تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

منع فیلم کیارستمی در ایران به خاطر لباس بازیگر

به فیلم «رونوشت برابر اصل» ساخته ‌فیلم‌ساز سرشناس ایرانی عباس کیارستمی به خاطر لباس هنرپیشه زن آن اجازه اکران در ایران داده نمی‌شود.
این فیلم نامزد جایزه نخل طلای کن که پس از نمایش در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۰ با استقبال گرم منتقدان همراه شده‌است در سراسر جهان به جز ایران اجازه نمایش خواهد داشت.


پوستر فیلم رونوشت برابر اصل

به گزارش خبرگزاری‌ها، جواد شَمَقدَری، معاون امور سینمایی و سمعی بصری وزارت ارشاد با اعلام ممنوعیت اکران این فیلم گفت:
«ژولیت بینوش، پوششی دارد که مانع از نمایش عمومی فیلم در ایران می‌شود. شاید بتوان آن را تنها در محافل دانشگاهی و خاص نشان داد.»

ژولیت بینوش، بازیگر فرانسوی، برای بازی در این فیلم جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن جشنواره کن را به خود اختصاص داد.

جواد شمقدری در مصاحبه‌ای که سه‌شنبه‌شب با شبکه سوم سیمای ایران داشت از به هم خوردن نشست خبری فیلم «رونوشت برابر اصل» به خاطر اعتراض سیاسی خبرنگاران ایرانی خارج از کشور خبر داد.
به گفته او یک خبرنگار ایرانی با فریاد اعتراضی نسبت به دستگیری جعفر پناهی، فیلم‌ساز سرشناس ایرانی و گوشزد کردن اعتصاب غذای او در زندان «نشست خبری را به هم ریخت.»

«ژولیت بینوش، پوششی دارد که مانع از نمایش عمومی فیلم در ایران می‌شود. شاید بتوان آن را تنها در محافل دانشگاهی و خاص نشان داد»

معاون امور سینمایی وزارت ارشاد در ادامه گفت که: «ما باید بتوانیم با خروج از انفعال، به میادینی چون کن وارد شویم و با عقاید خودمان حباب پرزرق و برق این جشنواره را بترکانیم.»

داستان فیلم «رونوشت برابر اصل» پیرامون زندگی صاحب یک نگارخانه هنری (ژولیت بینوش) و نویسنده‌ای که او به تازگی با وی آشنا شده (ویلیام شیمل) و در منطقه توسکانی ایتالیا می‌گذرد.

پیش از این نیز فیلم‌های دیگری از عباس کیارستمی در ایران با ممنوعیت اکران مواجه شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

نگران نباشید از نشان ندادن این فیلم در ایران هیچ اتفاق ناگوارری نمی افتد همانطور که از بقیه فیلمها. البته تبلیغی هم برای فیلم میشود و بزودی همه روی ویدئو میبینند مثل بقیه فیلمها -

-- حسین مهدی زاده ، May 27, 2010

Merci Kiarostami!

-- بدون نام ، May 27, 2010

نمی توانید جلوی زیبایی را بگیرید . همچنان که نمی توانید جلوی آفتاب را بگیرید. و جلوی باران بهاری را بگیرید. فیلم زیبای کیارستمی را همه میبینند تا کور شود هر آنکه نتواند دید .شمیم

-- شمیم ، May 28, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)