تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

حرکت کشتی کمک‌های ایران به سوی غزه

کشتی حامل کمک‌های ایران، برای مقابله با محاصره غزه توسط اسراییل امروز ایران را به مقصد غزه ترک کرد.

این کشتی به گقته مقامات هلال احمر ایران حامل مواد دارویی، پزشکی و غذایی است، محموله کشتی دیگری که روز جمعه اسکله‌های ایران را ترک خواهد کرد موادغذایی، ساختمانی و اسباب‌بازی گزارش داده‌ شده‌ است.

خبرگزاری رویترز هدف این کمک‌های ایران را «شکست محاصره اسراییل از نوار غزه» دانسته‌ است.

پیش از این قرار بود ایران کمک‌هایش را به واسطه یکی سازمان‌دهندگان کمک‌رسانی به غزه به این منطقه ارسال کند اما، گرتا برلین یکی از سازمان‌دهندگان کمک‌رسانی به غزه، از دریافت کمک‌های ایران سر باز زده بود .

وی اعلام کرده بود که این گروه از «دولت‌ و سازمان‌های تندرو» کمک دریافت نمی‌کند.

یک مقام جمعیت دفاع از آزادی ملت فلسطین گفته است که ایران تا پایان محاصره غزه به ارسال کشتی‌های حامل کمک ادامه می‌دهد.

مجتبی مجد، یکی از مقامات جمعیت هلال احمر ایران روز گذشته از انتظار دو کشتی حامل کمک‌های ایران به غزه خبر داده بود، به گفته وی: «یک‌صدهزار نفر از داوطبان کمک‌رسانی ایرانی برای اعزام با کشتی دوم به غزه اعلام آمادگی کرده‌اند.»

به گفته یک مقام جمعیت دفاع از آزادی ملت فلسطین ایران تا پایان محاصره غزه به ارسال کشتی‌های حامل کمک ادامه می‌دهد.

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران نیز گفت که در صورت صدور ویزا از سوی مصر، یک هیات پارلمانی از ایران به غزه سفر خواهد کرد.

اسرائیل همواره ایران را به تجهیز و تهیه سلاح نظامی برای حماس، نیروی اسلامی حاکم در نوار غزه متهم می‌کند. این کشور که هیچگاه احتمال توسل به حمله نظامی به ایران را رد نکرده‌ است.

در هفته‌های گذشته درگیری کماندوهای اسراییلی با داوطلبان کمک‌رسانی نوار غزه دست کم ۱۰ کشته و تعدادی زخمی برجای گذاشت. بیشتر جان‌ باختگان از شهروندان ترکیه بودند.

نتانیاهو با استفاده از این استدلال که بدون محاصره، غزه به «پایگاه ایران» تبدیل می‌شود و موشک‌های حماس تلاویو و اورشلیم را هدف قرار می‌دهند و ادامه محاصره غزه را حق اسرائیل می‌داند. ایران همواره می‌گوید که کمک‌هایش به فلسطین «معنوی» هستند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است. راستی این هفتاد نماینده مجلس که مایل بودند به غزه برند چرا با این کشتی نرفتند..... فقط انجا نشستند و شعار می دهن...... پرویز ازهلند

-- Parviz ، Jun 14, 2010

آخوندان در ایران اسباب بازی را برای بچه های ایرانی تحریم کرده اند در عوض فتوای تجاوز را و زنده زنده سوزاندن را و کگشتن را و با ماشین زیر گرفتن را و سرکگوب را و شکنجه را و حلقآویز کردن را داده اند. خوشبحای بچه های غزه!
یک بچه ی ایرانی

-- یک بچه ی ایرانی ، Jun 14, 2010

هروقت اسراییل تحت فشاربین المللی قرارمی گیرد،احمدی نژادبا یک حرکت سیاسی همه فشارها رادوباره به سمت ایران منحرف می کند! ایا این یک اشتباه تاکتیکی یک سیاستمدار کارکشته نظامی است یاحرکتی ستون پنجمی که خودرا پشت مارپیچ های تند پنهان میکند؟ احمدی نژاد واقعان کیست؟
فوئاد

-- بدون نام ، Jun 14, 2010

به سلامتی پیش از این که به غزه برسد به اسراییل برسد تا دم حضرات کوتاه شود

-- م ازپارس ، Jun 14, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)