تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

انتقاد کم‌سابقه احمدی‌نژاد از مواضع روسیه

محمود احمدی‌نژاد با انتقاد از مواضع روسیه در قبال پرونده هسته‌ای ایران، به رهبران کرملین هشدار داد مراقب باشند به «دشمنان تاریخی» مردم ایران تبدیل نشوند.

به گزارش امروز چهارشنبه خبرگزاری فارس، آقای احمدی‌نژاد در جمع گروهی از مردم کرمان، خطاب به دیمیتری مدودف، رئیس جمهوری روسیه گفت رابطه دوستانه تهران و مسکو «لوازمی» دارد که نخستین آن «احترام متقابل» است.


رئیس دولت دهم افزود انتظار ایران از روسیه «احترام به کرامت متقابل» است.

به گفته احمدی‌نژاد «امروز توضیح رفتار مدودف برای ملت ایران برای ما مشکل شده است. مردم نمی‌دانند اینها دوست ما هستند، در کنار ما هستند، با ما هستند یا اینکه دنبال چیز دیگری هستند.»

احمدی‌نژاد اظهار داشت: «من اگر رئیس ‌جمهور روسیه بودم، در اظهارنظرها و تصمیم‌گیری‌ها درباره موضوعاتی که به ملت بزرگ و تمدن‌ساز ایران مربوط می‌شود، تأمل بیشتری می‌کردم.»

احمدی‌نژاد در ادامه گفت: «ما نمی‌توانیم به حساب اینکه از سوی برخی‌ها تحت فشار هستیم، علیه منافع روسیه اقدام کنیم.»

«من اگر رئیس ‌جمهور روسیه بودم، در اظهارنظرها و تصمیم‌گیری‌ها درباره موضوعاتی که به ملت بزرگ و تمدن‌ساز ایران مربوط می‌شود، تأمل بیشتری می‌کردم»

روسیه از جمله متحدان ایران به‌شمار می‌رود که با دور جدید تحریم‌ها علیه تهران همراهی کرده است.

رئیس دولت دهم همچنین خطاب به باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا گفت: «آقای اوباما باید بداند بیانیه تهران یک فرصت تاریخی برای اوست و نشان می‌دهد می‌خواهد تغییر ایجاد کند.»

ایران در بیانیه تهران اعلام کرده که با تبادل سوخت هسته‌ای در خاک ترکیه موافق است.

تهران و غرب اکتبر سال گذشته در وین، مذاکرات برای تبادل اورانیوم با غنای ۳.۵ درصد ایران با اورانیوم با غلظت ۲۰ درصد روسیه را آغاز کردند که این مذاکرات بی‌نتیجه ماند.

چند ماه بعد آمریکا اعلام کرد به همراه کشور‌های غربی، تلاش‌ها برای اعمال دور جدید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی را آغاز کرده است.

ایران در آستانه تهیه پیش‌نویس این تحریم‌ها اعلام کرد با مبادله سوخت هسته‌ای موافق است، اما آمریکا و برخی کشور‌های غربی گفته‌اند بیانیه تهران را «ناقص» می‌دانند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

حالا دیدی حالا دیدی آمریکا از روسیه زبون فهم تره. کاش شما ها خیلی قبل از تر این مسئله اورانیوم با ترکها دوست میشدین. یا شاید خیلی خیلی قبل تر ها ملت چشم و چارش و باز می کرد و یه خورده از رو دست ترکها نگاه می کرد تا ببینه که حکومت کفش نیست که این نشد خب اون یکی. ترکها بعد از آتاتورک اینو فهمیدن و حالا ببین به کجا رسیدن. وسطاتت ما رو میکنن. احمدی جون یه ذره بیشتر با اردوان دوست شو و رفت و آمد کن بلکه کلن از شر این روسهای حقه باز خلاص بشیم.

-- سارا ، May 26, 2010

لطفا این « احترام به کرامت متقابل» را کسی برای ما معنی کند. البته کرامت یعنی بخشندگی فقط از طرف ایران بوده که چمدان چمدان چمدان دلار و یورو و پوند ایرانی را به سراداران روسی داده. دوستی ازنزدیکان یکی از پاسداران برجسته می گوید که چندین پاسدار در مسکو چنان کاخ و یرمایه ای بهم زده اند که روی همتایان مافیای روسی خود را سفید کرده اند. در هر حال حاج محمود منتظر «احترام به کرامت متقابل» مدودف است. البته احمدی نژادی هرگز نتوانسته این اسم رییس جمهور روسی را یکباره درست ادا کند همیشه چند بار هندل زده تا آخر هم ئگفته مدووداف. حتا در تلویزیون یکبار صدا و تصویر به هم منتطبق نبود زیرا او برای گفتن مدودوف چنان پتوقی زده بود که که ضرغامی مجبور شده بود آنرا پاک کند!
زنده باد انقلاب سبز

-- بدون نام ، May 26, 2010

آشکارست که فشار بر نظام خیلی بیشتر از آنست که بنظر میاید. اینها هروقت کم میاورند شروع بتهدید این و آن میکنند.

-- بیننده ، May 26, 2010

هنوز مونده تا دولت ما در مقابل روسهای کثیف موضوع قاطع تری اتخاذ کنند.از نژاد روس خیانتکارتر کسی روی زمین نبوده و نیست.تاریخ گواه هست

-- فرهاد ، May 26, 2010

اوباما چه سیاست خوبی اجرا کرد . بین روسیه فریبکار که ایران را غارت میکرد و ج ا با طرح سپر موشکی فاصله انداخت . حالا ج ا راهی ندارد جز اینکه به سمت امریکا برود . پیشرفت و ترقی ایران هم در همین جابجایی در مدار است . احمدی نژاد باید فورا با امریکا رابطه برقرار کند و اسرائیل را به رسمیت بشناسد . با ترکیه یک متحد قوی علیه رادیکال های عرب و مرتجعین عرب و دیکتاتورهای دست نشانده روسیه ایجاد کند .
دقت کنید توده ایهای نفوذی حتا سخنان این دلال روسی را که صریحا میگوید روسیه فقط به منافع خش می اندیشد را چطور آشکارا تحریف میکنند که روسیه رابطه با ملت تاریخی ایران ! را به یک رژیم ! نمیفروشد !
لابی روس ها در ایران سر سپردگی و فضاحت را به حد اعلا رسانده اند .

-- لابی روس ها ، May 26, 2010

سرگئی پريخودکو، دستيار و مشاور ارشد سياست خارجی رييس جمهور روسيه، « هيچکس هرگز نتوانسته که با عوام فريبی سياسی قدرت خود را حفظ کند. من اطمينان دارم که تاريخ هزاران ساله ايران خود شاهد اين مدعا است.». تو دهانی دیگری به احمدی نژاد، این بار از جانب روسیه.
کوروش،

-- Kurosh ، May 26, 2010

What is the similarity between Ahmadinejad and Sara Palin.


Sara Palin thought that Africa was a country.
Ahmadinejad thinks that Iran and Russia are neighbors.

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران که به استان کرمان در جنوب ایران سفر کرده است، گفت: "امروز توضیح دادن رفتار آقای مدودف به ملت ایران برای ما خیلی مشکل شده است."
رئیس جمهوری ایران روز چهارشنبه پنجم خرداد (۲۶ مه) در شهر کرمان گفت: "ایران و روسیه دو همسایه هستند. ما به طور تاریخی و طبیعی باهم دوست هستیم و دو همسایه نمی توانند باهم دوست نباشند اما این دوستی لوازمی دارد و لازمه آن احترام به حقوق متقابل است."
آقای احمدی نژاد با انتقاد از حمایت روسیه از پیش نویس قطعنامه وضع تحریم های جدید علیه برنامه های هسته ای ایران گفت: "ما نباید ببینیم که همسایه ما (روسیه) در مواقع حساس در کنار کسانی قرار می گیرد که سی سال است با همه توان علیه ملت ما دشمنی کرده اند. این قابل توجیه و قابل قبول ملت ایران نیست."
رئیس جمهوری ایران یکشنبه گذشته (سوم خرداد) هم از روسیه به دلیل عدم حمایت از بیانیه اخیر تهران برای مبادله سوخت اتمی انتقاد کرده بود.
توافق تهران روز ۱۷ مه (۲۷ اردیبهشت) در پی مذاکرات رهبران ایران، برزیل و ترکیه در تهران حاصل شد و بر اساس آن، موافقت شده است ایران حدود ۱۲۰۰ کیلوگرم اورانیوم غنی شده با غلظت پایین خود را به ترکیه بفرستد و در ازای آن، سوخت هسته ای برای راکتور تحقیقاتی تهران دریافت کند.

-- بدون نام ، May 26, 2010

رهبر متعظم یک راه بیشتر ندارد و آن اینکه با حواریون خود را در چاه جمکران بیندازد. خوبی چاه جمکران این است که هر ایرانی یکیش را در خانه زده است به عشق امام عج. ما هر روز پنج وعده در این چاه نماز می کنیم. این از معجزات دکتر مصباح خان الله است. با احترام به اهل نماز و دعا به قول شاعر انوری.

-- بدون نام ، May 26, 2010

بیانیه ی سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت) درباره ی توافق تهران


http://www.akhbar-rooz.com/news.jsp?essayId=29693

آفرين بر چريكها ي فدايي و موضعگيري ملي شما٠ راه ديگر جنگ است ٠ از هر راهي هم بالاخره چند كشور خارجي هم ممكن است سودهايي ببرند٠ ما اگر ايراني هستيم بايد راهي را كه متضمن بيشترين منفعت و كمترين ضرر براي ما باشد انتخاب كنيم نه نگران منافع روسيه باشيم كه از بين ميرود (مثل اخبار روز و پيك نت) نه مثل توده اي سلطنتي نما كه نگران سود بردن جنبي تركيه و برزيل است ولي سالها غارت رسمي روسها و عربها را نديد.

-- fada fada ، May 27, 2010

با صحبتهای احمدی یاد مراجعه زن وشوهری به مطب دندانپزشکی می افتم که شوهره همین که به دکتره می رسه می گه آقای دکتر اصلا نیازی به بی حس کردن و این حرفها نیست شما دندونارو بکشین دکتر که متعجب شده بود می گه آفرین خوب بشین ببینم کدوم دندونته و مرد درکمال پررویی میگه آقای دکتر خودم رو نگفتم خانم روعرض کردم
احمدی اگه دشمن ایران وایرانی نباشه دوستش هم نیست دیروز که لحن مورد خطاب قرار دادن روسیه روشنیدم فهمیدم این قطعنامه به خود این آقایون فشار آورده وگرنه احمدی خیلی راحت مثل دفعات قبل می گفت اینها هم کاغذ پاره است خوشحالم که این باربه آقایون فشار می آد وامیدوارم هرچه زودتر تصویب بشه

-- یک ایرانی ، May 27, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)