تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

راهبرد جدید امنیتی آمریکا: ایران انتخاب کند

ایالات متحده امروز پنج‌شنبه در راهبرد جدید امنیت ملی خود، به ایران و کره شمالی فرصتی برای «انتخاب صریح» داد. در متن این راهبرد جدید امنیتی که قرار است امروز اعلام شود آمده‌است که ایران و کره شمالی در رابطه با برنامه‌های هسته‌ای خود «یا پیشنهاد آمریکا برای تعامل را بپذیرند یا با انزوایی شدید روبه‌رو شوند.»


به گزارش خبرگزاری فرانسه، در متن این سند آمده‌است که «هر دو کشور با انتخابی صریح روبه‌رو هستند» و راهبرد جدید آمریکا از کره شمالی می‌خواهد تا جنگ‌افزار هسته‌ای خود را نابود کند و از تهران نیز می‌خواهد تا به تعهدات بین‌المللی خود در زمینه برنامه هسته‌ای پایبند باشد.

این سند می‌افزاید:
«اگر آن‌ها تعهدات بین‌المللی خود را نادیده بگیرند، ما راه‌های چندگانه‌ای را برای افزودن بر انزوای آنان دنبال می‌کنیم تا این‌که بتوانیم کاری کنیم تا آنان هنجارهای پیمان منع گسترش را رعایت کنند.»

راهبرد امنیت ملی جدید آمریکا قرار است به طور رسمی امروز پنج‌شنبه اعلام شود. محور اصلی این راهبرد بر همکاری بین‌المللی و رویارویی با رونده فزاینده «تروریسم داخلی» در آمریکا خواهد بود.

«ایران و کره شمالی در رابطه با برنامه‌های هسته‌ای خود یا پیشنهاد آمریکا برای تعامل را بپذیرند یا با انزوایی شدید روبه‌رو شوند»

در راهبرد امنیت ملی آمریکا، خطوط کلی اولویت‌های امنیتی و دفاعی و هم‌چنین میزان هزینه‌های نظامی مشخص می‌شود. محور اصلی راهبرد قبلی امنیت ملی آمریکا که در سال ۲۰۰۲ اعلام شد، جنگ پیش‌دستانه بود.

در ادبیات سیاسی به حمله یا اقدامی که به قصد از میان بردن امکان حملهٔ قریب‌الوقوع طرف دیگر صورت می‌گیرد جنگ پیش‌دستانه گفته می‌شود.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

آمریکا در واقع این به مردم ایران که این فرصت را می دهد. حکومت ایران سی سال است که به آمریکا و کل جهان اعلام جنگ کرده است. مردم ایران تا اندازه ی زیادی آلت دست حکومت اسلامی بوده اند. این حکومت مردم را واداشته تا پرچم آمریکا را مرتب در این سی سال سوزنده، مرگ بر آمریکا و مرگ بر غرب گفته حالا این مهلت را آمریکا و جهان به حکومت ایران نمی دهند. این مهلت را به مردم ایران می دهد تا در این یک ماهه که همه ی ابزار کار را از لطف جنبش سبز در دسترس دارد استفاده کرده و این حکومت ضد بشری سی و یک ساله را از کار برکنار کند.
راه یکی ست و آن انقلاب سبز است برای رسیدن به جمهوری ایران.
مردم اگر ایرن رژیم بماند آمریکا و غرب نه بلکه جهان به ایران حمله خواهد کرد. بدانید و آگاه باشید که قیمتی که پرداخت خواهید کرد ملیونها برابر قیمتی ست که اگر امروز بخیابان بیایید و بپردازید . و یک شهدار نیز به خواهران و برادران ایرانی که از سر فقر، از سر گول خوردگی، از سر شستوشوی مغزی قرار است روز چهاردهم خرداد برای شرکت در تظاهراتن حکومتی به خیابان بیایند. عزیزان نیایید! خواهران و برادران فردا بسیار دیر خواهد بود. همین امروز منصرف شوید. حتا برای تماشا نیز به خیابان نیایید. این حکومت از ما و شما سی و یک سال است که با جنگ، با ترور، با قتل عام با مرگ بر همه گفتن، باسنگسار، با دست بریدن و پا بریدن، با مسموم کردن، با سرکوب کردن، با کشتار، با غارت بیت المال، با هزار دوز و کلک سو استفاده کرده است. اگر می خواهید همراه ایران باشید امروز این حکومت را تنها بگذارید. او را مجبور کنید تا دست به یمک رفراندوم بزند. اگر چنین نکرد هیچ راتهی را برایش مگر سرنگونی باز نگذارید. این تنها راه نجات ایران است! تنهاه راه نجات ایران.
زنده باد جمهوری ایران

-- بدون نام ، May 27, 2010

فرصت دوباره برای آنکه دولت نظامی ايران بمب اتمی ازکره شمالی يا..بخرد؟

-- Kaveh ، May 27, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)