تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

لغو ملاقات حضوری زندانیان سیاسی

دادستان تهران از لغو قرار ملاقات حضوری زندانیان سیاسی خبر داد.

به گزارش تارنمای کلمه عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران ملاقات‌های حضوری زندانیان سیاسی اوین را از این هفته برای مدت نامعلومی قطع کرد.

بنا به این گزارش خانواده‌های زندانیان از این پس فقط می‌توانند تنها با دستور ویژه دادستان از طریق تلفن و پشت شیشه ملاقات کابینی داشته باشند.

به نظر می‌رسد این محدودیت برای جلوگیری از انتقال پیام‌ها و نوشته‌های زندانیان ایجاد شده‌است. در ماه‌های اخیر نامه‌های سرگشاده بسیاری از زندانیان اخیر در رسانه‌ها منتشر شده‌است.

در یک سال گذشته بیش از پنج‌ هزار نفر از مخالفان دولت بازداشت‌ شده‌اند. بسیاری از فعالان سیاسی، روزنامه‌نگاران، فعالان حقوق بشر و دانشجویان سرشناس در میان بازداشت‌شدگان هستند.دادگاه انقلاب شمار زیادی از مخالفان دولت را به حبس‌های طولانی محکوم کرده است.

ادامه بازداشت مخالفان دولت
رسانه‌های خبری همچنین بازداشت هفت فعال دانشجویی در روزهای اخیر را گزارش کرده‌اند.

سلمان سیما، سعید فدایی اصل، فرنوش رزقی، آپتین پگاه، بابک غیاثی، کوروش جنتی، یونس رستمی از دانشجویانی هستند که در موج جدید دستگیری‌ها بازداشت شده‌اند و تلاش خانواده‌هایشان برای یافتن مکان دقیق آن‌ها به نتیجه نرسیده‌ است.

به گزارش ادوارنیوز سلمان سیما، عضو سازمان دانش آموختگان ایران(ادوار تحکیم وحدت)، روز ۲۲ خرداد در جریان ناآرامی‌های سالگرد انتخابات در خیابان انقلاب تهران بازداشت شد.

این دانشجوی دانشگاه آزاد برای دومین بار در سال گذشته دستگیر شده‌ است. شعبه ‌پانزدهم دادگاه انقلاب او را به شش سال حبس تعزیری محکوم کرده‌ است.

سلمان سیما، سعید فدایی اصل، فرنوش رزقی، آپتین پگاه، بابک غیاثی، کوروش جنتی، یونس رستمی از دانشجویانی هستند که در موج جدید دستگیری‌ها بازداشت شده‌اند

سعید فدایی اصل و فرنوش رزقی، از دانشجویان دانشگاه تهران نیز در روز شنبه در تجمع دانشجویان در این دانشگاه بازداشت شده‌اند.

کمیته گزارشگران حقوق بشر نیز گزارش می‌دهد که کوروش جنتی، دانشجوی ادبیات دانشگاه علامه طباطبایی، صبح شنبه، به حراست دانشگاه احضار و بازداشت شد. نیروهای امنیتی، پس از بازداشت آقای جنتی، به منزل پدری‌اش رفته و وسایل شخصی او را ضبط کرده‌اند. وی پیش از این به سه ترم محرومیت از تحصیل محکوم شده بود.

به گزارش دانشجو نیوز، آپتین پگاه و بابک غیاثی دو دانشجوی دانشگاه رازی کرمانشاه، از دیگر بازداشت‌شدگان روز ۲۲ خرداد هستند که به همراه دو دانشجوی دیگر روانه زندان شده‌اند.

روز شنبه، همزمان با سالگرد دهمین انتخابات ریاست جمهوری شمار زیادی از معترضان به نتایج انتخابات بازداشت شدند.

فرمانده پلیس تهران تعداد دستگیرشدگان را ۹۱ نفر اعلام کرد، اما تارنمای کلمه از انتقال ۴۰۰ نفر از بازداشت‌شدگان روز شنبه به زندان اوین خبر می‌دهد.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)