تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

مجمع روحانیون: فضا باید تغییر کند

مجمع روحانیون مبارز در بیانیه‌ای به مناسبت فرارسیدن ماه خرداد، از گسترش تهمت‌ها و ناسزاگویی‌ها در رسانه‌های «خاص» انتقاد کرد و خواستار تغییر فضای کنونی شد.

به گزارش امروز شنبه وب‌سایت پارلمان‌نیوز، این مجمع در بیانیه خود هشدار داده که «این‌گونه اقدام‌ها به اصل نظام لطمه می‌زند.»


در این بیانیه همچنین به تلاش‌های «جریانی مرموز» برای مصادره آیت‌الله خمینی و انقلاب اسلامی به نفع «توهمات» خود هشدار داده شده است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «انتظار این است آزادی‌های مصرح در قانون اساسی پاس داشته شود و در برخوردها انصاف و موازین قانونی و شرعی و قانون اساسی و آیین دادرسی رعایت شود.»

این مجمع اعلام کرده نهادها و دستگاه‌هایی که «وظایف ویژه» دارند، باید از دخالت گسترده در امور دیگری که به وظایف آنها مربوط نیست، از جمله دخالت در سیاست، اقتصاد و فرهنگ باز داشته شوند

این مجمع اعلام کرده است نهادها و دستگاه‌هایی که «وظایف ویژه» دارند، باید از دخالت گسترده در امور دیگری که به وظایف آنها مربوط نیست، از جمله دخالت در سیاست، اقتصاد و فرهنگ باز داشته شوند.

مجمع روحانیون مبارز همچنین افزوده که آزادی زندانیان و رفع تنگناها و تهدیدها، «می‌تواند فضا را تلطیف و جامعه را به آینده امیدوارتر کند.»

در بخش دیگری از این بیانیه افزوده شده است: «تمهید مناسب برای برگزاری انتخابات آزاد در فضایی امن و با نشاط در آینده، سبب کاهش کدورت‌ها و رفع بدبینی‌ها و سیر به سوی تحقق راه و خط امام و عمل به قانون اساسی خواهد بود.»

جبهه مشارکت: بحران همه‌گیر شده است
در پیوند با این گزارش، جبهه مشارکت نیز روز گذشته (جمعه)، با انتشار بیانیه‌ای هشدار داد که ایران در همه زمینه‌ها با «بحران» روبرو است و به مقام‌های جمهوری اسلامی توصیه کرد به قانون اساسی بازگردند.

جبهه مشارکت در بیانیه خود با اشاره به ناآرامی‌های پس از انتخابات ۲۲ خرداد ماه سال گذشته، آورده است که پس از انتخابات «هر انتقاد و مخالفتی، توطئه و براندازی قلمداد می‌شود.»


در این بیانیه همچنین به «تضییقات» احزاب، مطبوعات و نهاد‌های مدنی و صنفی پس از انتخابات اشاره شده و افزوده شده است که این وضعیت، «نهادهای دینی و علمی و اقتصادی و اجتماعی» را نیز در معرض تهدید‌ات جدی قرار داده است.

جبهه مشارکت در بخش دیگری از بیانیه خود، نسبت به «بر باد رفتن سرمایه‌های ملی و معنوی» هشدار داده و اعلام کرده است: «کشور با بحران در همه زمینه‌ها روبرو است و باید برای خروج از این بحران به اجرای بی‌تنازل قانون اساسی بازگشت.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

نه آقای روحانیون مبارز، اینگونه اقدامات به اصل نظام صدمه نمیزند و اتفاقا ماهیت واقعی اصل نظام را حتی برای آن، به برکت انقلاب اسلامی، دوازه میلیون بی سواد کشور هم آشکار می کند. اصل نظام از اول فرزند نامشروع و ناقص الخلقه تاریخ ایران بود و مدتهاست که در اذهان و قلوب مردمان ایرانزمین به زباله دان پرتاب شده است. بهتر است که شما هم چشم به واقعیات اطراف خود بیاندازید که فرصت بسیار بسیار کمی دارید!

-- همایون ، May 30, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)