تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

هاشمی: زندان رفتن‌ها مردم را بیدار می‌کند

اکبر هاشمی رفسنجانی می‌گوید زندانی شدن افراد «دلسوز و منتقد»، منجر به بیداری مردم می‌شود و «سکوت» جامعه و مردم در خصوص مسائل سیاسی غیرقابل قبول است.

به گزارش وب‌سایت کلمه، آقای هاشمی در دیدار با گروهی از جوانان اصلاح‌طلب گفته که زندانی شدن چهره‌های منتقد، موجب «آگاهی» مردم می‌شود که این مسئله در مجموع «سازنده» است.


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزوده بازداشت‌ها، عده قابل‌توجهی را در هدف «ثابت قدم‌تر» کرده و «شک نباید کرد که این زندان رفتن‌ها در مجموع سازنده است.»

هاشمی رفسنجانی خطاب به جوانان حاضر در این دیدار گفته است: «جای دلسردی نیست، وقتی کسی وارد فعالیت سیاسی می‌شود، نباید فکر کند معادلات آن‌قدر ساده است که با چند راهپیمایی همه چیز حل می‌شود.»

وی در این دیدار همچنین خواست که «جوانان اصلاح‌طلب» در جهت آگاه کردن اقشار مختلف جامعه تلاش کرده و آگاهی‌های خود را مبنای تعقل و تحلیل خود قرار دهند.

هاشمی اظهار داشت: «کار برای مردم، زحمت و مرارت دارد و سختی‌های مسیر را باید تحمل کرد. مطمئن باشید کسانی که در زندان یک سیلی می‌زنند، به اندازه ۱۰ سیلی باید جوابگو باشند.»

«کار برای مردم، زحمت و مرارت دارد و سختی‌های مسیر را باید تحمل کرد. مطمئن باشید کسانی که در زندان یک سیلی می‌زنند، به اندازه ۱۰ سیلی باید جوابگو باشند»

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، «بی‌تفاوتی» جامعه نسبت به مسائل سیاسی را «عیب» بسیار بزرگی دانست و گفت: «سکوت و بی‌تفاوتی مردم قابل قبول نیست.»

هاشمی روز گذشته نیز در دیدار جمعی از استانداران پیشین ایران گفته بود: «حکومت‌ها در دنیای امروز به دنبال اقناع افکار عمومی هستند و دوران سرکوب و تحمیل پایان یافته ‌است.»

هاشمی رفسنجانی در خطبه‌های نماز جمعه ۲۶ تیر ماه سال گذشته هم، پیشنهاد آزادی زندانیان، فراهم کردن فضای آزاد برای اظهار نظر مخالفان و دلجویی از آسیب‌دیدگان را داده بود که منجر به برانگیخته شدن خشم محافظه‌کاران شد.

از زمان ایراد خطبه نماز جمعه ۲۶ تیر ماه، حملات علیه رئیس مجلس خبرگان، افزایش یافته‌ است، به طوری که آیت‌الله علی خامنه‌ای در چندین سخنرانی، بدون اشاره به نام وی، از موضع‌گیری و عملکرد هاشمی رفسنجانی در حوادث پس از انتخابات انتقاد کرد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

زنده باد

-- مرجان م ، May 11, 2010

از هاشمی پسته ای تا هاشمی سبز !

-- بدون نام ، May 11, 2010

زنده باد جمهوری ایران و ایرانی

-- م ، May 11, 2010

اصلا باورم نمیشه ! این سخنان هاشمی رفسنجانی است؟ یعنی کار به اینجا کشیده؟ این چه نظامی ست که رئیس مجمع تشخیص مصلحت و رئیس خبرگان آن چنین بی مهابا از بخش های دیگر نظام بی پرده انتقاد می کند؟ سخنان او بی هزینه نیست.

-- sohrab ، May 11, 2010

كار دلم به جان رسد
کارد به استخوان رسد
--------------------------------
کارد که به استخوان برسد ، حتی صدای هاشمی رفسنجانی را هم در میاورد!

-- بدون نام ، May 11, 2010

چگونه است که آتش زیر خاکستر چه زمانی فوران کند.

-- مانی ، May 11, 2010

هاشمی رفسنجانی سی سال و بیشتر نه تنها چشمش را بروی کشتارها، جنایتها، ازاله ی بکارتها دخترکان ده یازده ساله، ترورهای داخل و خارج، اعدامهای در ملع عام قتل عامها و قتلهای ذنجیره ای و قتلهای تک تک و زندانها و شکنجه ها و تجاوزات با آلات آلوده بسته، بلکه خودش مفتی فتوا ها بوده و فرمانده ی فرمانها! اما حالا خودش اذعان می کند که زمان عوض شده است و باید کاری دیگر کرد! اما شاید رفسنجانی بتواند خودش را در این دریای سبز بشوید و در برابر نه خدا و پیمبری و نه امامی که تمامی این جنایت را به او دیکته کرده اند، بلکه در برابر این مردم و در این اقیانوس سبز غسل پاکی کند، شاید که نامش تنها به عنوان یک جنایتکار برده نشود! این گوی و این میدان آقای هاشمی! البته حاشا به کرمت که با اینهمه جنایات بازهم گفته ای که زندانها ی شاه با زندانهای حکومت اسلام ناب قابل مقاتیسه نیست و خودت را و فرقه ی ضاله ی روحانیت را از چپ ها و دیگر بیدینان بر تر دانسته ای آنجا که گفته ای :« پیش از انقلاب زندانیان سیاسی دو گروه بودند. گروه اول ما فعالان مذهبی و گروه دوم مارکسیست ها بودند. چپ گراها چون دین و اعتقادی نداشتند در زندان زود می بریدند اما افراد معتقد و مذهبی مثل فولاد در زندان می ایستادند.» آی رفسنجانی این گوی و این هم میدان، این آلودگی هایت و این هم اقیانوس سبز و این خلیج نجات!
زنده باد انقلاب سبز ملت بزرگ ایران!

-- بدون نام ، May 11, 2010

ایشان درست میگوید. تجربه سی ساله دارد. آن زمان که خود قدرت دوم بود، با آن همه آدمی کشت و زندانی کرد، نتیجه اش را روی آگاهی وبیداری مردم دید، هرچند آن گونه که باید ندید.

-- baabak ، May 11, 2010

اقای هاشمی، این حرف ها را به ما میگی، به مردم شعار میدهید ولی در عمل در 20 سا ل گذشته در انتخابات ها و گزیدن ها در کنار ادمهایی چون علی عسکر اولادی مسلمان ها بودید و صحبتهای دو هفته پیشتان را نیز را مردم از یاد نبرده اند. شما در این انتخابات نیز تاکنون هیچ از موسوی یا کروبی جانبداری نکرده اید؟ و اگر احمدی نژاد این افشاگری ها را در مورد شما و خانوادتان نکرده بود الان بغل دستش بودید. مردم دیگر شما را شناخته اند و دیگر اربابنتان نیز به شما نیاز ندارند. راه حل شما پوزش از مردم برای کاهای گذشته خود و جهت گیری قاطع بطرف مردم است در غیر اینصورت زباله دان تاریخ.

-- مزدک ، May 11, 2010

چرا این قدر ملایم بیانیه میدین آقای رفسنجانی ؟
چرا صریحا نمیگید اگر به این جنایات ادامه بدین کل نظام نابود میشه؟

-- علیرضا ، May 11, 2010

پس این زندانهای مخوف را برای بیداری مردم به خواب رفته ی ما ساخته اند. آقای رفسنجانی ببخشید ما ملت تازه حالا فهمیدیم که اصلان زندان چه معنی میدهد . چون خواب بودیم و خواب زندان میدیدیم نمیتوانستیم بفهمیم زندگی به زندان احتیاج دارد .. بی زندان زندگی بی ارزش است. همه باید زندان بروند تا از این خواب غفلت بیدار شوند . من احمق رو بگو که خیال میکردم زندان چیز بدی است. آنجا شکنجه و تجاوز میکنند. حالا میفهمم چرا به ما تجاوز میکردند . برای اینکه خوب بیدار شویم . بهتر بیدار شویم .کاش این جمله قصار را زودتر گفته بودید . الان ۳۰ سال است که من در خواب غفلت به سر میبرم. چه میشد لطف میکردید و زودتر به ما میگفتید. حالا هم اگر چه فرصت زیادی ندارم اما کوشش میکنم به سرعت خودم را به زندان بیندازم تا زودتر بیدار شوم . اگر مورد تجاوز قرار گرفتم چه باک اصلن خودشما بیایید به من تجاوز کنید چون بهتر بیدار میشوم . شمیم

-- شمیم ، May 12, 2010

زندان رفتن‌ها مردم را بیدار می‌کند
چه جمله قصاری اگر خودت به این گفته ات اعتقاد داری چرا پسر خودت را فراری دادی تا زندان نیفتد؟ مرگ را حق میدانی برای همسایه ؟

-- بدون نام ، May 12, 2010

تاریخ مصرف اقا گذشته.اکسپایر دیت شده.نه به درد اونور میخوره نه بدرد اینور.

-- بدقدم ، May 12, 2010

این آقا با این حرفاش نشون میده که لااقل ذاتش درسته

-- بدون نام ، May 12, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)