تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
میرحسین موسوی:

«مردم را تنها برای مراسم‌ها می‌خواهند»

میرحسین موسوی از رهبران مخالف دولت می‌گوید مقام‌های جمهوری اسلامی از اینکه مردم در تعیین سرنوشت خود دخالت کنند، «ناراحت» می‌شوند و آنها را تنها برای برگزاری تشریفات و مراسم‌ها می‌خواهند.

به گزارش امروز دوشنبه وب‌سایت کلمه، آقای موسوی که در جمع گروهی از جوانان اصلاح‌طلب سخن می‌گفت، به نگاهی در جامعه کنونی ایران اشاره کرد که به گفته وی «از تنوع آرا و دخالت مردم در سرنوشت خود ناراحت» می‌شود.


موسوی با انتقاد از وجود چنین دیدگاهی در میان مقام‌های جمهوری اسلامی، خطاب به آنها گفت: «ایران مرکز تمدن جهانی بوده است، نمی‌شود با این ملت مثل بچه‌ها رفتار کرد.»

این رهبر جنبش سبز افزود که حکومت حتی یک مهمانی را هم تحمل نمی‌کند، چرا که «امروز ادعای اسلامی بودن و مسلمانی با ظلم فراوان آمیخته شده است.»

اشاره موسوی به مراسم عروسی چند روز گذشته فرزند محسن میردامادی، دبیرکل جبهه مشارکت است که در آن بسیاری از شخصیت‌های سرشناس اصلاح‌طلب حضور داشتند.

موسوی افزود که حکومت حتی یک مهمانی را هم تحمل نمی‌کند، چرا که «امروز ادعای اسلامی بودن و مسلمانی با ظلم فراوان آمیخته شده است»

چند روز پس از انتشار تصاویری از این مراسم، محسن میردامادی به زندان اوین فراخوانده شد.

آقای میردامادی در جریان اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته، دستگیر و ماه‌ها زندانی بود. وی چندی پیش به طور موقت از زندان آزاد شده بود.

میرحسین موسوی در بخش دیگری از سخنان خود به جنبش سبز اشاره کرد و گفت: «ما باید دقت کنیم که این جنبش بسیار فراتر و گسترده‌تر از تشکل‌های صاحب‌نام است.»

آن‌طور که این رهبر مخالفان دولت گفته است، تلاش برای «تحقق بدون تنازل قانون اساسی و اجماع بر سر آن» امری حیاتی در امر اصلاح وضعیت موجود به‌شمار می‌رود.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

«امروز ادعای اسلامی بودن و مسلمانی با ظلم فراوان آمیخته شده است.»!!!!!!!!!!!!!!!!!
طلم به اسلام را خمینی پایه گذاشت که کلمه «اسلامی» را بدون واهمه در جهت کاربرد اهدافش به هر چیزی چسپاند و در کنار آن گناهان بزرگی مثل دروغگویی و پاک نمایی و جاسوسی در مورد یکدیگر و نمایشات و تظاهرات پی درپی و اعدامهای سریع و غیره وغره را در جامعه رواج داد. آقای موسوی هم به خمینی لبیک گفت (خط امامی گشت) و خم شد و دست امامش را بوسید. انگاری که ایشان از یاد برده بود که یک مسلمان هرگز و هرگز و هرگز غیر از خداوند برای احدی رکوع نکرده که یک مشت استخوان و گوشت بشر خاکی را ماچ کند. هیهات از رنگ بازی(نیرنگ) دیروز و امروز (سبز رنگ).

-- بدون نام ، May 31, 2010

فکر می کنید این اقایون سواد دارند و قانون اساسی را خوانده اند ؟واقعا خنده دار است فقط روزهایی که خودشان دوست دارند اجازه به امت می دهند تابریزند در خیابان ها و جلوی سفارت خانه ها وقت دیگر مجوز راهپیمایی به مردم نمی دهند چون از هجوم مردم برای دادخواهی می ترسند از اینکه بیکارها و بی خانمان ها و گدا گرسنه ها و دانشجویان بی اینده و کارمندان و کارگران حقوق نگرفته و بدهکار بریزند در خیابان ها وحشت دارند در اروپا هر موقعی که هر طبفه ای دلش خواست تظاهرات می کند و اعتصاب می کند تا به خواسته اش برسد اما در ایران اگر از گرسنگی بمیری حق نداری اعتراض کنی و بگویی دردت چیست تف بر ظالمان از خدا بی خبر

-- محسن ، May 31, 2010

بدون نام، از نظر تاریخی درست میگویی. ولی در حال حاظر چاره چیست؟طرفداران شاه سابق را که بی خیال، چپی ها هم که دارند با این حکومت همکاری میکنند. پس کی؟ چطور؟ و به رهبری چه کسی بهتر از یکی از خودی هاشون میشه این دولت منفور را به زمین کشید؟

-- sara ، May 31, 2010

قای بدون نام میتوانید بگواید کدام کاره خمینی اسلامی نبوده چیزی تا بحال از تقیه شنیده ای به نظره من خمینی و یارانش نیمی از اسلام واقعی را هم پیاده نکرده اند اسلام در عربستان و افغانستان پیش از حمله امریکا اجرا میشود بس کنید با این حرفهای توخالی که نه این اسلام واقعی نیست چیزی که بعد از ١٤٠٠ سال نشود انرا  بطور واقعی که ادعایی بیش نیست اجرا کرد همان بهتر اجرا نشود . موسوی هم یک شیعه است و ملزم به تقلید از مرجعیت خود که خمینی باشد فرقی بین افکار خمینی و موسوی نیست خمینی هم موقعی که قدرت نداشت بسیار از دموکراسی حرف زده بود و حرفهای خوبی میزد ولی بعد دیدیم که گفت تقیه کردم تا بهدفم برسم موسو ی و کروبی هم برای بقدرت رسیدن حرفهای خوبی میزنند انها موقعی که قدرت داشتن امتحان خود را پس داده اند دموکرات بودن به حرف را در این ٣١ سال دیده ایم احمدی نژاد قبل از انتخابات که ازحقوق مردم ووووو حرف میزد بعد از انتخابات همه را فراموش کرد حرف زدن و عمل کردن خیلی با هم فرق دارن

-- kk ، May 31, 2010

جهان عرب در خيابانها ريخته اند برای حملۀ اسرائيل به اين کشتي! اينها کجا هستند وقتی که دنيا نگران يکايک ماست؟ اصلأ يکدومشان لب تکان نميدهد در برابر جمهوری اسلامي؟ هيچ کس باز جز افغانهای محروم و کردهای ترکيه. اين ملت عرب پول ما را ميخواهد؛ مانند ترکيه! هيچکس به اندازۀ ترکيه از جنگ ايران و عراق سود نبرد!
اسرائيل بيخود نميزنه و راکتهای غزه همه از ايران ميايد. آقا جنگي که در لبنان و غزه ميشه با ماليات شما و من تضمين ميشه. رحم ندارند اين حزب الله و حماس اکثر جنايات 22 خرداد را اينها انجام دادند و تجاوزات در کهريزک را هم اينها بنا کردند و انجام دادند. 1 مليارد عرب و مسلمان از فلسطين دفاع ميکنه کی از ما دفاع کرد جوانان ما بر اثر شکنجه لغمه گرفتن باز افغانهای محروم همدردی کردند.به فقرجلوی چشمتان بنگريد. جمهوری اسلامی بانی فقر و جنگ در غزه است همانطور که به طالبان کمک ميکند و جنگهای انتحاری در عراق راه مياندازد. سياست جمهوری اسلامی اين است همه جا جنگ بجز در حوزه قم و جماران. آقا تو که نشستی غزه غزه ميکنی زنهای باردار را اعدام کرد! من زمانی که دانشجو بودم با چند فلسطينی همکلاس بودم پول از آسمان برايشان ميباريد مبرفتند ليبی درس چريکی ميديدند و ما کشورمان پولهايما را قطع کرده بود و به اينا پولشان نگاه ميکرديم. به ما ميگفتن شما آتش پرست بوديت ما دين برا شما آورديم و ميگفتند در فلسطين ما به پياز ميگيم نقل ايرانی و ميخنديدن. آبگوشت با پياز خورده بودند در ايران. پول مفت ما را خوردند بعد ميگفتن ابن سينا عرب يا عمر خيام عرب و ما نگاهشان ميکرديم و ميگفتيم درود بر فردوسي! رحمت خدا بر فردوسی و لعنت بر آنکس که حق ايرانی را به اين زنازاده ها ميدهد.

-- بدون نام ، May 31, 2010

آقای میر حسین، سخنرانی های شما بیشتر به موعظه و روضه خوانی شباهت دارد تا یک عمل سیاسی و اجتماعی مشخص و مدون و گیرا! مردم ایران به تنها چیزی که نیاز ندارند، همانا روضه و موعظه است. سرکوبگران، آدم کشان، دزدان، اراذل و اوباش نظام فاسد اسلامی هم که گوشی برای شنیدن موعظه های شما و دیگر اصلاح طلبان ندارند.
اصلاحی،

-- Eslahi ، May 31, 2010

آقای که که( K K ) ، حالی شوما خوبس؟! چطورین؟ آقای موسوی تا حالاش که خوب اومدس ؟ محکم واسدس دادا؟ شوما یا تو خارج نیشستی و خبر نداری این تو چه خبره ؟ یا اینکه تو همین مملکتی و نفست از جای گرم بلند میشد، دادا شوما خبر نداری، موسوی حالش از همه اینا به هم خوردس، حالام میخاد یه کاری بوکند بیبند میشد اینا رو بلکم جا بجا کوند یا نه، اگه کاری از دست میاد بکن اگه نه ، بیشی سری جات...یه اصفونی از اصفون .

-- اصفونی ، May 31, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)