تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

معرفی ۲۰ مقام افغان به دادستانی

۲۰ مقام افغان به اتهام داشتن «دارایی مشکوک» در بانک‌ها، به دادستانی این کشور معرفی شدند.

به گفته محمد مصطفی مسعودی، مسئول مرکز تحلیل معاملات و گزارش‌های مالی افغانستان طبق بررسی‌های انجام شده، احتمال می‌رود بیشتر این دارایی‌ها از طریق «قاچاق مواد مخدر، فرار از پرداخت مالیات و یا فساد اداری» بدست آمده باشد.


وی گفت که در میان این افراد، شماری از وزیران و والیان فعلی دولت دیده می‌شوند.

دادستانی کل افغانستان نیز با تایید دریافت این اطلاعات، اعلام کرده که به زودی تحقیقات درباره این مساله را آغاز خواهد کرد.

دو روز پیش فضل احمد فقیریار، معاون دادستانی افغانستان گفته بود دارایی ۱۹ تن از مقامات این کشور که متهم به فساد اداری هستند به کمک شماری از نهادهای امنیتی و بانک مرکزی این کشور، مسدود شده‌ است.

آقای فقیریار گفته بود: «به زودی و با تکمیل تحقیقات، پرونده افراد متهم به فساد اداری در دادگاه ویژه مبارزه با فساد رسید گی خواهد شد.»

دارایی ۱۹ تن از مقامات افغانستان که متهم به فساد اداری هستند به کمک شماری از نهادهای امنیتی و بانک مرکزی این کشور، مسدود شده‌ است

وی پیش از این اعلام کرده بود که دارایی متهمان به فساد در خارج از افغانستان نیز تحت بررسی است و دولت تصمیم دارد در راستای ضبط دارایی این افراد نیز اقدام کند.

شماری از مقامات افغانستان که اکنون در خارج از افغانستان به‌سر می‌برند، متهم به فساد هستند. دولت این کشور اعلام کرده در تلاش است با کمک پلیس بین‌المللی این افراد را جلب و محاکمه کند.

دولت افغانستان بارها از سوی حامیان بین‌المللی و سازمان ملل در رابطه با پدیده روبه گسترش فساد دراین کشور مورد انتقاد قرار گرفته‌ است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)