تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

توقف ارسال مصوبات دولت به مجلس

وب‌سایت الف، متعلق به احمد توکلی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام کرد حدود یک ماه است که دولت مصوبات خود را برای مغایرت نداشتن با قوانین عادی، به اطلاع رئیس مجلس نمی‌رساند.

اصول ۸۵ و ۱۳۸ قانون اساسی، حق تشخیص مغایرت نداشتن مصوبات و آئین نامه‌های دولت با قوانین عادی را در اختیار رئیس مجلس قرار داده است.

براساس اصل ۸۵، مصوبات دولت باید همراه با ابلاغ برای اجرا به اطلاع رئیس مجلس برسد.

به نوشته وب‌سایت الف، موارد زیادی از مصوبات دولت احمدی‌نژاد، به تشخیص رئیس مجلس مغایر با قوانین عادی اعلام شده است

اصل ۱۳۸ قانون اساسی نیز این اختیار را به رئیس مجلس داده که در صورت مغایرت مصوبات دولت با قوانین عادی، آن را برای اصلاح به دولت بازگرداند.

وب‌سایت الف امروز دوشنبه گزارش کرده که موارد زیادی از مصوبات دولت احمدی‌نژاد، به تشخیص رئیس مجلس مغایر با قوانین عادی اعلام شده است.

این وب‌سایت نوشته که دولت احمدی‌نژاد برای «فرار» از اطلاع رئیس مجلس از مصوبات دولت، نام این مصوبات را «تصمیم‌نامه» گذاشته است.

این گزارش در شرایطی منتشر می‌شود که محمدرضا باهنر، نماینده مجلس گفته که دولت احمدی‌نژاد تخلفات «فراوانی» از قانون داشته است.

خبرگزاری فارس روز گذشته (یکشنبه) گزارشی از نشست احمدی‌نژاد با اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس منتشر کرد که در آن آقای احمدی‌نژاد گفته بود مجلس ۱۳۰ مصوبه «خلاف قانون و شرع» داشته است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

چنين بنظر می رسد که صاحب منصبان رژيم می کوشند دولت را تحت فشار قراردهند، تا شايد احمدی نژاد، قبل از آنکه فاجعه بيافريند، قهر کند و داوطلبانه از صحنه خارج شود !؟ اما بعيد بنظر ميرسد موفق شوند

-- بدون نام ، May 31, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)