تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

سقوط یک هواپیمای بدون سرنشین ناتو درافغانستان

نیروی بین‌المللی کمک به تامین امنیت تحت فرماندهی ناتو (آیساف)، اعلام کرد یک هواپیمای بدون سرنشین این سازمان در غرب افغانستان سقوط کرده‌ است.

کوین پی بل یک، مسئول دفتر مطبوعاتی آیساف درکابل گفت که این هواپیما که از نوع یو ای وی است، روز پنج‌شنبه بر اثر عوارض فنی در نزدیک شهرستان شیندند واقع در ولایت هرات سقوط کرده‌ است.

این در حالی است که قاری یوسف احمدی، یک سخن‌گوی طالبان مدعی است که این هواپیما از سوی جنگ‌جویان این گروه در منطقه زیرکوه شیندند هدف قرار گرفته‌ است.

از هواپیماهای بدون سرنشین که از طریق پایگاه‌های نظامی کنترل می‌شوند، بیشتر برای شناسایی و بمباران مواضع دشمن استفاده می‌شود.

یک سخنگوی طالبان مدعی است که این هواپیما از سوی جنگجویان این گروه در منطقه زیرکوه شیندند هدف قرار گرفته‌ است

سال گذشته نیز یک هواپیمای بدون سرنشین جاسوسی نیروهای اسپانیایی در ولایت بادغیس درشمال غرب افغانستان فرود آمد،طالبان اعلام کرده بودند که این هواپیما را در اختیار دارند.

این نوع هواپیماها اغلب از سوی نظامیان امریکایی برای بمباران مواضع طالبان پاکستانی که در مناطق هم مرز با افغانستان فعالیت دارند، استفاده می‌شود.

طی ماه جاری یک هلیکوپتر نیروهای ناتو نیز در ولایت هلمند، واقع در جنوب افغانستان سقوط کرد. در جریان این حادثه چهار نظامی عضو این نیروها کشته شدند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)