تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

جلوگیری امام جمعه تهران از شعار «مرگ بر بدحجاب»

خطبه این هفته محمد امامی کاشانی، امام جمعه موقت تهران با شعارهای «مرگ بر بدحجاب» از سوی نمازگزاران همراه شد ولی وی از حاضران خواست از سر دادن این شعار خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، وی با منع نمازگزاران از دادن این شعار، گفت آنچه موثر است، نصیحت و موعظه است، نه شعارهای مرگ بر ... شما.

این در حالی است که احمد جنتی، در خطبه‌های جمعه گذشته تهران خواستار برخورد با زنان «بدحجاب» شده و گفته بود که کار فرهنگی درباره حجاب «پاسخ مثبت» نداده‌ است.

خطیب جمعه این هفته تهران افزود: «زنان در برابر حجاب، آيات قرآن و دستورات دین، لجاجت نکنند. مسئله عفاف و حجاب باید از دولت و در وزارتخانه‌ها و ادارات شروع شود و سپس در خصوص سایر نقاط نیز تدابیر لازم اندیشیده شود.»

در هفته‌های اخیر موضوع مقابله با آنچه «بدحجابی» عنوان می‌شود، به موضوع اصلی اغلب خطبه‌های نماز جمعه در ایران تبدیل شده‌ است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ امروز، جمعه از محله‌محور شدن پلیس برای مقابله با «مزاحمین نوامیس و زنان خیابانی و مانکن‌های سازمان‌یافته» خبر داد

بر اساس قوانین ایران زنان مجبور به پوشش موی سر و بدن هستند و تخطی از این قانون مجازات در پی دارد. نیروهای محافظه‌کار در ایران بیرون ماندن بخشی از موی سر و پوشیدن مانتوی کوتاه را مصداق «بدحجابی» می‌دانند و خواستار مقابله با آن هستند.

حسین ساجدی‌نیا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ نیز امروز، جمعه از محله‌محور شدن پلیس برای مقابله با آن‌چه «مزاحمین نوامیس و زنان خیابانی و مانکن‌های سازمان‌یافته» خواند خبر داد.

وی به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت که در پی طرح‌های پلیس، شمار «زنان خیابانی، مانکن‌های سازمان‌یافته، مزاحمین نوامیس و بدحجابان» در بزرگراه‌ها روند نزولی پیدا کرده‌است.

هر ساله با گرم شدن هوا، توجه نیروهای محافظه‌کار به حجاب و پوشش زنان جلب می‌شود، در روزهای اخیر برخورد نیروهای پلیس با آنچه «بدحجابی» عنوان می‌شود، شدت گرفته‌ است.

«کشور را بدنام نکنید»
محمد امامی کاشانی در ادامه خطبه‌های امروز از زنان خواست که «حیثت کشور را بدنام» نکنند.

وی گفت: «شما به این سو و آن سوی دنیا بروید و بگویید ما ایرانی هستیم و ببینید چقدر مردم برای شما ارزش قائل می‌شوند. در حالی که زمان شاه چقدر ما ذلیل بودیم وقتی می‌گفتیم ایرانی هستیم،»

این در حالی است که به گزارش آسوشیتدپرس ایران پس از افغانستان بی‌اعتبارترین کشور برای کسب ویزای کشورهای دیگر جهان است و شهروندان ایران تنها اجازه سفر بدون روادید به ۱۴ کشور جهان را دارند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

نمی دانم آقای محمد امامی کاشانی درکجای دنیا و در چه پوشش ولباسی گفته اند ایرانی هستند که دیده اند مردم چقدر برایشان ارزش قایل شده اند، ولی این را میدانم که در پاسخ به سؤال «کجایی هستی؟» ترجیح میدهم بگویم«بیوطنم»

-- ایرانی ، May 28, 2010

عزیزم جانم ! شما هم لطفا گورتان را از سر مردم ایران کم کنید ، بخدا خوب نیست این همه آدم میکشید و ظلم میکنید!

-- بدون نام ، May 28, 2010

این ملییجک بهتر است سری به المان بزند وخودرا هم ایرانی طرفدار جمهوری اسلامیش معرفی کند تا خود ... از نزدیک تجربه کند تنها نه در برابر المانیهای مسیحی بلکه حتی پیش مسلمان ترک یا عرب تا دریابد که منزلت جمهوری دلخواه ایشان چه رغبتی در مردم دنیا بر انگیخه است

-- بدون نام ، May 28, 2010

خاک بر سر مردمی کنند که باید به او شعارش را دیکته کنند! آنهم از روحانی بدکاره ای چون شما و رهبرتان و رهبر رهبرتان و رهبر رهبر رهبرتان الی یوم القیامه!

-- بدون نام ، May 28, 2010

حماقت انسان دين را آورد و دين حماقت انسان را جاودانه كرد. كارل ماركس

-- بدون نام ، May 29, 2010

روشنفکران انقلابی‌ و انقلاب زده دستپختشان را تحویل بگیرند!

-- فرزین ، May 29, 2010

زنان در برابر حجاب، آيات قرآن و دستورات دین، لجاجت نکنند بعد کسانی پیدا میشوند میگویند این اسلام واقعی نیست حتی بعضی از زنان دین زده ی ایرانی که از دست این حکومت با خفت و خاری به کشورهای غربی پناهنده شدن میگویند این اسلام واقعی نیست اسلام واقعی بسیار خوب و مهربان است با زنان

-- بدون نام ، May 29, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)