تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

اخراج ١٣ عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا

محبوبه مباشری، رئیس دانشگاه الزهرای تهران از تصمیم‌گیری برای اخراج ١٣ عضو هیأت علمی این دانشگاه به دلیل آنچه که «رکود علمی» آن‌ها نامیده، خبر داده است.

مباشری امروز به خبرگزاری مهر گفته که علاوه بر این ١٣ عضو هیأت علمی، «آن دسته از اعضای هیأت علمی نیز که در سنوات طولانی تدریس همچنان استادیار باقی مانده و پیشرفتی نداشته‌اند، نیز اخراج می‌شوند.»


او افزوده که اساتیدی که به اخراج‌شان معترض هستند، اعتراض‌شان به یک کمیته ارجاع می‌شود و این کمیته رکود علمی آن‌ها را بررسی و نتیجه را به هیأت ممیزه دانشگاه اعلام و هیأت ممیزه درباره صدور حکم اخراج تصمیم‌گیری می‌کند.

رئیس دانشگاه الزهرا جزییات بیش‌تری از این کمیته ارائه نکرده است.

وزیر علوم گفته بود: شفاف و واضح می‌گویم افرادی مورد نیاز ما در دانشگاه‌ها هستند که التزام عملی به اسلام و ولایت فقیه داشته باشند

٢٨ و ٢٩ تیر ٨٩ نیز اعلام شد که چهار عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی و پنج عضو هیأت علمی دانشگاه خواجه نصیر تهران به دلیل «رکود علمی» اخراج می‌شوند.

دلیل اخراج اساتید دانشگاه در حالی به دلیل «رکود علمی» اعلام می‌شود که ١٤ اسفند ١٣٨٨، کامران دانشجو وزیر علوم گفته بود که دانشگاه جای اساتیدی که علیه «نظام جمهوری اسلامی و خواسته‌های مردم در حماسه ۹ دی و ۲۲ بهمن» فعالیت کنند، نیست.

وزیر علوم افزوده بود: «شفاف و واضح می‌گویم افرادی مورد نیاز ما در دانشگاه‌ها هستند که التزام عملی به اسلام و ولایت فقیه داشته باشند.»

مخالفان دولت، موج بازنشستگی و اخراج اساتید دانشگاه ها را سیاسی می‌دانند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

اساتید دانشگاههای ایران باستثناء در صد بسیار ناچیز وقابل اغماض، به دو گروه تقسیم می شوند:

1- اساتید قبل از انقلاب که به واقع فسیل شده و معلوماتشان نه تنها به روز نبوده بلکه غالبا به نیم قرن پیش مربوط می شود. این گروه به خصوص در علوم انسانی، اغلب از دیدن کامپیوتر نیز دچار وحشت و اضطراب می شوند و اکثرا باز نشسته شده و در دانشگاه آزاد اشتغال دارند.

2- اساتید بعد از انقلاب که اکثرا به صورت سهمیه ای، کوپنی و رابطه ای و به هر حال به نا حق در داخل و یا حتی خارج به دانشگاهها راه یافته و مدرک گرفته اند و از استادی فقط ژست و عنوانش را یدک می کشند. این گروه گاهی به سبب نفوذ به رادیو و تلویزیون نیز دعوت می شوند و صحبتهایشان غیر علمی و بیشتر شبیه نصیحتهای یک کدخداست.

واقعیت اینست که با قیچی شدن بسیاری از این اساتید ابدا علم و دانش به خطر نمی افتد و از بابت در آمد هم جای نگرانی نیست چرا که به صرف داشتن مدرک، می توانند در دانشگاه آزاد مشغول شوند!

-- بدون نام ، Jul 24, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)