تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

تایید حکم بهاره هدایت و میلاد اسدی

حکم ٩ سال و نیم حبس بهاره هدایت و ٧ سال و نیم حبس میلاد اسدی دو عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت، بزرگ‌ترین تشکل دانشجویی ایران در دادگاه تجدید نظر تایید شد.

به گزارش رهانا حکم این فعال داشجویی که در شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب اسلامی به ٩ سال و نیم حبس محکوم شده بود، از سوی شعبه ٥٤ دادگاه تجدیدنظر تهران تایید شده است.


بهاره‏ هدایت، عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت

بهاره هدایت در دادگاه بدوی به اتهام «اجتماع و تبانی علیه نظام» به پنج سال حبس، به اتهام «توهین به رهبری» به دو سال و به اتهام «توهین به رئیس‌جمهوری» و «تبلیغ علیه نظام» به ۶ ماه حبس محکوم شده بود.

در همین حال حکم دو سال حبس تعلیقی این عضو پیشین دفتر تحکیم وحدت به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق برگزاری تجمع ۲۲ خرداد سال ۸۵» نیز از حالت تعلیق خارج شده و به این حکم اضافه شده است.

در همین حال حکم دو سال حبس تعلیقی این عضو پیشین دفتر تحکیم وحدت به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق برگزاری تجمع ۲۲ خرداد سال ۸۵» نیز از حالت تعلیق خارج شده و به این حکم اضافه شده است

او همچنین از فعالان کمپین یک میلیون امضا برای تغییر «قوانین تبعیض‌آمیز علیه زنان ایرانی» است.

بهاره هدایت ۱۰ دی ۸۸ بازداشت شد. او هم‌اکنون در بند زنان زندان اوین در بازداشت است.

به گزارش «دانشجونیوز» حکم میلاد اسدی، دیگر عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت نیز که پیش تر در دادگاه بدوی به هفت سال و نیم حبس محکوم شده بود، در دادگاه تجدیدنظر تایید شده است.

اتهامات میلاد اسدی نیز « اقدام علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری» بوده است.

تارنمای دانشجو نیوز محکومیت این دو فعال دانشجویی را از «سنگین ترین احکام حبس» پس از انتخابات برای فعالان دانشجویی خوانده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

حیف این جوانان زیبا و غیور و فعال ما که فدای این دولت ا.ن و حواداران مفت خورشان باید شوند. این دولت منفور و جوان خفه کن باید هر چه زودتر نابود شود.

-- sara ، Jul 24, 2010

حكومت با كفر دوام داره ولي با كفر نه با اين رفتار گور خودشون رو ميكنن

-- اتريسا ، Jul 24, 2010

حكومت با كفر دوام داره ولي با ظلم نه با اين رفتار گور خودشون رو ميكنن

-- اتريسا ، Jul 24, 2010

آن قدر درد دارم که نمیتوانم چیزی بنویسم. اینها شریف ترین انسانهای ایران هستند و جرمشان این است که می فهمند و شرف دارند. دشمن این حکومت رذا عقب مانده خونخوار دیو صفت، دانش و دتنشجو است. خدایا اگر هستی رهایشان کن.

-- مجدالدین ، Jul 25, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)