تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

برد هلند و خطر حذف انگلیس از جام جهانی

در ادامه بازی‌های جام جهانی فوتبال در آفریقای جنوبی، ‌انگلستان با تساوی در برابر الجزایر متوقف و هلند با پیروزی یک بر صفر مقابل ژاپن صعودخود به دور دوم جام خود را تقریبا قطعی کرد.

شب گذشته انگلیس در حالی که همه ستارگان خود از جمله وین رونی را در اختیار داشت در برابر تیم آفریقایی الجزایر به نتیجه‌ ناامید کننده تساوی بدون گل دست یافت. بازیکنان انگلیس در یک بازی سراسر ضعیف توانایی ایجاد موقعیت گل بر روی دروازه الجزایر را هم نداشتند.


کاپلو مربی انگلیس، عکس از فیفا

با این تساوی که انتقادها از فابیو کاپلو مربی ایتالیایی انگلیس را افزایش داده، انگلیس دو امتیازی شد تا بازی آخرش در مقابل اسلوونی بازی مرگ و زندگی باشد. انگلیس برای صعود از مرحله گروهی محکوم به برد در بازی بعدی است.

الجزایر نیز با این تساوی یک امتیازی شد و در انتهای جدول گروه چهارم مسابقات ایستاد تا همچنان شانس صعود به دور دوم داشته باشد. الجزایر در بازی بعدی باید در مقابل تیم آمریکا به میدان بروند.

امروز نیز از گروه پنجم مسابقات نوزدهمین دوره جام جهانی ژاپن و هلند به مصاف یکدیگر رفتند. هلند با پیروزی یک بر صفری که مقابل ژاپن به دست آورد،امید بسیار زیادی برای صعود به دور بعدی مسابقات جام جهانی دارد.


صحنه‌ای از بازی هلند و ژاپن،‌ عکس از فیفا

تنها گل این دیدار را برای هلند «وزلی اشنایدر» در دقیقه 53 بازی با شلیکی محکم از پشت محوطه جریمه به ثمر رساند. ژاپن با این باخت با سه امتیاز در حال حاضر در مکان دوم جدول است و شانس صعود برایش باقی است.

در بازی دوم امروز که از گروه چهارم مسابقات انجام شد، دو تيم ملی فوتبال استراليا و غنا در پايان ٩٠ دقيقه تلاش خود به تساوي يک بر يک رضایت دادند. استرالیا در دقيقه ١١ بازی روی تيزهوشي هولمن و پس از اشتباه فاحش دروازه‌بان غنا به گل رسيد.

١٣ دقیقه بعد از گل استرالیا خطاي دست «هری کيول» روی خط دروازه مانع عبور توپ از خط شد، اما این مساله به قيمت اخراج او و اعلام یک ضربه پنالتی به سود غنا تمام شد. در دقیقه ٢٥ بازی «جیان» از غنا گل تساوی بازی را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

در ادامه مسابقه‌ها امشب از گروه پنجم کامرون و دانمارک از ساعت ١١ به وقت تهران به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)