تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

موسوی اعدام‌های اخیر را محکوم کرد

میرحسین موسوی از رهبران مخالفان دولت، اعدام پنج شهروند ایرانی را «ناعادلانه» خواند و آن را محکوم کرد.

حکم اعدام فرزاد کمانگر، شیرین علم هولی، علی حیدریان، فرهاد وکیلی و مهدی اسلامیان که به اتهام «بمب‌گذاری و شرکت در عملیات تروریستی» محکوم شده بودند، یکشنبه هفته جاری در تهران به اجرا درآمد.


آقای موسوی در بیانیه‌ای که در وب‌سایت کلمه منتشر شده، اعلام کرد که احکام این پنج نفر، به صورت «ناگهانی» و بدون آنکه توضیح روشنی «از اتهامات و روند دادرسی و محاکمات» آنها به مردم داده شود، به اجرا درآمده است.

از میان اعدام‌شد‌گان، چهار نفر به «عضویت در پژاک» و یک نفر دیگر (مهدی اسلامیان) به دست داشتن در «انفجار حسینه‌ای در شیراز» متهم شده بودند.

موسوی در بیانیه خود، قوه قضائیه را متهم کرده که این اعدام‌ها را در آستانه فرارسیدن سالگرد انتخابات ۲۲ خردادماه به اجرا گذاشته است.

«وقتی قوه قضائیه از طرفداری مظلومان به سمت طرفداری از صاحبان قدرت و مکنت بلغزد، مشکل است که بتوان جلوی داوری مردم را در مورد ظالمانه بودن احکام قضایی گرفت»

نخست وزیر پیشین ایران افزوده است: «وقتی قوه قضائیه از طرفداری مظلومان به سمت طرفداری از صاحبان قدرت و مکنت بلغزد، مشکل است که بتوان جلوی داوری مردم را در مورد ظالمانه بودن احکام قضایی گرفت.»

این رهبر مخالفان دولت با اشاره به حوادث پس انتخابات و کشته شدن شماری از معترضان، از قوه قضائیه پرسیده که چرا عاملان این حوادث شناسایی و مجازات نشده‌اند.

موسوی با انتقاد از بسته شدن پرونده‌های بازداشتگاه کهریزک، حمله به کوی دانشگاه تهران، کوی سبحان، حوادث ۲۵ خرداد و روز عاشورا، از مسئولان قضائی پرسیده است: «آیا این است آن عدل علوی که به دنبالش بودیم؟»

اعدام این پنج نفر بازتاب‌های داخلی و خارجی گسترده‌ای به همراه داشته است.

نهادهای بین‌المللی مدافع حقوق بشر، احزاب سیاسی و ایرانیان خارج از کشور در نقاط مختلف جهان، در روز‌های اخیر نسبت به اجرای این احکام اعدام‌ اعتراض کرده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

و البته خانواده های اعدامی های بعدی نیز موسوی را محکوم خواهند کرد!

کی این ملت می خواهد به خود بیاید و دیگر فرزندان نازنین خود را به خاطر یک مشت آدمی که ادعای رهبری و آقا بالاسر و مسئول مملکت بودن می کنند، آن هم بدون آن که صلاحیتش را داشته باشند، به کشتن ندهد؟

این آقایان می آیند و سوار بر موج حرکت مردم می شوند و بالای منبر و پشت میز وزارت و صدارت و قدرت می نشینند، اما جوانان ایران به خاطر همین ها می میرند!

ملت ایران کی می خواهد دست از فرد پرستی بردارد؟ و این افرادی که ملت آنها را می پرستد، کی می خواهند دست از موهوم پرستی خویش بردارند، البته اگر واقعاً به خدا و پیغمبر و دین و مذهب ایمان دارند و "تقیه" نمی کنند!

-- معدوم ، May 11, 2010

آقای موسوی ما هم(کردها) همیشه با تو خواهیم بود.

-- اشکان ، May 11, 2010

یک "مرد آزاده" و یک "انسان" به معنای واقعی کلمه
*****
درخت پیر تن من دوباره سبز می شود
هر چه تبر زدی مرا ، زخم نشد ؛ جوانه شد
(ایرج جنتی)

-- مرجان م - جوانه سبز ، May 11, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)