تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

حمایت قوه قضاییه از برخورد با «بدحجابان»

ابراهیم رئیسی، معاون اول قوه قضاییه ایران، امروز گفت: قوه قضاییه برای برخورد با «مفاسد اجتماعی و بدحجابی» از نیروی انتظامی «حمایت» می‌کند.

خبرگزاری مهر به نقل از ابراهیم رئیسی نوشته که همه «دادسراها و دادستان‌ها» نیز باید از نیروی انتظامی حمایت کنند.


معاون اول قوه قضاییه همچنین از صدور «برگ جریمه» برای زنان «بدحجاب» دفاع کرده و گفته اگر این اقدام بر اساس قانون باشد، «اشکالی» ندارد.

رئیسی در حالی خواستار برخورد نیروی انتظامی با زنان «بد حجاب» شده که محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت ایران، شامگاه یکشنبه ٢٣ خرداد در گفت‌وگو با صدا و سیما جمهوری اسلامی از نحوه برخورد با زنان «بد حجاب» انتقاد کرد.

این اظهارات رئیس دولت ایران، سبب واکنش انتقادآمیز اصولگرایان شد.

احمدجنتی روز جمعه ٢٨ خرداد در نماز جمعه تهران در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت که سخنان احمدی‌نژاد درباره برخورد با بدحجابان باعث ایجاد «زحمت» شده است.

دبیر شورای نگهبان افزود که «کسی حق ندارد دست نیروی انتظامی را در مبارزه با بدحجابی ببندد.»

او بدون اشاره به نام محمود احمدی‌نژاد گفت: «این چه حرف‌هایی است که بعضی‌ها حساب نکرده درباره حجاب می‌گویند؟ چرا باید جلوی کار نیروی انتظامی را گرفت؟»

جنتی با انتقاد از تاکید برخی مسئولان بر لزوم کار فرهنگی در زمینه حجاب، گفت: «من نمی‌دانم چرا فقط در این زمینه باید کار فرهنگی کرد و در زمینه‌های دیگر این کار نباید صورت گیرد؟ پس با این حساب قاچاقچی و تروریست را چرا می‌کشید؟ کار فرهنگی کنید، چرا دزد را مجازات می‌کنید؟ کار فرهنگی کنید تا اصلاح شود.»

احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد نیز روز گذشته با انتقاد از سخنان محمود احمدی‌نژاد درباره حجاب گفت که احمدی‌نژاد به اجرای مسائل شرعی «توجه لازم» را ندارد.

احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد گفت: مساله حجاب «یک دستور شرعی» است و در اجرای آن رضایت مردم «ملاک» نیست

به گفته این عضو مجلس خبرگان رهبری مساله حجاب «یک دستور شرعی» است و در اجرای آن رضایت مردم «ملاک» نیست.

اعلام حمایت قوه قضاییه از نیروی انتظامی در برخورد با «بدحجابی» و انتقادها علیه محمود احمدی‌نژاد در حالی اعلام می‌شود که روز پنج‌شنبه ٢٧ خرداد، مرتضی تمدن، استاندار تهران اظهارات احمدی‌نژاد را ملاک اجرای طرح حجاب و عفاف دانسته و گفته که دولت می‌خواهد در این مورد در قالب «فرهنگ‌سازی» اقدام کند. تمدن گفته بود که دولت قصد «بگیر و ببند» ندارد.

در روزها و هفته‌های گذشته نیروهای انتظامی در قالب طرح‌‌های جدید از جمله ایجاد «گشت نسبت»، طرح مبارزه با مزاحمین نوامیس» و... به برخورد با شهروندانی اقدام می‌کنند که به زعم آنان «بدحجاب» هستند. قانون حجاب و عفاف سال ١٣٨٤ در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)