تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

شیوع بیماری در بند زنان زندان اوین

گزارش‌های رسیده از زندان اوین حاکی از وضعیت «بسیار نامناسب» بهداشتی و شیوع بیماری در بند زنان این زندان است.

به گزارش تارنمای کلمه، پایگاه خبری نزدیک به میرحسین موسوی، برخی از زندانیان سیاسی زن در تماس با خانواده‌های خود از رواج بیماری‌هایی همچون «داشتن شپش، عفونت‌های زنانگی و گلودردهای چرکین» در بند زنان خبر داده‌اند.

گفته می‌شود بسیاری از این بیماری‌ها در برخی از زنان به قدری مزمن شده‌است که نسبت به آنتی‌بیوتیک‌ها نیز مقاومت پیدا کرده‌اند.

در ۱۱ ماه گذشته هزاران نفر از معترضان به «تقلب» در انتخابات و نقض حقوق بشر در ایران بازداشت شده‌اند. شمار زیادی از زنان نیز در میان بازداشت‌شدگان هستند.


زنان زندانی می‌گویند: «چند روزی است که آب گرم نیز برای حمام کردن وجود ندارد و همه زندانیان زن با آب سرد حمام می‌کنند.»

به گفته زنان زندانی مسئولان زندان نسبت به مداوای بیماران اقدام نمی‌کنند و اعتراض‌های زندانیان زن تاکنون بی‌اثر بوده‌ است.

پیش از این نیز اخباری مبنی بر نامناسب بودن وضعیت بهداشتی و تغذیه در زندان اوین در رسانه‌ها منتشر شده بود.

این گزارش همچنین حاکی از کمبود مواد غذایی در بند زنان زندان اوین است. زندانیان زن اعلام کرده‌اند که از نظر مواد غذایی در «مضیقه شدید» هستند و فروشگاه زندان برای ارائه مواد غذایی به آنان «محدودیت‌های زیادی» دارد و معمولا خالی از مواد مورد نیاز زندانیان است.

خانواده‌های زندانیان سیاسی می‌گویند که زندانیان زن «به خاطر تغذیه نامناسب» دچار نقص سیستم ایمنی شده‌اند و مرتب بیمار می‌شوند.

برخی از زندانیان سیاسی زن در تماس با خانواده‌های خود از رواج بیماری‌هایی همچون «داشتن شپش، عفونت‌های زنانگی و گلودردهای چرکین» در بند زنان خبر داده‌اند

در بخشی از این گزارش آمده‌است: «چند شب پیش یک زندانی زن در قرنطینه اوین به علت ترکیدگی آپاندیس درگذشت که علت آن عدم رسیدگی ماموران به وی و نرساندنش به بهداری اوین گزارش شده‌است.»

بر اساس مقرراتی که در زندان اوین اعمال می‌شود، از ساعت ۱۰ شب تا ۷ صبح درهای سلول‌ها و بندها بسته می‌شوند و ماموران «هیچ کنترلی» بر وضعیت زندانیان ندارند.

زندانیانی که مدتی را در بند زنان اوین گذرانده‌اند می‌گویند که اگر زندانی در این ساعت‌ها دچار بیماری و یا مشکلی بشود، ماموران نظارتی بر آن‌ها ندارند و به ندرت در این ساعت‌ها اقدام به رساندن کمک‌های پزشکی به زندانیان می‌کنند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

این هم یک روش دیگر رژیم برای کشتار مخالفان و فعالان سیاسی است. روشی که کشته شدگانش به آمار اعدام و بدنامی بیش از پیش نظام به ظاهر!! نمی افزاید، اما جنایت جنایت است.
از هر راه شیطانی برای کشتن مردمان آگاه ایران استفاده می کنند تا جهل در ایران رواج یابد و کسی جرات اعتراض نداشته باشد. اما فراموش کرده اند که این راهیست که حکومت های دیکتاتوری پیشین به آن رفتند و سرنگون شدند.

-- شهرزاد ، May 14, 2010

این حرکات وحشیانه راه به جایی نخواهد داشت . دوران این دیو صفتان دین نما رو به پایان است و ظلم هیچ گاه پایدار نبوده .
به امید ایرانی آزاد و آباد .

-- محمدرضا ، May 16, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)