تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

سپاه: نگران تحریم‌ها نیستیم

جانشین فرمانده سپاه پاسداران امروز، دوشنبه در واکنش به دور چهارم تحریم‌های سازمان ملل که بیش از همه این ارگان نظامی را نشانه گرفته‌، گفت که «نگران» این تحریم‌ها نیستیم.

حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه یک همایش در تهران گفت: «حیات اقتصادی سپاه براساس تعامل با قدرت‌های بزرگ طراحی نشده‌ و این دنیای بیرون است که از این تحریم ضرر می‌کند.»

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین سلامی درباره خبرهای منتشر شده حاکی از امکان حمله اسراییل به مراکز هسته‌ای ایران گفت که تهدیدها و تحریم‌های آمریکا و «صهیونیست‌ها» برای جمهوری اسلامی جدید نیست.

این فرمانده نظامی افزود: «ما در این میدان رشد کرده‌ایم و بر اساس بدترین سناریوها ، قدرت‌های دفاعی خودمان را شکل دادیم.»

قطعنامه۱۹۲۹ شورای امنیت سازمان ملل متحد چهارشنبه گذشته با ۱۲ رای موافق بر ۲ رای مخالف و یک رای ممتنع به تصویب رسید.

«قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیای سپاه» و چهار موسسه زیرمجموعه آن «مکین، رهاب، فاطر و مهندسین مشاور ایمن سازان»، در لیست تحریم‌های شورای امنیت قرار گرفته‌اند

این درحالی است که این قطعنامه برخلاف سه قطعنامه گذشته که همگی در دوره محمود احمدی‌نژاد به تصویب رسیده‌اند، بیش‌تر سپاه پاسداران و افراد مرتبط با برنامه‌های هسته‌ای و نظامی ایران را در لیست سیاه قرار داده ‌است.

«قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیای سپاه» که وزیر نفت ایران از تحویل پروژه‌های نفتی پارس جنوبی به آن خبر داده بود و چهار موسسه زیرمجموعه آن «مکین، رهاب، فاطر و مهندسین مشاور ایمن سازان»، در لیست تحریم‌های شورای امنیت قرار گرفته‌اند.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت به دلیل اینکه ایران هم تولیدکننده کالاهای اقتصادی «قدرتمند» و هم مصرف‌کننده این کالاها است، این دنیا است که به «تعامل اقتصادی» با ما نیاز دارد.

حسین سلامی با اشاره به تجربه ۳۱ سال تحریم جمهوری اسلامی گفت: «ما مدل‌های زندگی در تحریم را کاملا آزموده و تکیه‌گاه‌های حیاتی کشور را کاملا به خودکفایی رسانده‌ایم.»

روسیه، بلافاصله پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت قرارداد فروش موشک‌های ضدهوایی «اس ـ۳۰۰» به ایران را متوقف کرد و هم‌اکنون وزرای خارجه اتحادیه اروپا پیش‌نویس تحریم‌های جدید علیه صنایع نفت وگاز ایران را بررسی می‌کنند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

نباید هم نگران باشید چونکه نفس تان از جای گرم در می آید.
بخورید! نفت مملکت نوش جانتان!

-- علیرضا ، Jun 14, 2010

چرا نگران باشند؟ پول نفت به چیز دیگری نرسد نان آنها را که تامین میکند!! موشک اینجا هست که خرید نفت ایران را تحریم نکردند.

-- کوشا ، Jun 15, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)