تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

برگزیده سرمقاله‌های روزنامه‌های صبح

اهمیت صدور قطعنامه
سرمقاله امروز روزنامه کیهان با عنوان «پس لرزه‌های آن دو صفحه» درباره توافقنامه تهران نوشته شده است.

در این سرمقاله آمده است: «آمریکایی‌ها بعد از صدور بیانیه تهران سعی کردند این طور وانمود کنند که هیچ اتفاق خاصی نیفتاده و همه چیز همانطور باقی خواهد ماند که پیش‌تر بوده است. اکنون اما، پس از گذشت حدود دو هفته اثرات آن بیانیه تازه در حال آشکار شدن است.»

به نوشته این روزنامه: «در بیانیه تهران اگر چه چیزهایی نسبت به گذشته تغییر کرده، ولی این تغییرات به نحوی بوده است که اولا مستلزم واگذاری هیچ امتیازی به غرب قبل از گرفتن یک سلسله امتیاز مشخص نباشد و ثانیا هیچ کدام از خطوط قرمز ایران را نقض نکند.»

در بخش دیگری از این سرمقاله می‌خوانیم: «حالا دیگر واقعا مهم نیست قطعنامه‌ای صادر خواهد شد یا نه، مهم این است که آمریکایی‌ها از اعتبار کافی برای جلو بردن پروژه‌ای که خود می‌گویند هدف آن انزوای ایران است برخوردار نیستند.»

متن کامل سرمقاله

استفاده ابزاری
سرمقاله امروز روزنامه آفتاب یزد با عنوان «فرار از درآمدهای نفتی» درباره نام‌گذاری سال جاری از سوی رهبر جمهوری اسلامی نوشته شده است.

به نوشته این روزنامه: «بــا تــوجــه بـــه استعـدادهـای مـوجـود کـشـور در تـمـام زمـینه‌ها و به‌ویژه از ‌منظر سرمایه، نیروی انـســانــی و ‌مــهـــارت‌هـــای مـخـتلــف، مـی‌تـوان اظـهـار داشت که جمهوری اسلامی ایران برای توسعه در تمامی ‌عرصه‌ها و ‌بـرای دسـتـیـابـی بـه پیشرفت‌های اقتصادی استحقاق افزون‌تری دارد.»

در این سرمقاله آمده است: «برای رسیدن ‌به پیشرفت اقتصادی باید در زمینه‌ توسعه‌ انسانی، توسعه‌ سرمایه‌گذاری‌های فیزیکی و ‌همچنین در تغییر فرهنگ کار و تلاش و تولید ثروت تلاش‌های چشمگیری ‌نمود. ‌برای عملی کردن شعار همت و کار مضاعف در سال جاری باید به‌طور پیوسته آن را در تمام امور ‌و عرصه‌ها جاری کنیم. نباید به ‌این شعار فقط از جنبه‌ی تبلیغاتی توجه ‌کرد، استفاده‌ ابزاری از ‌‌‌چنین شعاری و ساده‌نگری در باره‌ آنها صحیح نیست.»

این روزنامه ادامه داده است: «باید به شعارهایی که برای نام سال ‌از سوی رهبر انقلاب اسلامی برگزیده می‌شود، تنها به‌صورت تبلیغاتی نگریست و هر از گاهی از ‌این شعارها به صورت تشریفاتی در سخنرانی‌ها و مراسم‌ها استفاده کرد. عملی ‌نمودن شعارها به ‌فعالیت‌های افزون بر این‌ها نیاز دارد.»

متن کامل سرمقاله

سایر مطبوعات:
سرمقاله امروز روزنامه جمهوری اسلامی با عنوان «مقاومت اسلامی و مولفه‌های قدرت در منطقه»

سرمقاله امروز روزنامه وطن امروز با عنوان «۹۰ متر مسکن مهر با ۳ میلیون تومان»

سرمقاله امروز روزنامه رسالت با عنوان «ایران و استراتژی نه شرقی، نه غربی»

سرمقاله امروز روزنامه دنیای اقتصاد با عنوان «بازگشت به معاملات پایاپای؟»

سرمقاله امروز روزنامه مردم‌سالاری با عنوان «خرداد پرحادثه و عظمت راه امام راحل»

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)