده اند؟چرا حقيقت را روشن بيان نمي کنيد وخوانندگانتان را به تصورات گوناگون وامي داريد؟شما که رسانه اي خارج از ايران هستيد از چه مي ترسيد؟اگر هم مطمين نيستيد چراچنين خبري را منتشر ميکنيد وساير اخبارتان را زير سايه شک و ترديد مي بريد؟

-- بدون نام ، Jul 25, 2010

زنده باد عبدالرضا تاجیک.زنده باد آزادی .قهرمانانی مثل تو دارند تاوان بیدارکردن آدم هایی مثل مارا می دهند. پس متبرک باد نام تو.
و ملتی که بیدار شد دیگر به خواب نمی رود و همین حکومت را به وحشت انداخته است چون می داند که مسیر تاریخ همین است و آن ها رفتنی هستند.

-- بدون نام ، Jul 25, 2010

واقعا َزنده باد عبدالرضا تاجیک.زنده باد آزادی و تبريك به ملتى كه صدها وهزاران عبدالرضا تاجيك دارد، مطمئن باشيد كه آزار و اذيت آنها بى نتيجة نخواهد بود وخدا به آنها و خانواده شان صبر بدهدو زنده باشند تا ذلت اين ازخدا بيخبرها روببينند.

-- hazhar ، Jul 26, 2010

درود به شما بخاطر اطلاع رسانیتون

-- دخو ، Jul 27, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)